alternator a spalanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Riget » 30 lis 2010, 21:51

Panowie, czy to normalne ze kiedy wlacze ogrzewanie tylnej szyby, to swiatla przygasaja? Ja wiem, ze to spore obciazenie, ale dosyc wyraznie widac roznice. To samo przy kreceniu kierownicy, wtedy to i obroty "szaleja". Do tego spalanie we wrzesniu bylo na poziomie 11-12l vervy 98:/, niezaleznie od jazdy, probowalem zmieniac biegi przy 2tys, 2,5, 3 i 3,5 i spalanie zawsze bylo zblizone..

Pytanie moje, jakie powinno byc napiecie na klemach na odpalonymsilniku i na ile powinno spasc podczas np. Zapalenia swiatel?
Chcialbym sie upewnic co to moze byc i ile bedzie kosztowac naprawa, zanin do mechanika zawioze. A moze to reg. Napiecia?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2010, 16:32
Posty: 10
Auto: 323 BJ ZL

Postprzez czah666 » 30 lis 2010, 22:19

po włączeniu wszystkich odbiorników powinieneś mieć ok 13V a normalnie wiecej... tak kolo 15v
spalania bym w to nie mieszał bo to raczej nie ta bajka... To ze ci swiatla przygasaja po właczeniu ogrzewania tylnej szyby to kazdy tak ma ( no chyba ze zaczynaja ci swiecic jak postojówki) a i przy kreceniu kierownica podczas pracy wspomagania tez można zaobserwowac lekkie wahania na obrotomierzu także tym się nie przejmuj... lej i jezdzij dalej – jak ci siadzie cos w alternatorze to napewno poznasz ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 158 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Borys » 30 lis 2010, 23:17

Poczyściłbym klemy i popoprawiał masy m.in. alternatora. Sprawdź aku tak jak kolega radzi a potem się martw.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Riget » 1 gru 2010, 00:19

Dzięx. Jutro sprawdze i dam znac.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2010, 16:32
Posty: 10
Auto: 323 BJ ZL

Postprzez decadent » 1 gru 2010, 09:17

Potwierdzam – po włączeniu ogrzewania tylnej szyby światła przygasają, ale minimalnie.
Obroty z kolei muszą się zwiększyć przy kręceniu kierą – działa wspomaganie, zwiększa się obciążenie, silnik musi napędzić koło pasowe pompy wspomagania...

Alternator przy dużym poborze mocy będzie stawiał większy opór, ale nigdy na tyle, żeby istotnie wpłynąć na spalanie...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Riget » 2 gru 2010, 18:30

Zmierzylem, multimetr to UT70. Prawie zimny silnik, na zewnatrz -9, obroty ~1k. Napiecie bez odbiornikow 14,54V, przy dmuchawie z cieplym powietrzem i swiatlami 14,48. Przy samym ogrzewaniu szyb 14,50 wiec chyba wszystko jest okejos.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2010, 16:32
Posty: 10
Auto: 323 BJ ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323