Strona 1 z 1

Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 00:56
przez kostuch
pytanie brzmi następująco : mam śrubę w kole pasowym wału korbowego (wymianiam rozrząd) dokręconą do tego stopnia, że przeskoczyły mi 3 zęby na rozrządzie, a śruba nawet nie drgnęła, połamały się dwa klucze (w tym sowiecki dynamometryczny), 1,8m rury z castoramy nic nie pomogły, oczywiście wszystko robione na 5tym biegu + hamulec w podłogę, próbowaliśmy też odpiąć cewkę i spróbować odkręcić śrubę siłą silnika, ale tez nie poszło, wkładaliśmy blokadę kluczem na rozrządzie, żeby się nie kręcił to ząbki przeskakiwały, walenie młotem też nie dało efektu... jakikolwiek pomysł ktoś ma ... ?

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 14:27
przez czarny.marcin
Błagam Pomóżcie – błaga to ta mazda o litość
Co Wy robicie tej mazdzie ? !!!!!!!!!!!!!!!
Nie macie pojęcia jak zdjąć koło pasowe a chcecie się brać za rozrząd ???
Ogarnijcie się , podstawowej prostej rzeczy nie potraficie zrobić .
Ja po przeczytaniu tego postu mam dreszcze.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 14:36
przez janiszzz_mx3
Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję. Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m a jak nasadki się poddadzą to kup lagę i nasadkę na 3/4 cal albo podjedź do serwisu gdzie robią przy ciężarówkach, mają tam pneumaty ponad 1000nm to albo pójdzie albo urwie się śruba.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 14:43
przez czarny.marcin
janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? . Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m

<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 19:14
przez kostuch
widzę, że bardzo bawi was mój problem, robię to z mechanikiem, który przy mnie wymienił w swojej mx-3 rozrząd w 2 godziny więc raczej wie jak co się robi, śruba ta powinna pójść normalnie na strzała po wbiciu 5-tki i hamulca, skoro tak to was bawi to może napiszecie mi jak to zrobić?
Pozdrawiam
kostuch

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 20:30
przez janiszzz_mx3
No tak jak napisałem. Blokujesz koło pasowe na wale albo koło zamachowe a na nakrętke zakłądasz nasadke, lage i najdłuzszą rure jaką masz.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 21:20
przez kostuch
no wiem, ale to nie idzie :) prędzej się samochód do góry podnosi niż ta śruba chce się odrkęcić ...

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 21 mar 2010, 22:57
przez janiszzz_mx3
Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 24 mar 2010, 01:09
przez karmazyn33
Może nie w tę strone kręcicie co trzeba – choć to chyba mało prawdopodobne ?

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 27 mar 2010, 21:22
przez GabeekKL
janiszzz napisał(a):Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!

Dobrze prawisz. Podjedz zreszta teraz jak juz pasek przeskoczyl to zaciągnij auto do warsztatu ciezarowek. Ja mialem to samo. Dopiero panowie z MPK wytoczyli klucz niczym dzialo armatnie az sie przerazilem ze wyrwie mi silnik ale zalazyli klucz jeden strzal i sruba odkrecona. Zadne 4 – metrowe rury nic nie dadza. Tu muszi byc strzal z pneumatyka i to konkretnego nie takiego z wulkanizacji bo tym napewno nie pusci.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 28 mar 2010, 12:32
przez Artex
niom temat nie jest wcale banalny ale twoje wysiłki kolego ida na marne

ostatnio robiłem kolo golfa II i nie moglem odkręcić śruby od przegubu ;/ urwałem 3 klucze i wygiąłem kilka rur 3m ;/
a metoda która okazała się najlepsza:D to wystarczyła 1.5m rura tylko dobrego przekroju żeby się nie wyginała jeden dobry migomat i nasadka ^^ i oczywiście dobry spawacz :D pospawać nasadkę do rury 2 dobrych chłopa i śruba odkręcona ;D
tobie tez radze rurę kolo 1.5/2m nasadkę przyspawać i dobrze zablokować :D nie ma bata żebyś taki klucz pospawany urwał
a jak to nie pomoże to pozostaje tylko wiertarka i dobre wiertło i działasz :D później do tokarza i masz problem i wysiłek z głowy tylko pamiętaj ze jak wybierzesz 2 opcje !! to nie wierć do końca śruby tylko sam łepek a resztę zostaw tokarzowi żebyś krzywo nie nawiercił ;D

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 30 mar 2010, 23:28
przez janiszzz_mx3
Nie ruszysz takiej śruby. One są tak twarde ze ledwo ją zadrapiesz wiertłem.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 11:44
przez HKSze
ciezko ci bedziezie z ta wiertarka to jest stal wysoko weglowa:P

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 9 kwi 2010, 07:06
przez Gared
janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję.


Wyjaśnij mi jak można spowodować kolizję w silniku bezkolizyjnym, bo tego nie ogarniam.

Re: Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

PostNapisane: 9 kwi 2010, 19:35
przez janiszzz_mx3
Przyjmij to jako uniwersalną radę dla każdego silnika. Tak się nie robi nawet jak wiesz że silnik jest bezkolizyjny.