Slabo sie rozgrzewa

Postprzez Ache » 26 sty 2010, 10:43

Witam!

Mam do roboty 5 kilo, jade kole 7-8 minet i silnik pozostaje zimny.. Mamy na placu -15, wiec czy to normalne, czy szukac juz termostatu ?? Dodam, ze spalanie mam na poziomie 16 L <killer>
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 11:56 przez Ache, łącznie edytowano 1 raz
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez fazzi » 26 sty 2010, 11:07

Ache napisał(a):jade kole 7-8 minet

zazdroszczę :P

Niemniej trochę długo to trwa, ale jeszcze w granicach normy więc ciężko stwierdzić. Wróć z pracy trochę naokoło i zobacz czy się podniesie. Jeśli nie to pewnie zawór termostatyczny do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mako » 26 sty 2010, 11:23

Ache taki wyjadacz forumowy jak Ty i nie mozesz poprawnie nazwac tematu ;) Prosze sie poprawic razem z tematem bo bedzie kosz :]
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Ache » 26 sty 2010, 11:57

Gotowe ;)

Jak jade powiedzmy z 10 minet, to wskazowka ledwo do "C" dochodzi.. Sam termostat nie jest drogi, a jak z wymiana ?? Jest jakis ciezki dostep ??
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez NoMaD » 26 sty 2010, 13:09

Ja po nocy przy tych temperaturach ( -18) odpalam i jak przejadę 7km mam już wskaźnik za połową:) auto to mazda 323f bg 1.8 SOHC. Moim zdaniem trochę długo Ci się rozgrzewa. Jak z wymianą u Ciebie to nie wiem...Myślę że poradzisz sobie z nią bez problemów bo źle wymienia się tylko w oplach;/ (termostat w nich jest pod rozrządem:\ )
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez Gared » 26 sty 2010, 13:18

Po pięciu km mam już całkowicie rozgrzany silnik, przy podobnej co ty temperaturze.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Paco » 26 sty 2010, 14:12

Gared napisał(a):Po pięciu km mam już całkowicie rozgrzany silnik, przy podobnej co ty temperaturze.

Mam bardzo podobnie 5-6km i jest OK :)
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez Ache » 26 sty 2010, 18:44

Dalem kartonik przed chlodnice i teraz po 2 kilo powiedzmy kole 3-4 minet jazdy mam idealnie na srodku skali :]

Tylko pytanie brzmi czemu ?? :P Karton az tak izoluje chlodnice, ze tak szybko sie nagrzewa ?? :D
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez fazzi » 26 sty 2010, 18:52

Ache napisał(a):Tylko pytanie brzmi czemu

fazzi napisał(a):zawór termostatyczny do wymiany

Zanim silnik się nie nagrzeje chłodnica powinna być odłączona przez zawór. Skoro ten jest zacięty to cały czas działa i wychładza silnik. Zakryłeś – nie wychładza i się nagrzał
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Ache » 26 sty 2010, 20:27

Czyli jednak termostat do roboty ?? Bo rozumiem ze termostat i zawor termostatyczny to to samo <lol>
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez fazzi » 26 sty 2010, 21:21

Ache napisał(a):zyli jednak termostat do roboty pytajnik Bo rozumiem ze termostat i zawor termostatyczny to to samo

<ok2>
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez maris801801 » 8 lut 2010, 15:47

wg mnie to nawet Ci termostat nie pomoze... ja mam to samo... wymienilem termostat, czujnik temp i dalej to samo... podejzewam zatkana nagrzewnice... I wg mnie jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna ;] Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Ache » 8 lut 2010, 18:48

Narazie dalem karton przed chlodnice i jest cycus :D
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez fazzi » 8 lut 2010, 23:02

maris801801 napisał(a):...podejzewam zatkana nagrzewnice...

Nagrzewnica nie powinna mieć nic do tego (o ile nikt Ci nie grzebał w instalacji...) Natomiast gdybyś miał zatkany układ w ogóle, Twoja uszczelka pod głowicą już powiedziałaby "papa" ;)
Jeśli silnik powoli się nagrzewa, to oznacza, że coś go schładza – logiczne nie? Jedynym elementem który za to odpowiada jest chłodnica. Więc coś musi być z zaworem termostatycznym. No chyba że jakiś zdolniacha pochrzanił podłączenie rurek i na stałe włączony jest duży obieg...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez SponeR » 15 lut 2010, 08:47

a może problemu nie ma w ogóle :]
ja mam 1,6 i 8km do pracy
gdzies po mniej wiecej 5km mam nagrzaną
ale v6 dłużej się nagrzewają
kumpel ma 2,0 v6 i 4km do roboty może mniej i jemu nawet nie drgnie wskazówka :]
a wszystko ma dobre sprawdzane na bieżąco ....
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez huher » 16 lut 2010, 21:26

SponeR napisał(a):a może problemu nie ma w ogóle :]
ja mam 1,6 i 8km do pracy
gdzies po mniej wiecej 5km mam nagrzaną
ale v6 dłużej się nagrzewają
kumpel ma 2,0 v6 i 4km do roboty może mniej i jemu nawet nie drgnie wskazówka :]
a wszystko ma dobre sprawdzane na bieżąco ....


U mnie 5 km to jest max jaki potrzebuje do nagrzania się, jak wskazówka już drgnie u mnie to chwile aby doszła do połowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:57
Posty: 492
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda MX-3 1997 1.8 V6 LPG

Postprzez Artex » 17 lut 2010, 21:30

maris801801

moim zdaniem jest tak ze kazdy mechanik postepuje tak jak autko nie grzeje:

1 termostat
2 czujniki
3 nagrzewnica
i zazwyczaj na tym sie konczy ;/

a pozostaje jeszcze:

4 takie cos jak uszczelka pod glowica
5 i takie cos jak pompa wody <– i na to bym stawial najbardziej

bo z tego co mi wiadomo to przy wymianie paska rozrządu pasowałoby nie tylko wymienić napinacze i pasek ale i pompę wody tez tym bardziej ze do niektórych modeli kosztuje krocie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323