Dusi sie na cieplym silniku 1.6i 16v

Postprzez RaFick » 8 maja 2010, 11:52

Witam serdecznie.

Kupilem mazde mx 3 jakies 7 dni temu i juz zaczynaja sie problemy.
Wymienilem sprzeglo, termostat i myslalem ze problemow koniec ale sie mylilem.

Mianowicie. Po wymianie tego wszystkiego skakaly mi tylko obroty, wcinal mase paliwa ,sprzedajacy zapewnial ze jest sonda lambda do wymiany. Pojechalem do mechanika i faktycznie lecz jeszcze jej nie wymienilem i teraz.

Po Nocy gdy odpalam samochod nie ma zadnych problemów. (obroty ok, silnik pali, nie dusi sie przy dodawaniu gazu itp.). Ale gdy tylko samochod nabierze temperatury zaczynaja mu skakac obroty przy dodawaniu gazu dusi sie . Pod czas jazdy tak samo , przy zimnym silniku wszystko ok , przy rozgrzanym ze tak powiem " ja mu gaz a on zgasł" zauwazylem jeszcze ze podczas jazdy na cieplym silniku gdy delikatnie dodaje gazu samochod sie rozpedza, nabiera powolutku obrotow. Wskazowka temperatury w normie cAŁY CZAS!

Dodam ze wentylator sie nie zalacza czasami, ale zrobilem manerw gdy lekko sie nagrzal silnik wlaczylem wentylator na krotko i sie kawalek przejechalem , nabral temperatury jechal juz w miare normalnie dluzszy czas ale po czasie znow to samo. tak jak by nie dostawal paliwa

Czy to moze byc od tego ze czujnik zalaczania wentylatora nie dziala ? czy moze nie z ukladem chlodniczym jest problem tylko paliwowym.
czy moze to jest od tej sondy lambdy ?

bylem u 3 mechanikow jeden mowil ze moze przeplywomierz , drugi ze czujnik termiczny a trzeci ze najlepiej zrobic diagnostyke heh moze wy cos poradzicie dzieki wielkie i witam w swiecie Mazdy ;)
Ostatnio edytowano 8 maja 2010, 23:46 przez RaFick, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 8 maja 2010, 11:26
Posty: 11
Skąd: Sz-in/Gryfino
Auto: 626 1.8. DOHC

Postprzez Mako » 8 maja 2010, 13:12

Prosze o lekka zmiane tematu, nie musisz dopisywac ze chodzi o mx-3 bo w takim dziale umiesciles swoj temat, w temacie wymien problemy i w jakim silniku.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez maris801801 » 8 maja 2010, 14:47

Wydaje mi sie ze chodzi jendak o przeplywke, bo co ma taki czujnik termiczny fo tego :| Skoro temp jest dobra to nie ma po co sie za to brac... A jesli czasem dziala a czasem nie to lepiej to wymien za wczasu, chodz problem Ci to nie zalatwi. Świece i kable do swiec sprawdziles? Sprawdz uklad dolotowy czy nie ma jakiś oznakow grzebania czy nieszczelnosci. Obstawiam przeplywomierz :] Sonda raczej za wiele Ci tez nie zalatwi bo tez mam niesprawna a auto sie nie dusi ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez MazdaOvner » 8 maja 2010, 18:03

Jeżeli masz pewność że sonda nie działa – wymień, może się okazać że to przez nią masz takie problemy, oprócz tego tak jak wspominał maris801801 sprawdź przewody świece i układ dolotowy, ostatnio przewijał się tu podobny temat i z tego co pamiętam to ktoś miał stary (zapchany) filtr paliwa, to też może powodować "duszenie się" silnika podczas dodawania gazu, jeżeli chodzi o wentylator to mx-3-ki maja to do siebie że wentylator nie załącza się wcale tak szybko, auto musi trochę postać, ale jeżeli faktycznie np po 15-20 min wentylator Ci się nie załączy może to być wina popsutego termostatu,koszt nowego to około 60zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2009, 19:13
Posty: 48
Skąd: Płock
Auto: Mx-3 1,6 16v SOHC

Postprzez Artex » 8 maja 2010, 19:14

czesc ^^
nie jestem kto wie jakim mechanikiem ale wiem jedno ze jak auto chodzi ci dobrze na zimnym silniku a na goracy szwankujeto cos musi byc nie tak z paliwem a nie temp. Jak rano po nocy opowiadasz ze silnik pali i wszystko chodzi wiec rano MUSIALO SIE ZAŁĄCZYC SANIE I SAMOCHOD DOSTAWAL ODPOWIEDNIA TROSZKE WIEKSZA DAWKE PALIWA i jak opisujesz jest wszystko oki ^^ tylko gorzej jak sie samochod nagrzeje i sannie sie wylaczy wtedy zaczynają ci sie dziac przeszkody ^^ sonda jest po to ze ma pobierac dane z spalin i regolowac dawka paliwa czy to na benzynie czy na gazie a tym BARDZIEJ ze jak wiesz ze jest zepsuta to nie ma co gdybac ze moze to moze tamto tylko 1 ja wymien a pozniej opisz czy cos sie wiecej dzieje ^^
pozzzdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez djArias » 8 maja 2010, 21:42

Nie chce krakac ale u mnie jak silnik byl zimny i chodzil dobrze a potem dostal ciapke temperatury to szarpanego robil i sie wylaczal to cos bylo z aparatem zaplonowym ... ;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 8 maja 2010, 22:06

Przyczyn może być dużo. Zacznij od sądy skoro ten co Ci sprzedał o tym wspomniał. Inna sprawa, że sprzedawca czasem coś mówi a nie ma pojęcia co jest popsute. Kup dobrą sondę i wymień. Majątku nie kosztuje. Oczywiście może to być wina aparatu zapłonowego jak napisał kolega wcześniej. Chyba w SOHC, bo taki silnik masz jest jeszcze drugi czujnik do odczytu temperatury przez ECU może z nim jest coś nie tak. Sprawdzaj po kolei aż rozwiążesz problem.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez RaFick » 8 maja 2010, 23:59

Panowie wielkie dzieki za wasze podpowiedzi lecz tak bardzo sie w to zaangazowalem dzis ze caly dzien przesiedzialem w garazu. Rozkrecilem wiele rzeczy ktore moglyby byc odpowiedzialne za ta sytuacje.

Zauwazylem ze czujnik ktory wchodzi do termostatu posiada tylko jeden kabel , wiec musial byc jeszcze jeden masowy, przeszukalem , przejzalem rame i wzystko sie zgadzalo. Wszystko bylo podczepione jak nalezy. Wkoncu zdenerwowany wszedlem pod spod samochodu i zauwazylem ze w jednym z czujnikow w skrzyni biegow ( najblizej wodzika przekladni biegow) byly oberwany kabelek. Domowymi sposobami lutowania zreperowalem go i podlaczylem. Działa !. Moim zdaniem nie podlaczenie wszystkich czujnikow powoduje ze komputer nie dziala jak powinien. I przez to tez nie uruchamial mi sie wentylator.

Wiec jak sami widzicie jedna glupia czujka moze spowodowac ze samochod bedzie odmawial nam posluszenstwa. Nerwow bylo przez 3 dni ale na dobre wyszlo.

Takze jesli ktokolwiek ma podobny problem sprawdzcie wszystkie czujniki czy macie podpiete w kostki badz czy ktorys z nich nie ulegl uszkodzeniu badz urwaniu JEDNEGO lub dwoch kabelkow. Pozdrawiam i dziekuje
Początkujący
 
Od: 8 maja 2010, 11:26
Posty: 11
Skąd: Sz-in/Gryfino
Auto: 626 1.8. DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323