Awaria klimatyzacji po napełnieniu MAZDA 323F BJ 1.3 16V

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysztof85 » 15 cze 2010, 11:11

Ostatnio zdecydowałem się napełnić klimatyzacje mimo że od zakupu auta była ona nie sprawna z powodu braku czynnika. Mimo to pojechałem do specjalisty który zapewniał mnie że w trakcie nabijania klimy zostaną wykryte wszelkie nieszczelności. O dziwo nie wykryto wycieków (nasuwa się pytanie gdzie podział się gaz :P ) związku z tym cały zabieg został zakończony napełnieniem i wyjazdem z serwisu z działającą klimatyzacją. Niestety ale miałem możliwość korzystania z luksusu klimatyzacji przez 4 dni po tym czasie klima przestała działać. Zmuszony musiałem pojechać do serwisanta z reklamacją, przekonany byłem że czytnik uciekł jednak mechanik stwierdził że czynnik nie uciekł a problem jest ze sprzęgłem które nie działa (podawał na przewód przy kompresorze 12V – sądzę ze jest to przewód od cewki sprzęgła).

Doradźcie czy można coś jeszcze sprawdzić lub może moglibyście polecić jakiegoś mechanika od klimatyzacji w Łodzi , Pabianicach lub Płocku? Bo ten u którego byłem zajmuje się jedynie napełnianiem klimy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez klicek » 15 cze 2010, 11:24

niestety godni polecenia sa tylko Konarscy ;)

zaklad w warce 05-660 Warka ul. E Orzeszkowej 2a
502 392 703

maja tez oddzial w pruszkowie i warszawie

Warszawa
Raclawicka 9
508 106 675

Pruszkow
Bukowa 6
501 561 864
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez czah666 » 15 cze 2010, 16:28

jeśli chodzi o to czemu czynnika nie bylo w aucie skoro instalacja jest szczelna to kiedyś słyszałem ze auta stojące jakiś tam okres w komisach w niemczech maja spuszczane czynniki bo takie sa tam przepisy... ale nie wiem czy to prawda czy kit jaki pociskają handlarze chcąc wcisnąć komuś auto ze zjepsuta klima :)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez freshbratek » 15 cze 2010, 17:01

ja z uporem maniaka bedę polecać zawsze ten serwis:
http://www.climateam.pl – warszawa
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez sekko » 15 cze 2010, 19:06

A ja w Łodzi polecam na ul. Śląskiej 42 "GRAPOW". Napełnią i umawiają się na sprawdzenie za kilka dni czy wszystko ok. Na razie mam pozytywne wrażenia.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:41
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BJ 74 kW DiTD `00

Postprzez krzysztof85 » 15 cze 2010, 21:21

A co powiecie gdybym sam spróbował zdemontować kompresor i spróbować go naprawić. Czy można zakupić gdzieś jakieś zestawy naprawcze typu komplet uszczelek, cewka itp. Czy można spodziewać się jakiś trudności przy takiej naprawie. Sądzę że nie jest to jakaś wielka sztuka przeprowadzić taką regenerację.

Ewentualnie zakupić za około 150zł do 200zł używana sprężarkę na Alledrogo i podmienić ja tylko a zdemontowaną zregenerować i mieć jako część zapasową lub na sprzedaż.

___________________________________________________________________________________________
Dziś postanowiłem sam dokładnie sprawdzić czy rzeczywiście nie działa cewka od sprzęgła. W tym celu zacząłem od pominięcia czujnika ciśnienia na osuszaczu i co ciekawe sprężarka wystartowała bez problemu. Wniosek z tego taki że czynnik musiał ulecieć do tego stopnia że czujnik się rozłączył a metoda jaką zastosował mechanik wciśnięcie zaworka nie jest najlepszą metodą na sprawdzenie obecności gazu już nie mówię o fakcie że nie umiał sprawdzić cewki sprzęgła ;)

Jak jest zrealizowane uszczelnienie na rurkach między kompresorem osuszaczem itp. ? Czy są uszczelki dociskowe (na płask do powierzchni) czy może oringi lub jakaś inna metoda? Sam chciałbym zabrać się za uszczelnienie układu bo powoli tracę wiarę w umiejętności mechaniorów od klimy :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez freshbratek » 20 cze 2010, 11:56

każdy sposób jest dobry pod warunkiem że zadziała.
gorzej jak narobisz sobie kosztów i nic z tego nie będzie :(
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez GroMo » 20 cze 2010, 13:27

Naprawiałem swoją klimatyzację w Łodzi na Telefonicznej w serwisie Boscha. Po obdzwonieniu paru punktów w tym mieli najtaniej.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez krzysztof85 » 20 cze 2010, 21:44

Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem mechanika w Łodzi na ul. Chocianowickiej 145 który zajmie się moją klimatyzacją. Z rozmów przeprowadzonych ustaliliśmy że muszę zakupić chłodnicę klimatyzacji i osuszacz. Wymiana tychże elementów będzie mnie kosztować 100zł jeżeli nie będzie jakiś niespodzianek i problemów przy wymianie. Natomiast samo napełnienie u niego kosztuje na chwile obecną 130zł ale zapowiedział mi że koszt wzrośnie bo ponoć czynnik R134 znacznie drożeje z dnia na dzień co związane jest z zamknięciem fabryki produkującej ten gaz we Włoszech. Obecnie jestem na etapie poszukiwań chłodnicy znalazłem jedną nową za 295zł + koszt przesyłki. Jednak nie wiem czy będzie aby na pewno pasować do mojego samochodu gdyż na rysunku poglądowym rurka do osuszacza jest prosta a u mnie przy chłodnicy jest wygięta. Nie wiem czy tą rurkę się dogina czy może w rysunku jest jakiś błąd dla zainteresowanych numer aukcji na alle... 1069596841.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez GroMo » 20 cze 2010, 23:22

Są różne rodzaje chłodnic do klimatyzacji bo też to miałem wymieniane i z tego co pamiętam to jeden egzemplarz nie pasował bo właśnie był coś nie teges z tymi rurkami.
poczytaj tutaj viewtopic.php?f=115&t=99276
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez krzysztof85 » 29 cze 2010, 16:25

No i postanowione sam podejmuje się wymiany chłodnicy, osuszacza i uszczelnienia układu od klimatyzacji. Zakupiłem już komplet uszczelek do klimatyzacji i chłodnicę (POLCAR typ: 4540K8C1). Postaram się w czasie wymiany zrealizować fotorelacje z wymiany chłodnicy i osuszacza. Prosiłbym teraz ewentualnie o jakieś rady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez jok » 4 sie 2010, 12:44

Udało się? Powstała jakaś fotorelacja? Jeśli tak to proszę się pochwalić.
jok
 

Postprzez czah666 » 5 sie 2010, 09:16

no mnie tez interesowała by relacja z takiej wymiany, bo tez czekać mnie będzie ta przyjemność. Klime również napełniłem po roku od zakupu, również nie wykryto nieszczelności ale jestem już 2 tyg po nabiciu a klima z dnia na dzień coraz słabiej hula wiec pewnie coś z ta szczelnością jednak jest nie tak...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez vavamufin » 22 sie 2010, 21:43

gdzie można nabyć komplet uszczelek do klimy
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 21:16
Posty: 6

Postprzez Olo500 » 30 sie 2010, 00:58

[
krzysztof85 napisał(a):No i postanowione sam podejmuje się wymiany chłodnicy, osuszacza i uszczelnienia układu od klimatyzacji. Zakupiłem już komplet uszczelek do klimatyzacji i chłodnicę (POLCAR typ: 4540K8C1). Postaram się w czasie wymiany zrealizować fotorelacje z wymiany chłodnicy i osuszacza. Prosiłbym teraz ewentualnie o jakieś rady.


Samemu się nie opłaca, u mnie nowa (podróba oczywiście, na ASO – od 1500 zł w górę) jak bym sam kupował wyszła by koło 500 zł, ta sama u klimiarza (bo ma duże upusty) kosztowała wraz z montażem i napełnieniem również 500 zł (sama chłodnica koło 350 zł), więc gra nie watra świeczki. Do tego w moim modelu mazdy występują 3 różne modele chłodnicy więc jak się nie trafi to <dupa> , a tak to był problem klimiarza. U mnie co prawda trafili za 1 – wszym razem, a magicy od klimy opowiadali, że kiedyś w jakieś maździe ogarnęła już ich czarna rozpacz, bo dopiero za 4 razem trafili na taką jak powinna być <lol> – choć mają specjalne programy które podają jakie modele występują w poszczególnych wersjach samochodu i jakie mają wymiary, gdzie są wyjścia i jak wyglądają – jest rysunek techniczny chłodnicy.

Jak by Ci coś nie poszło, polecam serwis klimatyzacji na Opalowej w Łodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323