Parowanie szyb. Dlaczego parują ne wewnętrznym obiegu powietrza?
1, 2
Witam.
Mazda 323f BJ
Ostatnio było dość zimno więc trzeba włączyć ogrzewanie:/ Jak co rano odpalam madzie czekam aż się nagrzeje i w drogę. Jak tem. dojdzie do 90 st. leci ciepło ale chciałem żeby szybciej auto się nagrzało więc przełączyłem ogrzewanie aby powietrze pobierało z wew. auta i szyby zaczęły parować.
Spowrotem przełączyłem na zew. i szystrko było OKi.
Co może być przyczyną tego??
Nagrzewnica??
Mazda 323f BJ
Ostatnio było dość zimno więc trzeba włączyć ogrzewanie:/ Jak co rano odpalam madzie czekam aż się nagrzeje i w drogę. Jak tem. dojdzie do 90 st. leci ciepło ale chciałem żeby szybciej auto się nagrzało więc przełączyłem ogrzewanie aby powietrze pobierało z wew. auta i szyby zaczęły parować.
Spowrotem przełączyłem na zew. i szystrko było OKi.
Co może być przyczyną tego??
Nagrzewnica??
- Od: 21 gru 2009, 12:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 F 2000 r. 2.0 TDVI
To jest najbardziej naturalne i nie zmienisz tego
>>> BJ
>>> BJ
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Byc może masz w środku za dużo wilgoci i przez to może parowac. Co do nagrzewania auta to ja nigdy nie czekam aż się nagrzeje samo tylko zawsze zaraz po uruchomieniu nastawiam na zimne powietrze dzięki czemu szybciej auto złapie temperaturę. Może spróbuj nagrzac wnętrze na maxa podczas jazdy do tego stopnia, że i ty będziesz się pocił, będzie wtedy inna temperatura i szyby nie będą tak łatwo parowały
warto nadmienić że jeśli na obiegu zamkniętym włączy się klimatyzacje wówczas szyby nie będą parować albowiem powietrze z klimy jest suche 
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Ja jak zauważam że rano parują mi szyby to po pracy zostawiam mazdę na chodzie przez 5 minut z ogrzewaniem max ustawionym na nogi oraz lekko uchyloną jedną szybą tak ze 3 centymetry. Po takim zabiegu wilgoć będzie odprowadzona a szyby rano nie będą parowały. Dobrze zrobić to raz w tygodniu a w zimę nawet częściej.
filtr kabinowy zawsze warto wymienić, oczywiście jeśli go posiadamy. 

Zaparaowanie szyb wewnątrz może powodować wszystko, deszcz, śnieg duża wilgoć w powietrzu. Twoja mokra kurtka czy parasol, albo szczotka do odgarniania śniegu. Nawet piaske na dywanikach w aucie długo trzyma wilgoć która potwm przenosi się na szyby. A mazda nie ma najskuteczniejszego nawiewu niestety.
Pierwsza sprawa, dbać o czystość dywaników. Druga, wymienić filtry kabinowe, nie są drogie a poprawiają obieg powietrza i przestaje w aucie capić. Trzecia sprawa, jak masz klimę to czekasz aż auto się nagrzeje, ustawiasz pokrętło temperatury w pozycję neutralną (czyli pośrodku pomiędzy czerwonym a niebieskim) i włączasz klimę działa super odparowuje cały samochód podczas jazdy , osusza powietrze i nie powoduje zbytniego schłodzenia samochodu oraz szyby czołowej i tworzenia na niej szronu. Dla prawidłowego działania należało by jeszcze ustawić nawiew w pozycji szyba czołowa i nogi.
A jeśli masz uszkodzoną nagrzewnicę to poczujesz w środku niemiły zapach podczas ustawienia w pozycji grzanie powyżej 60% oraz szyby będą parowały tłustą parą która ciężko będzie wytrzeć gąbką.
Pierwsza sprawa, dbać o czystość dywaników. Druga, wymienić filtry kabinowe, nie są drogie a poprawiają obieg powietrza i przestaje w aucie capić. Trzecia sprawa, jak masz klimę to czekasz aż auto się nagrzeje, ustawiasz pokrętło temperatury w pozycję neutralną (czyli pośrodku pomiędzy czerwonym a niebieskim) i włączasz klimę działa super odparowuje cały samochód podczas jazdy , osusza powietrze i nie powoduje zbytniego schłodzenia samochodu oraz szyby czołowej i tworzenia na niej szronu. Dla prawidłowego działania należało by jeszcze ustawić nawiew w pozycji szyba czołowa i nogi.
A jeśli masz uszkodzoną nagrzewnicę to poczujesz w środku niemiły zapach podczas ustawienia w pozycji grzanie powyżej 60% oraz szyby będą parowały tłustą parą która ciężko będzie wytrzeć gąbką.
RoadRunners Cruzing Squad
- Od: 8 maja 2007, 10:16
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323 BG 1997
jest: Mazda 323 BJ 2003
Witam
Mam problem z parowaniem szyb , problem jest taki ze parują mi one gdy samochód się nagrzeje , wilgoci nigdzie nie zlokalizowałem . Mam jeszcze lekko cieknącą chłodnice wody która będzie wymieniona w najbliższym czasie i moje pytanie jest takie czy od dziurawej chłodnicy wody tez mogą parować szyby.
Proszę o pomoc jak najszybciej wymienić nagrzewnice czy trzeba wyjmować cala deskę rozdzielczą
Pozdrawiam
Mam problem z parowaniem szyb , problem jest taki ze parują mi one gdy samochód się nagrzeje , wilgoci nigdzie nie zlokalizowałem . Mam jeszcze lekko cieknącą chłodnice wody która będzie wymieniona w najbliższym czasie i moje pytanie jest takie czy od dziurawej chłodnicy wody tez mogą parować szyby.
Proszę o pomoc jak najszybciej wymienić nagrzewnice czy trzeba wyjmować cala deskę rozdzielczą
Pozdrawiam
- Od: 7 lis 2012, 22:23
- Posty: 11
- Auto: mazda 323f bj 1999
Witam. Co do cieknącej chłodnicy – nie ma wpływu na parowanie szyb. Żeby zdemontować nagrzewnicę trzeba będzie zdjąć deskę rozdzielczą (kupa roboty niestety),swoją drogą, rozumiem, chłodnica,jakieś uszkodzenie mechaniczne, ale cieknąca chłodnica i nagrzewnica? To daje do myślenia...
-
rav 75
a nagrzewnica jest nie sprawna czy cieknie skoro chcesz wymieniać ?duża wilgotność w samochodzie ,filtr kabinowy masz ,może jest zapchany jak masz klime to włącz ona osusza powietrze .na pozbycie się wilgoci jest parę patentów słyszałem o soli która wchłania wilgoć ,gazetach ,ważne jest umycie szyb w środku ich odtluszczenie para gromadzi się na brudzie i najlepszy patent to lekko uchylić szybę aby rozszczelnic kabinę przy słabej wentylacji . awaria radiatora nagrzewnicy to rzadki przypadek zaparowywania szyb w aucie – można powiedzieć, że wycieka wtedy płyn chłodzący do wnętrza pojazdu, a jego odparowywanie powoduje zaparowywanie szyb. takiej usterce towarzyszy specyficzny zapach płynu chyba byś poczuł . w poprzedniej mazdzie 626GD jak słabo grzala to zmienilem obieg płynu w nagrzewnicy zamienilem węże i grzala bardzo dobrze.ciepło niweluje parę wodną ale nie rozwiązuje problemu cyrkulacji powietrza w kabinie .
Ostatnio edytowano 23 lis 2012, 18:04 przez xedos1972, łącznie edytowano 1 raz
xedos1972
Mam problem z "tłustą" szybą czołową. Nawet jak wymyję dokładnie od wewnątrz z użyciem środka do mycia szyb, to po kilku dniach pojawia się nalot (kropki, plamki, cętki – coś w tym stylu), chyba jest tłusty, bo po przejechaniu palcem czy gąbką zostają smugi. Dziś wieczorem na szybie od środka była rosa, nie para ale rosa, od dołu w postaci dość grubych kropel, wyżej drobniejsze.
Wnętrze raczej mam suche, dywaniki na pewno nie mają wilgoci, więc nie wiem skąd ten problem. Spróbuję używać klimy w czasie jazdy oraz metody z przewietrzaniem auta przed pozostawieniem na noc.
Pytanie brzmi skąd tłusty nalot na szybie czołowej. Boczne szyby nie parują w ogóle, tylna trochę, w granicach normy, ale zwykłą parą, nie tłustą. Filtr kabinowy był wymieniony latem, przy tej okazji było zrobione ozonowanie klimy (odgrzybianie miesiąc wcześniej).
Z powodu uszkodzonego TCV miałem ropę w kabinie. Może to ona tak paruje "na tłusto"? Auto kupiłem w styczniu i nie przypominam sobie, żeby zeszłej zimy były takie problemy z tym parowaniem szyby.
Ktoś wcześniej pisał o uszkodzonej nagrzewnicy. Zapachu płynu wewnątrz nie ma w ogóle, natomiast czasami jak włączę grzanie na max gdy silnik już się nagrzeje, to niekiedy pojawia się przez krótką chwilę stęchły aromat (nie jest to zapach ropy). Ropę czułem ostatnio miesiąc temu jak byłem w kilkugodzinnej podróży i widocznie ciepło weszło aż w dywaniki i może coś tam jeszcze parowało z resztek które zostały po czyszczeniu "potopu pod nogami pasażera".
HELP!
Wnętrze raczej mam suche, dywaniki na pewno nie mają wilgoci, więc nie wiem skąd ten problem. Spróbuję używać klimy w czasie jazdy oraz metody z przewietrzaniem auta przed pozostawieniem na noc.
Pytanie brzmi skąd tłusty nalot na szybie czołowej. Boczne szyby nie parują w ogóle, tylna trochę, w granicach normy, ale zwykłą parą, nie tłustą. Filtr kabinowy był wymieniony latem, przy tej okazji było zrobione ozonowanie klimy (odgrzybianie miesiąc wcześniej).
Z powodu uszkodzonego TCV miałem ropę w kabinie. Może to ona tak paruje "na tłusto"? Auto kupiłem w styczniu i nie przypominam sobie, żeby zeszłej zimy były takie problemy z tym parowaniem szyby.
Ktoś wcześniej pisał o uszkodzonej nagrzewnicy. Zapachu płynu wewnątrz nie ma w ogóle, natomiast czasami jak włączę grzanie na max gdy silnik już się nagrzeje, to niekiedy pojawia się przez krótką chwilę stęchły aromat (nie jest to zapach ropy). Ropę czułem ostatnio miesiąc temu jak byłem w kilkugodzinnej podróży i widocznie ciepło weszło aż w dywaniki i może coś tam jeszcze parowało z resztek które zostały po czyszczeniu "potopu pod nogami pasażera".
HELP!
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
myślę że osad na szybie to pozostałość po ropie układ wentylacji się zatłuścił ,wystarczy że ustawiłes na zamknięty obieg i poszło w kanały .rosa na szybie ? to para wodna duża wilgoć w kabinie ot co kup sobie taki termometr który podaje wilgotność to są urządzenia domowe ale zasilane bateryjnie i za nie wielkie pieniądze to zobaczysz jaką masz wilgotność ,większe krople siłą rzeczy znajdują się na dole okna to normalne zjawisko poprostu para wodną spłynela po szybie .wilgoć znajduje się nie tylko w dywanikach ale też siedzeniach ,plastik tylko nie pochłonie wilgoci .
xedos1972
Kolego zajrzyj jeszcze do podszybia tam gdzie masz wycieraczki.
Jak z jesieni nalazło Ci tam liści i zbiera wilgoć również będą parować.
miałem podobnie w BA
Jak z jesieni nalazło Ci tam liści i zbiera wilgoć również będą parować.
miałem podobnie w BA
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość