Strona 1 z 1

wysokie obroty (JAK ZMNIEJSZYĆ)

PostNapisane: 8 lis 2009, 18:44
przez sepamx3
Koledzy zrobiłem dolot zimnego powietrza teraz niewiem jak się uporać z obrotami!!!
Mianowicie śruba regulacyjna ta co jest imbus i śrubka na 8 klucz przy przepustnicy mam ją odkręconą a obroty są ponat 1000obr/min. kręciłem też powietrzem i nic obroty są ponad 1000 a po chwili dopiero spadają na ok 900 obr/min.
jak to poprawić przez diagnostic co trzeba tam zmostkować kabelkiem i gdzie je ustawić :|
prosze o pomoc

PostNapisane: 9 lis 2009, 22:08
przez samurajpiotr1
zrób mostek na ten i gnd, ustaw tps tak żeby wentylator się nie włączł i kombinuj.

PostNapisane: 9 lis 2009, 22:27
przez gregorius 323 F
Kolego z tym Tps-em to trochę za daleko się zagłębiasz.

Sepamx3 zrób tak jak kolega pisze czyli ustaw wolne obroty w trybie serwisowym tj z mostkiem.
Jeżeli obroty nie spadną do wymaganych to dopiero wtedy możesz kombinować z przestawieniem TPS-u.

Pozdrawiam

PostNapisane: 9 lis 2009, 22:45
przez konrad278
a może nieszczelnosc ale szczeze to jesli masz na maxa skreconą śrubę na krzyżaka to powinna zgasnąc

PostNapisane: 10 lis 2009, 00:25
przez m323m
witam, ja mam znowu problem na zimnym silniku ,bo łapie jakies 2600 obr jak je zmniejszyc?

PostNapisane: 10 lis 2009, 17:35
przez iceman150
m323m ja w twoim przypadku zacząłbym od czyszczenia przepustnicy i krokowca bo to jest prawdopodobnie przyczyną

PostNapisane: 11 lis 2009, 13:23
przez m323m
nie wiem co jest nie tak ,spróbuje tak zrobić i wyczyścić te przepustnice i korkowiec ,wydaje mi sie ze cos nietak ze sterowanie krokowego, bo jak sie silnik nagrzeje to obroty spadają do wartosci 750-800, stało sie tak po tym jak w serwisie mazdy kręcił mi jakąś śrubkę na przepustnicy, bo spadały obroty przy włączeniu wycieraczek, dmuchawy,szyb lub jakiegoś odbiornika prądu, jakiś czas było ok a teraz niedosc ze obroty na ssaniu mają 2600 to jeszcze falują przy włączeniu odbiorników prądu,a jak jadę wieczorem i otwieram szybę włączam wycieraczki lub dmuchawę to światła przygasają na ułamek sekundy, nie wiem co jest nie tak , chyba ze to tak ma byc w tych mazdach ,

PostNapisane: 11 lis 2009, 14:25
przez Lukano
Nieźle namieszałeś z tą przepustnicą ;)
Tam nie można sobie kręcić w te i na zda od tak sobie, tym bardziej tylko w trybie awaryjnym i delikatnie.
Spróbuj to wszystko pozmieniać w trybie awaryjnym, jak nie pójdzie to masz zonka.

PS. Coś mi się zdaje, że ty chcesz chyba jak najszybciej zmienić ten silnik.
Walczysz o to usilnie ;) :P
na drugi raz poczytaj najpierw, zanim zaczniesz coś robić i regulować ;)

PostNapisane: 11 lis 2009, 14:35
przez m323m
ja nic nie kreciłem to w serwisie aso kręcili, i jeszcze chcieli skasowac 150zł, ale pan powiedział ze to gratis od firmy to ustawienie, i żałuje ze nie płaciłem bo bym miał dowód do reklamacji

PostNapisane: 11 lis 2009, 14:41
przez m323m
to w takim razie co mam teraz robic, zrobiłem już jakieś 35tys km po tym ustawieniu,a i od kąd ją mam czyli jakies 2 lata i zrobiłem 85 tys,to zawsze pali na dwa razy , o raz pali dopiera jak jest rozgrzana, na dwa razy to znaczy przekręcam kluczyk ,rozrusznik zakręci jeden obrót, spowrotem do pozycji acc na stacyjce a potem juz pali o raza, a jak go pale na raz to dopiero załapuje za 6-7 obrotem rozrusznika, dziwne

PostNapisane: 11 lis 2009, 15:02
przez iceman150
Falujące obroty i wysokie obroty na ssaniu jak najbardziej wskazują na zabrudzoną przepustnicę i krokowca. Na forum jest fotorelacja.

PostNapisane: 11 lis 2009, 18:41
przez sepamx3
samurajpiotr1 napisał(a):zrób mostek na ten i gnd, ustaw tps tak żeby wentylator się nie włączł i kombinuj.

a gdzie jest Tps bo przyspieszałem zapłon na serwisowym obroty wzrosły a teraz z jałowym biegiem są dziwne obroty czyli
jade dam na luz i jest ok 1.5tyś/min a jak zatrzymam sie to jest ok 1.2tyś/min i po ok 5 sekundach spadaja na 1000 obr/min