Mazda MX-3 16V i TURBO ?

Postprzez Michalekk » 26 mar 2005, 01:22

Witam

co myslicie o zalozeniu turbo w mx-3 1.6 16V ?

np z mazdy 323 1.6 323

moja jest z 94 roku, przebieg 152.000

nie wiem czy to madry pomysl :) ale mysle ze jednak ciekawy

dziekuje z gory za odpowiedzi i opinie

pozdrawiam
Michał
Michalekk
 

Postprzez Waluś » 26 mar 2005, 10:35

Jestem za uturbianiem (turbo piękan rzecz :D ) ale tylko największych silników serii auta. W twoim wypadku...... hmmm możesz próbować
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Śliwa » 26 mar 2005, 11:08

Witam,
Jestem za !! :) Jak założysz daj znać.
:D A tak z ciekawości jaki był by koszt??
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:18
Posty: 75
Skąd: Świecie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v `93r.

Postprzez nero » 26 mar 2005, 13:03

jak masz 10-12k PLN to zalozysz bez problemu i bedzie to za taka kase zrobione porzadnie (no chyba ze chcesz zeby jakis mechanik Ci to w swoim garazu pospawal to wtede bedzie pewnie i 5000 zl ale nie o to chyba chodzi). Za te 10 000 bedziesz mial kolektor z nierdzewki pod turbo, porzadne turbo i intercooller, zawór upustowy, pełne orurowanie, wydech komplet, świnkę oraz co ważne – odprężony silnik). Koszta dosc duze bo wszystko musi byc robione indywidualnie pod samochod bo nie ma zadnych kitow gotowych do tego silnika. Mozna troszke zejsc z kosztow jak czesc rzeczy mozesz sobie sciagnac ze stanow ale i tak mysle ze bez 9k nie ma co zaczynac myslec w gole. W stanach z tego silnika robia do 180 do 215 km wiec jak na mase niewiele ponad 1000 kg to juz calkiem konkretne osiagi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez brii » 26 mar 2005, 21:19

Swap będzie tańszy i bardziej niezawodny :D
Fakty, że przy swapie, nie będzie 180 kucy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Michalekk » 26 mar 2005, 23:26

a jakbym chcial kupic uzywana turbine ?
wlasnie np. od madzi 323 1.8T 16V 4x4 (ktora ma ok 180KM)

nie byloby taniej?
myslalem o swapie :) na 2.0 16V
bo V6 chyba nie da rady wsadzic :/

pozdrawiam
Michalekk
Michalekk
 

Postprzez pintez » 26 mar 2005, 23:37

wlasnie,ewentulanie o jakich silnikach mozemy myslec w mx-3?
SHAOLINMASTER
Początkujący
 
Od: 14 lut 2005, 23:03
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Auto: mx-3

Postprzez Xionc » 27 mar 2005, 00:51

MX3 z silnikami KL są, także wsadzić się go na pewno da. Pytanie za ile?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez brii » 27 mar 2005, 13:18

Z praktycznego punktu widzenia serio lepiej wziąść się za swap – nie trzeba robić kolektorów na zamówienie i dopinać trubinki. Odpada problem smarowania turbiny, odsprężania silnika itd...
Do MX3 pasuję wszystkie silniki K, osprzęt jest ten sam, więc możesz zostawić swój (poza ECU i kolektorem).
V6 się mieszczą – ponoć nawet 2,5l się mieści :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 27 mar 2005, 13:20

Ups...
Masz 1.6 a nie 1.8 :|
To nie wiem czy tam mocowania pod silnik są takie same jak w 1.8... Do 1.8 napewno da się wsadzić większe silniki z serii K
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Waluś » 27 mar 2005, 17:02

Skorupy aut sie raczej nie zmieniają, więc 1,6 na K8 powinno sie dać
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 27 mar 2005, 17:12

A skoro da się na K8 to i na KL się też da :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nero » 27 mar 2005, 22:16

Michalekk napisał(a):a jakbym chcial kupic uzywana turbine ?


no i do czego ja zamontujesz? Seryjnego kolektora ? – bedzie ciezko raczej. Komp tez jest potrzebny wiec tego sie nie ominie, tak samo intercooler i wydech oraz dolot.

Po prostu – takie sa ceny i jak chcesz miec turbo w samochodzie ktore w serii bylo zawsze wolnossace trzeba sie z tym pogodzic gdyz jak bedziesz chcial na czyms zaoszczedzic to ta wlasnie rzecz bedzie powodowac kiedys problemy. Poczytaj w necie roznego opinie – jest sporo na temat zakladania turbin, mozesz przedzwonic do kilku fimr (VTG, Tomaracing, Promotor itp.) i popytac. Ogolnie uwazam ze jak robic turbo to raz a porzadnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323