peter23h napisał(a):raz autko się "zagotowało" i wypluło trochę płynu do zbiorniczka przelewowego
Odpowiedz nam i sobie dlaczego [...autko się "zagotowało"...]?
– może właśnie dlatego, iż w zbiorniczku wyrównawczym i całym systemie chłodzenia silnika było za mało płynu "ustrojowego" – chłodniczego(!?)
– czy stosujesz właściwy płyn chłodniczy i kiedy był po raz ostatni wymieniany(!?)
peter23h napisał(a):Od tamtej pory wydaje mi się, ze ciśnienie w układzie jest za duże i czasem rośnie poziom płynu w tym zbiorniczku. Czy to może być przedmuch z pod uszczelki pod głowicą?
Skąd wiesz, lub na jakiej podstawie sądzisz/wydaje się Tobie, że ciśnienie jest za duże/za wysokie?
Wahania poziomu płynu to rzecz normalna zwłaszcza zimą kiedy temperatura silnika (i chłodziwa) i powietrza są skrajnie różne...
peter23h napisał(a):Czy to może być przedmuch z pod uszczelki pod głowicą
Jeżeli chcesz mieć 100%-pewność co do kondycji silnika wykonaj pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach!
Czy praca silnika jest stabilna na jałowym biegu i pojazd żwawo reaguje podczas przyspieszania?
Wreszcie, czy pod korkiem wlewu oleju widzisz coś innego aniżeli smarujący silnik olej powlekający mechanizmy/zębatki? I czy w zbiorniku wyrównawczym dostrzegasz krople substancji obcych czyli oleju silnikowego?
Do dzieła i

...