Panowie, czy to normalne ze kiedy wlacze ogrzewanie tylnej szyby, to swiatla przygasaja? Ja wiem, ze to spore obciazenie, ale dosyc wyraznie widac roznice. To samo przy kreceniu kierownicy, wtedy to i obroty "szaleja". Do tego spalanie we wrzesniu bylo na poziomie 11-12l vervy 98:/, niezaleznie od jazdy, probowalem zmieniac biegi przy 2tys, 2,5, 3 i 3,5 i spalanie zawsze bylo zblizone..
Pytanie moje, jakie powinno byc napiecie na klemach na odpalonymsilniku i na ile powinno spasc podczas np. Zapalenia swiatel?
Chcialbym sie upewnic co to moze byc i ile bedzie kosztowac naprawa, zanin do mechanika zawioze. A moze to reg. Napiecia?
alternator a spalanie
Strona 1 z 1
po włączeniu wszystkich odbiorników powinieneś mieć ok 13V a normalnie wiecej... tak kolo 15v
spalania bym w to nie mieszał bo to raczej nie ta bajka... To ze ci swiatla przygasaja po właczeniu ogrzewania tylnej szyby to kazdy tak ma ( no chyba ze zaczynaja ci swiecic jak postojówki) a i przy kreceniu kierownica podczas pracy wspomagania tez można zaobserwowac lekkie wahania na obrotomierzu także tym się nie przejmuj... lej i jezdzij dalej – jak ci siadzie cos w alternatorze to napewno poznasz
spalania bym w to nie mieszał bo to raczej nie ta bajka... To ze ci swiatla przygasaja po właczeniu ogrzewania tylnej szyby to kazdy tak ma ( no chyba ze zaczynaja ci swiecic jak postojówki) a i przy kreceniu kierownica podczas pracy wspomagania tez można zaobserwowac lekkie wahania na obrotomierzu także tym się nie przejmuj... lej i jezdzij dalej – jak ci siadzie cos w alternatorze to napewno poznasz
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Potwierdzam – po włączeniu ogrzewania tylnej szyby światła przygasają, ale minimalnie.
Obroty z kolei muszą się zwiększyć przy kręceniu kierą – działa wspomaganie, zwiększa się obciążenie, silnik musi napędzić koło pasowe pompy wspomagania...
Alternator przy dużym poborze mocy będzie stawiał większy opór, ale nigdy na tyle, żeby istotnie wpłynąć na spalanie...
Obroty z kolei muszą się zwiększyć przy kręceniu kierą – działa wspomaganie, zwiększa się obciążenie, silnik musi napędzić koło pasowe pompy wspomagania...
Alternator przy dużym poborze mocy będzie stawiał większy opór, ale nigdy na tyle, żeby istotnie wpłynąć na spalanie...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości