Witam
co myslicie o zalozeniu turbo w mx-3 1.6 16V ?
np z mazdy 323 1.6 323
moja jest z 94 roku, przebieg 152.000
nie wiem czy to madry pomysl ale mysle ze jednak ciekawy
dziekuje z gory za odpowiedzi i opinie
pozdrawiam
Michał
Mazda MX-3 16V i TURBO ?
Strona 1 z 1
Jestem za uturbianiem (turbo piękan rzecz ) ale tylko największych silników serii auta. W twoim wypadku...... hmmm możesz próbować
jak masz 10-12k PLN to zalozysz bez problemu i bedzie to za taka kase zrobione porzadnie (no chyba ze chcesz zeby jakis mechanik Ci to w swoim garazu pospawal to wtede bedzie pewnie i 5000 zl ale nie o to chyba chodzi). Za te 10 000 bedziesz mial kolektor z nierdzewki pod turbo, porzadne turbo i intercooller, zawór upustowy, pełne orurowanie, wydech komplet, świnkę oraz co ważne – odprężony silnik). Koszta dosc duze bo wszystko musi byc robione indywidualnie pod samochod bo nie ma zadnych kitow gotowych do tego silnika. Mozna troszke zejsc z kosztow jak czesc rzeczy mozesz sobie sciagnac ze stanow ale i tak mysle ze bez 9k nie ma co zaczynac myslec w gole. W stanach z tego silnika robia do 180 do 215 km wiec jak na mase niewiele ponad 1000 kg to juz calkiem konkretne osiagi.
- Od: 23 wrz 2004, 21:48
- Posty: 193
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
a jakbym chcial kupic uzywana turbine ?
wlasnie np. od madzi 323 1.8T 16V 4x4 (ktora ma ok 180KM)
nie byloby taniej?
myslalem o swapie na 2.0 16V
bo V6 chyba nie da rady wsadzic :/
pozdrawiam
Michalekk
wlasnie np. od madzi 323 1.8T 16V 4x4 (ktora ma ok 180KM)
nie byloby taniej?
myslalem o swapie na 2.0 16V
bo V6 chyba nie da rady wsadzic :/
pozdrawiam
Michalekk
-
Michalekk
Z praktycznego punktu widzenia serio lepiej wziąść się za swap – nie trzeba robić kolektorów na zamówienie i dopinać trubinki. Odpada problem smarowania turbiny, odsprężania silnika itd...
Do MX3 pasuję wszystkie silniki K, osprzęt jest ten sam, więc możesz zostawić swój (poza ECU i kolektorem).
V6 się mieszczą – ponoć nawet 2,5l się mieści
Do MX3 pasuję wszystkie silniki K, osprzęt jest ten sam, więc możesz zostawić swój (poza ECU i kolektorem).
V6 się mieszczą – ponoć nawet 2,5l się mieści
Skorupy aut sie raczej nie zmieniają, więc 1,6 na K8 powinno sie dać
Michalekk napisał(a):a jakbym chcial kupic uzywana turbine ?
no i do czego ja zamontujesz? Seryjnego kolektora ? – bedzie ciezko raczej. Komp tez jest potrzebny wiec tego sie nie ominie, tak samo intercooler i wydech oraz dolot.
Po prostu – takie sa ceny i jak chcesz miec turbo w samochodzie ktore w serii bylo zawsze wolnossace trzeba sie z tym pogodzic gdyz jak bedziesz chcial na czyms zaoszczedzic to ta wlasnie rzecz bedzie powodowac kiedys problemy. Poczytaj w necie roznego opinie – jest sporo na temat zakladania turbin, mozesz przedzwonic do kilku fimr (VTG, Tomaracing, Promotor itp.) i popytac. Ogolnie uwazam ze jak robic turbo to raz a porzadnie.
- Od: 23 wrz 2004, 21:48
- Posty: 193
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości