Awaria zamka centralnego (323F BJ)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Reon » 1 kwi 2010, 16:22

Ostatnio zauważyłem, że przekręcając kluczyk w Drzwiach tylny zamek się raz zamyka raz nie. W rezultacie przednie drzwi są zamknięte tylne też a te jedne tylne nie. Z demontowałem prawy-tylni boczek drzwi i postanowiłem zobaczyć jak to wszystko pracuje. Drut mocujący przycisk zamykania od środka drgał albo sięwcale nie poruszał. No to zdemontowałem Silniczek poruszający automatyczne zamykanie i otwieranie. Wygląda tak:
Obrazek I pytanko, jak sprawdzić czy działa poprawnie, czy moge go podłączyć pod zasilacz komputerowy czy też wina leży po innej stronie?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Borys » 1 kwi 2010, 22:09

Padł ci siłownik. U mnie wykręcony (na luźno, nie połączony z zamkiem) i podłączony do kostki miał siłę działać, ale z zamkiem już nie. Możesz kupić używany ale to loteria (na 2 które kupiłem 1 był sprawny). Jest też miejsce na zamontowanie uniwersalnego za 10zł i to rozwiązanie polecam ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Reon » 2 kwi 2010, 09:00

Dzięki za odpowiedz, a możesz powiedzieć który z tych uniwersalnych jest dobry? Tzn czy będzie pasować, czy wystarczy byle mocniejszy
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Borys » 2 kwi 2010, 10:14

Te słabsze ok 5kg dają radę spokojnie. Ja kupiłem tu www.stig.pl bo mam ich na miejscu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Reon » 2 kwi 2010, 16:28

Siłownik kupiony, zamontowany i śmiga Elegancko x) Co prawda troche głośny (stuka) ale daje rade.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 20:22
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.

Postprzez Borys » 2 kwi 2010, 20:25

Fakt, głośniejsze trochę są, ale za tą cenę to jest do przełknięcia.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jocker » 17 lip 2010, 22:40

Powoli Madzia "raduje" mnie kolejną usterką. Podobnie jak Reona, jedne z drzwi czasem się zamykają, czasem nie, drugie natomiast w ogóle nie reagują przy czym wydają takich charakterystyczny dźwięk przypominający obcieranie się trybików, dość głośny. Czy to też może mieć związek z siłownikami?

Jeśli tak, montaż nowego wymaga jakiegoś wiercenia, czy jest na to miejsce?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez freshbratek » 25 sty 2011, 14:05

w którym miejscu znajduje sie ten siłownik??
mam problem z tylnymi prawymi drzwiami.
nie zamyjkaja się – reszta chodzi poprawnie zarówno z pilota jak i z kluczyka
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Borys » 25 sty 2011, 17:52

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Arni_Toruń » 25 sty 2011, 18:11

Jocker napisał(a): Podobnie jak Reona, jedne z drzwi czasem się zamykają, czasem nie, drugie natomiast w ogóle nie reagują przy czym wydają takich charakterystyczny dźwięk przypominający obcieranie się trybików, dość głośny. Czy to też może mieć związek z siłownikami?


siłownik ma w środku sprzęgło cierne. Jeśli opory samego zamka są za duże to silniczek silownika wykonuje swój ruch ale sprzęgło przepuszcza i wtedy jest ten odgłos
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 19:27
Posty: 41

Postprzez freshbratek » 26 sty 2011, 00:13

czyli aby przesmarować to urządzenie musze odkręcić boczek???
wygląda na to że dostała sie tam woda i mi go przymroziło – na szczęście ustąpiło:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Borys » 26 sty 2011, 10:00

Też tak miałem, przy mocnych mrozach jeden z tyłu mi nie działał. Trzeba poczekać do wiosny ;)
Aby go wyjąć musisz odkręcić boczek i wykręcić zamek (śruby widać na bocznej ściance drzwi).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez freshbratek » 26 sty 2011, 14:16

dzieki serdecznie:)
byle do wiosny :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez pweb » 19 mar 2011, 12:10

Mam problem z siłownikiem zamka centralnego w drzwiach kierowcy. Do zamykania używam pilota. Przy temperaturach powyżej około 15 st. siłownik prawie przestaje działać. Zamek opuszcza się lub podnosi o kilka milimetrów i drzwi kierowcy nie są zamknięte. Natomiast zimą zamek działa bez zarzutów.

Gdy odpinam drut poruszany przez siłownik od zamka, to porusza się on bez problemu, ale już przy wyższych temperaturach i pod obciążeniem jest problem.

Czy jest na to jakaś rada oprócz wymiany siłownika na nowy?
Czy zakładał ktoś uniwersalne siłowniki np. ze stig.pl ale do drzwi kierowcy?

Zadałem pytanie sprzedawcy z tego sklepu:
Czy są Państwo wstanie mi potwierdzić czy będzie on pasował do Mazdy 323F BJ 98-03r. ?
Otrzymałem odpowiedź:
Jeżeli ma Pan uniwersalny zestaw to tak. W przypadku posiadania fabrycznego konieczne jest dokupienie fabrycznego.

Dlatego szukam rady na forum, gdyż nadchodzi wiosna i już w minionym tygodniu zdarzyły się dni gdy auto nagrzało się w słońcu i siłownik odmówił posłuszeństwa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 10:45
Posty: 7
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 6 GH sedan 1.8 MZR (Pb) 120KM 2007 exclusive

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 mar 2011, 20:45

Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez pweb » 30 mar 2011, 13:15

Skorzystałem z porady z powyższej odpowiedzi.

Rozebrałem siłownik a następnie silniczek. Wymontowałem z niego bezpiecznik piezoelektryczny i dogiąłem blaszki tak aby przewodziły prąd bez tego bezpiecznika. Wszystko zmontowałem z powrotem i założyłem zwykły bezpiecznik na kablu zasilającym silnik, który były wcześniej podpięty za piezoelektrykiem.

Teraz centralny zamek działa nawet w słoneczne dni gdy auto się nagrzeje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 10:45
Posty: 7
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 6 GH sedan 1.8 MZR (Pb) 120KM 2007 exclusive

Postprzez denis333 » 30 lip 2011, 12:11

Witam, mam również problem z tylnym prawym siłownikiem, lecz u mnie problem polega na złamanym kole zembatym z ślimakiem. Jezeli ktos miałby do przedania takie koło co jest w środku siłownika wraz ze spręzynami czyli wnętrzności omawianego siłownika proszę o kontakt ze mna przez forum lub GG: 4185047 nr. tel. 726806552 lub e-mail denis62@op.pl byłbym bardzo wdzięczny o pomoc państwa. Jestem mieszkańcem Świdnicy nie daleko wrocławia.służę również radą jak zdemontować dzwi i podobne problemy. Pozdrawiam wszytkich użytkowników foróm naszych kochanych mazd xD
denis333
 

Postprzez denis333 » 30 lip 2011, 12:15

Dodam również zdjęcie o jaka część mi chodzi na pokazanym zdjęciu jest metalowa a ja potrzebuję plastikową lub jaka kolwiek byle by działała https://docs.google.com/present/view?hl ... _6cwps2jgt
denis333
 

Postprzez black_pablo » 31 lip 2011, 14:47

Witam widzę, że nie tylko w mojej bj miałem problem z centralnym zamkiem.
Podczas ostatniej weekendowej walki postanowiłem przygotować małe foto story i podzielić się z wami moimi uwagami na temat siłownika centralnego zamka .
Po zdjęciu tapicerki i odkręceniu zamka z centralką zacząłem szukać źródła usterki, w kwestii mechanicznej było wszystko ok. więc zająłem się elektryką:
Obrazek
Po rozkręceniu mamy taki oto widok:
Obrazek
Obrazek
A tak wygląda to po rozkładzie na części pierwsze:
Obrazek
W moim przypadku nadpalił się silniczek i nie miał siły napędzać całego mechanizmu więc wymienił ego ok. okazyjnie nabywając cały zamek z rozbitka po sprawdzeniu go działał 2 razy silniej niż ten nadpalony bez problemu poruszał całym mechanizmem niestety po montażu w drzwiach nie było już tak dobrze zacinał się i blokował. A więc znowu rozbroiłem to ustrojstwo na części pierwsze i pomyślałem o małym tuningu mechanizmu pozbyłem się sprężynek które stawiały wyraźny opór silnikowi.
Oto modyfikacja:
Obrazek
bez sprężynek:
Obrazek
W całości:
Obrazek
Po montażu w drzwiach i wielu próbach wszystko śmiga aż miło <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Borys » 31 lip 2011, 18:26

Jak nie ma siły to wymieniamy piezoelektryk w silniczku na metalową blaszkę, a nie usuwamy sprężynki ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323