
Przebicie
Strona 1 z 1
Najlepiej wozić pasażera, który pierwszy rozładuje karoserie
. A tak na poważnie to chyba normalna sprawa każdego samochodu spowodowana gromadzeniem ładunku elektrycznego na karoserii szczególnie jest to objawiane latem. Możesz umyć samochód jakimś środkiem który będzie neutralizował ładunki elektryczne.
Z doświadczenia wiem, że takie zjawisko występuje i w moje vectrze z 1992 roku jak i seacie altea z 2008 roku.

Z doświadczenia wiem, że takie zjawisko występuje i w moje vectrze z 1992 roku jak i seacie altea z 2008 roku.
-
amselon
moja BJ tak wali prądem że aż palce bolą jak wysiadam;/
ktoś kiedyś na forum pisał jak się tego pozbyć ale nie pamiętam kto ;/
ktoś kiedyś na forum pisał jak się tego pozbyć ale nie pamiętam kto ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Możesz kupić pasek antystatyczny i przykręcić pod samochodem .Wygląda tak sobie ale wybór należy do Ciebie -albo kopie albo sie coś wlecze pod spodem:–).sprawdzone-skuteczne.Pozdrawiam
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
co do skutecznosci pasków to nie wiem jak to jest bo kiedyś takowy zakupiłem i nic nie pomoglo... wiec albo byl jakis felerny albo to nic nie daje..
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Sole kwasu siarkowego, Kwas z aku się ulatnia i reaguje z metalami. Radziłbym gruntownie przetestować akumulator. Widzę, że jets obsługowy (z koreczkami) więc ma swoje lata. Nie znaczy to, że do niczego się nie nadaje, ale warto sprawdzić "prądy" i poziom elektrolitu.
Micha3l to normalka a zwłaszcza w starszych autkach musisz to zdjąć wyczyścić i do brze zakonserwować ( pomalować jakąś dobrą farbą ) ale jak znam życie to za jakiś czas i tak wylezie
niekonieczni nowe też z koreczkami
a to na pewno nie zaszkodzi
a co do kapania to im bardzie suche powietrze to występuje ono częściej ( po prostu elektrostatyka ) i jak napisał Art310
Borys napisał(a): Widzę, że jets obsługowy (z koreczkami) więc ma swoje lata
niekonieczni nowe też z koreczkami
Borys napisał(a): ale warto sprawdzić "prądy" i poziom elektrolitu.
a to na pewno nie zaszkodzi
a co do kapania to im bardzie suche powietrze to występuje ono częściej ( po prostu elektrostatyka ) i jak napisał Art310
Art310 napisał(a):Możesz kupić pasek antystatyczny i przykręcić pod samochodem .Wygląda tak sobie ale wybór należy do Ciebie -albo kopie albo sie coś wlecze pod spodem:–).sprawdzone-skuteczne.Pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Ja się podłączę do tematu bo mnie też kopie. Tylko pytanie do autora czy wszystkich kopie?? Czy tylko Ciebie. Ja też myślałem o pasku pod spodem ale kogoś wiozłem i zanim wysiadł mówię że uwaga bo kopie. Oczywiście okazało się że jego nie walnęło. Wynika to chyba z osuszania powietrza w kabinie przez klimę (wtedy jakby kopie bardziej) Czyli to ja się elektryzuję o siedzenia a nie karoseria. Próbowałem uprać ubrania w antystatycznym i spryskać pokrowce ale nia niewiele się to zdało (na chwile pomogło). Kopie ale mam metodę. Po opuszczeniu pojazdu nie dotykam karoserii biorę kluczyk i rozładowuję się o zamek (istkra przeskakuje w miejscu styku 2 metali i czuć tylko skurcz mięśnia w ręku od przepływającego prądu – samego strzału nie czuć) 2 metoda to siedząc jeszcze na siedzeniu łapię za krawędź drzwi i nie puszczając wstaję wtedy nie kopie wcale (bo prądzik sobie pokojnie przepływa) Jak ktoś znajdzie lepsze metody to chętnie zastosuję XD
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
A może to sprawa kierownicy i nas, przez pocieranie rąk na wytartej kierownicy mamy w sobie ładunek. Jeżdżę w pracy T4 z max wytartą kierą i prawie zawsze mnie kopie, a u siebie w mazdzie nigdy. Spróbujcie jazdy z pokrowcem na kierę i zobaczymy co jest.
Niewiem czy to wina wytartej kierownicy , raczej nie bo w mojej madzi to samo sie dzieje i zarówno pasażer jak i kierowca moze byc potraktowany prądem przez moją BJ w zalezności tylko kto pierwszy wysiada. No a pasażer nie dotyka kiery.
"kopanie" wiążę się zarówno z pocieraniem ubrania o siedzenia jak również tarciem suchego powietrza o karoserię. Mój 100% skuteczny sposób, choć wymagający dobrej pamięci to: przy wysiadaniu z auta najpierw chwycić ręką drzwi (za coś metalowego), a dopiero później postawić nogę na ziemi.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość