
Awaria zamka centralnego (323F BJ)
Ostatnio zauważyłem, że przekręcając kluczyk w Drzwiach tylny zamek się raz zamyka raz nie. W rezultacie przednie drzwi są zamknięte tylne też a te jedne tylne nie. Z demontowałem prawy-tylni boczek drzwi i postanowiłem zobaczyć jak to wszystko pracuje. Drut mocujący przycisk zamykania od środka drgał albo sięwcale nie poruszał. No to zdemontowałem Silniczek poruszający automatyczne zamykanie i otwieranie. Wygląda tak:
I pytanko, jak sprawdzić czy działa poprawnie, czy moge go podłączyć pod zasilacz komputerowy czy też wina leży po innej stronie?

- Od: 24 paź 2009, 20:22
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 1999r.
Padł ci siłownik. U mnie wykręcony (na luźno, nie połączony z zamkiem) i podłączony do kostki miał siłę działać, ale z zamkiem już nie. Możesz kupić używany ale to loteria (na 2 które kupiłem 1 był sprawny). Jest też miejsce na zamontowanie uniwersalnego za 10zł i to rozwiązanie polecam 
Te słabsze ok 5kg dają radę spokojnie. Ja kupiłem tu www.stig.pl bo mam ich na miejscu.
Powoli Madzia "raduje" mnie kolejną usterką. Podobnie jak Reona, jedne z drzwi czasem się zamykają, czasem nie, drugie natomiast w ogóle nie reagują przy czym wydają takich charakterystyczny dźwięk przypominający obcieranie się trybików, dość głośny. Czy to też może mieć związek z siłownikami?
Jeśli tak, montaż nowego wymaga jakiegoś wiercenia, czy jest na to miejsce?
Jeśli tak, montaż nowego wymaga jakiegoś wiercenia, czy jest na to miejsce?
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
w którym miejscu znajduje sie ten siłownik??
mam problem z tylnymi prawymi drzwiami.
nie zamyjkaja się – reszta chodzi poprawnie zarówno z pilota jak i z kluczyka
mam problem z tylnymi prawymi drzwiami.
nie zamyjkaja się – reszta chodzi poprawnie zarówno z pilota jak i z kluczyka
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Przy zamku, tu widać:
http://allegro.pl/mazda-323f-bj-1999r-z ... 80493.html

