Strona 1 z 1

MX-3 1.6 Totalnie mi sie zamulila co robic ?

PostNapisane: 17 mar 2005, 12:15
przez poolek
Jaka przyczyna moze byc takie dosyc nagle zamulenie samochodu ?
Nie ma tkiej mocy jak miec powinna , na 3 biegu i 4 tragedia. Na autostradzie rozpedza sie do ok 165 :( Co sprawdzic ? Co jest grane ?
Kazda podpowiedz sie liczy, sprawdze wszystko co bede sam potrafil.
Jestem w anglii i jeszcze troche tu zostane i nie chce wydac kuupe kasy na mechanika.
P.S. Jezdzi tu od groma mx-5 tek – poprostu bomba ! :)
Z gory dziekuje za podpowidzi.

P.S. Mam w aucie lpg ale na kazdym z dwoch paliw tak samo cienko jedzie. Z agzem nigdy nie mialem ani problemow ani strzalow.

PostNapisane: 17 mar 2005, 12:33
przez Khirali
przewody, swiece, mo|e jakis filterek powietrza jest zapchany a moze tzreba ja troche podkatowac co by ja rozmulic :)

PostNapisane: 17 mar 2005, 13:21
przez martinez
Witam
Podobne problemy przerabialem w nissanie i okazalo sie ze to przeplywomierz powietrza!! Sprawdz go!!
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 mar 2005, 21:57
przez Xionc
zacznij od wymiany swiec (najtaniej) i ew. kabli WN. U mnie pomogła właśnie wymiana świec. Zwróć uwagę że na gazie świece wymienia się co 10 tyś a w moim przypadku nowe świece jeszcze przyginam z 1,1 do 0,9mm właśnie do gazu. Swiece NGK of koz (lub denso). Ale zacznij od przeszukania tego forum bo już na pewno ktoś go przerabiał ;)

PostNapisane: 24 mar 2005, 00:42
przez poolek
martinez czy jest jakis test na sprawdzenie przeplywomierza bez podmiany na inny ?

Xionc swieczki nowki (przerwa 0.9) , przewody nistety jeszcze stare ale maj sie dobrze ... komp nie pokazuje bledow ... juz sam nie wiem ...

PostNapisane: 29 mar 2005, 16:45
przez ((((SMOKE))))
Ja mam ten sam problem z moją 323 C, zamuliła się po wymianie świec na jakieś z japan cars(nie chcieli zwrócić kasy za niepotrzebny termostat więc wymienili na świeczki):/

Dzisiaj dostałem wypłatę, więc powymieniam filterki i zobaczymy jak to będzie. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą kabli. Już sam nie wiem

PostNapisane: 30 mar 2005, 00:08
przez GofNet
<czytaj> Jakie masz świece. Xionc dobrze powiada. Zakładać tylko Denso lub NGK.
<czytaj> Jakie masz ciśnienie na poszczególnych garach. Nie wiem, jaki masz silnik, ale oto dane producenta, dot. ciśnienia w silniku 1600ccm (często stosowany silnik w tych modelach):
13,5 <-- Dobry stan silnika
9,5 <-- Silnik wymaga remontu
2,0 <-- Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami.
<czytaj> Jeśli zawsze spokojnie jeździłeś i biegi zmieniałes juz przy prędkości obrotowej 1500-1700, to silnik mógł właśnie przez to się zamulić. Jeśli masz taki styl jazdy, to raz w tygodniu "przeciągnij" go do 5-6 tyś. obr. Nie zaszkodzi za zapobienie tworzeniu sie progów na tulejach cylindrów niżej, niż winny być. Oooczywiście nie mówie o ruszanie z piskiem opon, i ciśnięcie gazu na max'a. Niektórzy tak właśnie rozumieją "przeciągnięcie" silnika. A tu chodzi o dosyć spokojne dodawanie gazu (tak, jak zazwyczaj jeździsz) aż do osiągnięcia wybranej wartości obrotowej. Staraj się nie przekraczać 6 tyś. obr. Zresztą i tak masz odcięcie paliwa (tylko przy PB; na gazie nie ma odcięcia dopływu paliwa, więc ostrożnie z szaleństwem na gazie, bo można przegrzać silnik i w ten sposób pokrzywić głowicę; Gaz ma wyższą temperaturę spalania) przy ok. 6500 obr.
<czytaj> Zanim będziesz "przeciągał" silnik sprawdź najpierw poziom płynu chłodzącego w chłodnicy (zbiornik wyrównawczy nie jest odzwierciedleniem stanu faktycznego poziomu płynu) oraz oleju w silniku. Brak jednego lub drugiego może nawet podczas normalnej, spokojnej jazdy doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej.
<czytaj> Sprawdź jak wygląda przewód między przepływomierzem a injection (wtryskiem). Niestety ów przewód doprowadzający najodpowiedniejszą dawkę powietrza pod idealnie dobranym ciśnieniem może mieć "przedmuchy" w związku z czym podawana przez przepływomierz dawka powietrza może być inna, niż rzyczyłby sobie tego uklad wtryskowy, przez co mogą one stroić fochy, zamiast współpracować z jednostką napędową. Obejrzyj dokładnie w/w przeówd (łatwo go znaleźć) i jak jest dziurawy, to go uszczelnij. Niektórzy zaklejają takie pęknięcia mocną taśmą malarską/pakową z równie mocnym klejem (są takie taśmy wzmocnione włóknej z bardzo dobrą płytką klejową – taka byłaby dobra). Dobrze ją widać na poniższych obrazkach:

Obrazek

Obrazek

Powodzenia.