Strona 1 z 1

Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 22 lut 2010, 00:20
przez iLS
Analogicznie, pytanie jak tytuł, czym to grozi ? Pytam gdyż iż ponieważ samochód (ec b6) przy zwartych "stykach" czyli trybie serwisowym pracuje tak jakbym oczekiwał, tzn, po dłużym postoju (ok 24h) i zimnym silniku chwile pracuje na obrotach 1500rpm po czym nie długo spadają do umownych wolnych obrotów. Zrobiłem jakies 40km na trybie serwisowym i na nic nie narzekam, wręcz przeciwnie, jestem zadowolony że kawałkiem kabelka naprawiłem problem z którym boryka się wielu użytkowników forum <glupek2> Wiem że to bardzo duże skróty w rozwiązaniu problemu i to go nie naprawiło ale cóż, każdy orze jak może :P Tak więc czekam na odpowiedź, może ktoś z forum też tak jeździ. Aha dodam że bawiłem sie w ustawianie obrotów za pomocą śruby na przepustnicy, ale po wyłączeniu tryby serwisowego samochód pracuje tak jak pracował, tzn. utrzymuje obroty 1500rpm aż do pełnego nagrzania silnika (3/5 wskaznika temp), gdy już opadną, po wciśnięciu gazu, z obojętnie jaką siłą wskakują na 1500rpm i opadaja po kilku sekundach.

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 24 lut 2010, 23:33
przez GabeekKL
Wiec problem masz w jakims czujniku. Sprawdz bledy przyjacielu a napewno dowiesz sie co jest przyczyna. Tryb serwisowy odcina czujniki i kozysta z wgranego oprogramowania tak zeby silnik pracowal w miare prawidlowo. Jesli po wprowadzeniu w tryb serwisowy auto chodzi dobrze to wina jest w czujnikach. Jesli obroty trzyma ci 1500 to mozesz miec walniety czujnik temperatury, zle ustawiony TPS , silnik krokowy badz przycinajacy sie przeplywomiez. Przyczyn moze byc wiele wiec podstawą jest odczyt bledow. Sama jazda w trybie serwisowym niczym nie grozi ale auto nie pracuje prawidlowo, nie jestem pewny ale chyba nie kozysta z zadnego czujnika podaje stala dawke paliwa i nie steruje wyprzedzeniem zaplonu.(moge sie mylic ) ale pewnym jest iz nie osiąga pełnej mocy. Pozdrawiam.

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 25 lut 2010, 01:23
przez iLS
robiłem diagnoze sposobem opisanym na stronie mazdaspeed i wyszedl jeden blad – 25, z bledow wynika ze jest to Elektrozawór regulacji ciśnienia lub Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 26 lut 2010, 00:34
przez iLS
wie ktoś może za co odpowiedzialny jest czujnik który wchodzi do kolektora wydechowego zaraz za silnikiem ? jest w ksztalcie zblizonym do swiecy, bo wydaje mi sie ze go urwałem ... w zdjeciu ponizej go zaznaczylem (foto znalezione przypadkowo na necie) Obrazek

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 26 lut 2010, 12:14
przez Suloo
sonda lambda,jesli sie myle to niech ktos poprawi

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 26 lut 2010, 14:06
przez waldez
nie mylisz się to jest lambda

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 26 lut 2010, 15:28
przez iLS
tak to sonda lambda, problem w tym ze nie moge jej odkrecic ... i z tego co widze jest jednoprzewodowa, mozliwe to ? jedyny napis jaki na niej istnieje to 911
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 26 lut 2010, 17:13
przez msobecki
na pewno jest jedno przewodowa ;–) jest połączona z masą przez obudowę ;–) Zapewne nie była wykręcana od nowości, spróbuj postukać w to co zostało młotkiem :D ale z wyczuciem a później kluczem nasadowym spróbuj odkręcić.

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 27 lut 2010, 01:07
przez iLS
rozumiem więc że coś takiego http://allegro.pl/item913636779_sonda_l ... salna.html powinno funkcjonować :) oczywiście po przelutowaniu końcówki, tak ?

edit. kupiłem sonde tą z linku, zamontowałem i niby jest, komputer bledow nie pokazuje, ale jaka ja mam pewnosc ze ona dziala poprawnie ?

Re: Jazda w "trybie serwisowym"

PostNapisane: 4 mar 2010, 14:40
przez GabeekKL
Mozesz ją pomierzyc. Czyli silnik nagrzany porzadnie, odpinasz i sprawdzasz napiecie jakie daje sonda. Powinno oscylowac miedzy 0 – 1V. Jesli sonda jest uszckodzona nie podaje wogole napiecia bądz podaje caly czas jednakowe napiecie np 0,5V. Napiecie na sondzie jest zmienne w zaleznosci od zawartosci tlenu w spalinach. Takze jesli bedzie sie zmieniac to dziala prawidlowo. Zalezy jeszcze jakim ebdziesz robil to miernikiem, najlepiej robic to takim ze wskazowka bo zwykly cyfrowy moze nie wyswietlac tak szybkich wahan napiecia. Pozdrawiam.