Jocker napisał(a): Podobnie jak Reona, jedne z drzwi czasem się zamykają, czasem nie, drugie natomiast w ogóle nie reagują przy czym wydają takich charakterystyczny dźwięk przypominający obcieranie się trybików, dość głośny. Czy to też może mieć związek z siłownikami?
siłownik ma w środku sprzęgło cierne. Jeśli opory samego zamka są za duże to silniczek silownika wykonuje swój ruch ale sprzęgło przepuszcza i wtedy jest ten odgłos
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
czyli aby przesmarować to urządzenie musze odkręcić boczek???
wygląda na to że dostała sie tam woda i mi go przymroziło – na szczęście ustąpiło:)
wygląda na to że dostała sie tam woda i mi go przymroziło – na szczęście ustąpiło:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
dzieki serdecznie:)
byle do wiosny
byle do wiosny
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Mam problem z siłownikiem zamka centralnego w drzwiach kierowcy. Do zamykania używam pilota. Przy temperaturach powyżej około 15 st. siłownik prawie przestaje działać. Zamek opuszcza się lub podnosi o kilka milimetrów i drzwi kierowcy nie są zamknięte. Natomiast zimą zamek działa bez zarzutów.
Gdy odpinam drut poruszany przez siłownik od zamka, to porusza się on bez problemu, ale już przy wyższych temperaturach i pod obciążeniem jest problem.
Czy jest na to jakaś rada oprócz wymiany siłownika na nowy?
Czy zakładał ktoś uniwersalne siłowniki np. ze stig.pl ale do drzwi kierowcy?
Zadałem pytanie sprzedawcy z tego sklepu:
Czy są Państwo wstanie mi potwierdzić czy będzie on pasował do Mazdy 323F BJ 98-03r. ?
Otrzymałem odpowiedź:
Jeżeli ma Pan uniwersalny zestaw to tak. W przypadku posiadania fabrycznego konieczne jest dokupienie fabrycznego.
Dlatego szukam rady na forum, gdyż nadchodzi wiosna i już w minionym tygodniu zdarzyły się dni gdy auto nagrzało się w słońcu i siłownik odmówił posłuszeństwa.
Gdy odpinam drut poruszany przez siłownik od zamka, to porusza się on bez problemu, ale już przy wyższych temperaturach i pod obciążeniem jest problem.
Czy jest na to jakaś rada oprócz wymiany siłownika na nowy?
Czy zakładał ktoś uniwersalne siłowniki np. ze stig.pl ale do drzwi kierowcy?
Zadałem pytanie sprzedawcy z tego sklepu:
Czy są Państwo wstanie mi potwierdzić czy będzie on pasował do Mazdy 323F BJ 98-03r. ?
Otrzymałem odpowiedź:
Jeżeli ma Pan uniwersalny zestaw to tak. W przypadku posiadania fabrycznego konieczne jest dokupienie fabrycznego.
Dlatego szukam rady na forum, gdyż nadchodzi wiosna i już w minionym tygodniu zdarzyły się dni gdy auto nagrzało się w słońcu i siłownik odmówił posłuszeństwa.
- Od: 16 lip 2010, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 6 GH sedan 1.8 MZR (Pb) 120KM 2007 exclusive
poczytaj kolego to viewtopic.php?f=121&t=36386&start=20&hilit=silownik+centralnego+zamka
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Skorzystałem z porady z powyższej odpowiedzi.
Rozebrałem siłownik a następnie silniczek. Wymontowałem z niego bezpiecznik piezoelektryczny i dogiąłem blaszki tak aby przewodziły prąd bez tego bezpiecznika. Wszystko zmontowałem z powrotem i założyłem zwykły bezpiecznik na kablu zasilającym silnik, który były wcześniej podpięty za piezoelektrykiem.
Teraz centralny zamek działa nawet w słoneczne dni gdy auto się nagrzeje.
Rozebrałem siłownik a następnie silniczek. Wymontowałem z niego bezpiecznik piezoelektryczny i dogiąłem blaszki tak aby przewodziły prąd bez tego bezpiecznika. Wszystko zmontowałem z powrotem i założyłem zwykły bezpiecznik na kablu zasilającym silnik, który były wcześniej podpięty za piezoelektrykiem.
Teraz centralny zamek działa nawet w słoneczne dni gdy auto się nagrzeje.
- Od: 16 lip 2010, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 6 GH sedan 1.8 MZR (Pb) 120KM 2007 exclusive
Witam, mam również problem z tylnym prawym siłownikiem, lecz u mnie problem polega na złamanym kole zembatym z ślimakiem. Jezeli ktos miałby do przedania takie koło co jest w środku siłownika wraz ze spręzynami czyli wnętrzności omawianego siłownika proszę o kontakt ze mna przez forum lub GG: 4185047 nr. tel. 726806552 lub e-mail denis62@op.pl byłbym bardzo wdzięczny o pomoc państwa. Jestem mieszkańcem Świdnicy nie daleko wrocławia.służę również radą jak zdemontować dzwi i podobne problemy. Pozdrawiam wszytkich użytkowników foróm naszych kochanych mazd xD
-
denis333
Dodam również zdjęcie o jaka część mi chodzi na pokazanym zdjęciu jest metalowa a ja potrzebuję plastikową lub jaka kolwiek byle by działała https://docs.google.com/present/view?hl ... _6cwps2jgt
-
denis333
Witam widzę, że nie tylko w mojej bj miałem problem z centralnym zamkiem.
Podczas ostatniej weekendowej walki postanowiłem przygotować małe foto story i podzielić się z wami moimi uwagami na temat siłownika centralnego zamka .
Po zdjęciu tapicerki i odkręceniu zamka z centralką zacząłem szukać źródła usterki, w kwestii mechanicznej było wszystko ok. więc zająłem się elektryką:

Po rozkręceniu mamy taki oto widok:


A tak wygląda to po rozkładzie na części pierwsze:

W moim przypadku nadpalił się silniczek i nie miał siły napędzać całego mechanizmu więc wymienił ego ok. okazyjnie nabywając cały zamek z rozbitka po sprawdzeniu go działał 2 razy silniej niż ten nadpalony bez problemu poruszał całym mechanizmem niestety po montażu w drzwiach nie było już tak dobrze zacinał się i blokował. A więc znowu rozbroiłem to ustrojstwo na części pierwsze i pomyślałem o małym tuningu mechanizmu pozbyłem się sprężynek które stawiały wyraźny opór silnikowi.
Oto modyfikacja:

bez sprężynek:

W całości:

Po montażu w drzwiach i wielu próbach wszystko śmiga aż miło
Podczas ostatniej weekendowej walki postanowiłem przygotować małe foto story i podzielić się z wami moimi uwagami na temat siłownika centralnego zamka .
Po zdjęciu tapicerki i odkręceniu zamka z centralką zacząłem szukać źródła usterki, w kwestii mechanicznej było wszystko ok. więc zająłem się elektryką:

Po rozkręceniu mamy taki oto widok:


A tak wygląda to po rozkładzie na części pierwsze:

W moim przypadku nadpalił się silniczek i nie miał siły napędzać całego mechanizmu więc wymienił ego ok. okazyjnie nabywając cały zamek z rozbitka po sprawdzeniu go działał 2 razy silniej niż ten nadpalony bez problemu poruszał całym mechanizmem niestety po montażu w drzwiach nie było już tak dobrze zacinał się i blokował. A więc znowu rozbroiłem to ustrojstwo na części pierwsze i pomyślałem o małym tuningu mechanizmu pozbyłem się sprężynek które stawiały wyraźny opór silnikowi.
Oto modyfikacja:

bez sprężynek:

W całości:

Po montażu w drzwiach i wielu próbach wszystko śmiga aż miło

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości