Witam.
Moja Madzia (FS 2.0 benzyna, sportive, rocznik 2001) ma przebieg 121 kkm. (wg licznika). Tak sobie pomyślałem, że nie wiem czy ktoś przede mną wymieniał cewki? Generalnie silnik chodzi jak trzeba. Wkręca się na wysokie obroty natychmiast itd. Jednak nie lubię być zaskakiwany ze nagle posypia się na trasie błędy bo cewka nie będzie dawać zapłonu itd, lub w ogóle silnik będzie mulic a nawet gasł.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to są oryginalne cewki jeszcze zamontowane w fabryce? bo teoretycznie jak ktoś przede mną je wymieniał to chyba mam jeszcze spokój na jakiś czas?
Proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam
Piotr
Wytrzymałość oryginalnych cewek na fajkach świec. Jak sprawdzić datę produkcji?
Strona 1 z 1
Jeśli cewki pracują poprawnie, praca silnika nie jest przerywana to nie ma po co wymieniać na zaś. Zostają tylko dwa krótkie przewody do dwóch fajek, które raczej ciężko dostać jeśli chodzi o jakieś zamienniki. Producenta już nie pamiętam, ale wiem że w hondach praktycznie dożywotnio wytrzymywały.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Różne są opinie co do tej wytrzymałości dlatego pytam.
Przewody tez bym wymienił razem z tymi cewkami.
Dziwi mnie fakt ze nie ma możliwości sprawdzenia ich wieku.
Przewody tez bym wymienił razem z tymi cewkami.
Dziwi mnie fakt ze nie ma możliwości sprawdzenia ich wieku.
A ja sie nie zgodze. U mnie cewki padły książkowo miały być na 54 000mil i padły przed 54 000. Wcześniejszych ojawów brak. Problem się pojawil i momentalny spadek mocy, obrotów, szarpanie, silnik chodzil jak traktor i paliłna dwa cylindry. Działo się tak jak silnik się rozgrzał jak był zimny było ok. Generalnie wymieniłem świece, przewody, filtr powietrza, wyczyściłem przepustnice dalej to samo więc zostały cewki i kable po wymianie wszystko pikinie. Jeszcze troszkę obroty falują ale musze filtr paliwa zmienić i wtedy się tym zajme.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 12 sie 2009, 22:49
- Posty: 11
- Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
- Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6
cewki zapłonowe wytrzymują książkowe 100000km orginalne cewki to denso tak samo jak komputer sterujący który znajduje się pod stopami pasażera kable też denso ja ten problem już przeszedłem objawy uszkodzonych cewek już opisywalem pozdrawiam.
- Od: 17 sie 2009, 13:44
- Posty: 4
U mnie cewki padły po 145 tysiącach, też obie od razu
Nie wiem czy przypadkiem nie było to spowodowane założeniem nowych świec o większej szczelinie – być może cewki były przez to bardziej obciążone i dostały jakiegoś przebicia 
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości