Strona 1 z 1

Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 9 lut 2010, 19:47
przez Psiku
Witam.
Mam problem z moją madzia MX-3 1,8 V6.
ECU wyswietlał ostatnio kod błędu 25, czyli PRC ... elektrozawór podciśnienia paliwa.
Auto zrobiło sie mułowate brak przyśpieszenia, nie wychodzi bobrze na obroty.
Poruszyłem ten wątek na forum "Diagnoza ECU". Odpowiedzi na usterki były różne.
PRC SOLENOID VALVE jest raczej sprawny działa po podłączeniu do akumlatora (jak pokazują w serwisówce)
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa brak zasilania na gniazdku do PRC.
Na schemacia pokazane jast że zasilanie do PRC idzie od stacyjki przez jakiś przekaznik czyli powinno być cały czas 12V.
Zaś sterowanie tym PRC jest z ECU i to ujemnym napięciem.
Kilka dni jezdziłem z usterką kody 25 i wczoraj sprawdziłem kody i wyskoczył nastepny kod błędu 17 (sonda lambda).
Dowiedziałem się że jeżeli podciśnienie paliwa jest uszkodzone to miszanka paliwa jest nie właściwa i może dojść do uszkodzenia sondy lambda. I tak właśnie się stało. Odczuwalne po kieszeni. Pali jak smok za 50 Zł jakies 70km.
Czy ktoś kiedyś spotkał sie z takim problemem?
I jak jest naprawdę z zasilaniem PRC?

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 10 lut 2010, 18:05
przez Psiku
Widzę że na tym forum nie ma osób które miały taki problem. <płacze>

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 12 lut 2010, 12:17
przez fazzi
Poszukaj co jeszcze jest zasilane z tego przekaźnika i sprawdź czy działa. Jeśli tak to masz gdzieś usterkę na kablu. Poza tym zobacz czy wychodzi sterowanie z ECU.
Psiku napisał(a):i to ujemnym napięciem.

W autach nie ma czegoś takiego :) Może być sterowany masą a to łatwo sprawdzisz.

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 14 lut 2010, 23:28
przez Hazu
Błąd sondy lambda może być wynikiem nieprawidłowego ciśnienia paliwa może masz odkręconą masę od silnika bo jest tam ich kilka.

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 3 kwi 2010, 18:33
przez Psiku
Problem rozwiązany.Poprzedni właściciel przy wymianie ubudowy filtra lub wymianie akumlatora przytrzasnął przewody idące do PRC i jeden się przerwał (+12V).
Temat uważam za zamkiety.
Dziekuje wszystkim za posty.

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 5 kwi 2010, 10:29
przez desp
Mam podobny problem, ale dopiero będę musiał się temu przyjrzeć. Powiedz proszę, jak to PRC wygląda??

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 3 gru 2013, 13:58
przez bonkooo
mam ten sam problem ale problem nie lezy w wiązce okablowania może jest inna przyczyna prosze o pomoc

Dopisano 3 gru 2013, 13:08:

jest tu ktoś kto się zna ?

Re: Problem z PRC SOLENOID VALVE

PostNapisane: 5 cze 2016, 21:33
przez null
czy na zasilaniu prc jest +12v po przekreceniu stacyjki na wlaczona? na wtyczcce bialy kabel czerwone paski mam 4v ;o