Strona 1 z 1

Remont silnika, wycena części, przybliżony koszt naprawy | MX-3

PostNapisane: 23 wrz 2009, 14:26
przez BadBoy_89
A wiec zdecydowałem sie na remont silnika (ogromne spalanie oleju, kopcenie z rana)
Wczoraj auto poszlo do mechanika, a wiec do rzeczy przeszukałem strone InterCars i oto Moje Wyniki:
Uszczelka Głowicy Zaworów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Głowicy Cylindrów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Kolektora Dolotowego 33zł
Uszczelka Koloktora Wydechowego 39zł
Uszczelka pokrywy zaworów 45zł
Uszczelniacze zaworowe 14,58 zł /szt
Zestaw pierścieni JC 179,57zł

FILTRY:
– paliwa 40zł
– oleju 20zł
– powietrza 43zł

szlifowanie głowicy pełne tzn, z jakims wierceniem itp 400zł
robocizna 600zł = Zakład z Katowic

Prosze o zmodyfikowanie tej listy jeśli cos pominąłem lub coś sie nie zgadza prosze o doradzenie jakie firmy, oraz czy ceny sa dobre tzn nie za wysokie ?
Auto juz stoi u mechanika, jestem ciekaw ile on krzyknie za czesci dlatego wole miec zabezpieczenie.
Reasumujac koszt czesci około 700zł z filtrami,
wraz z rozwojem sytuacji bede aktualizowal ten wątek, oraz efekt czy branie oleju i kopcenie ustapiło, spedzając dlugie godziny na czytaniu o kopceniu i braniu Oleju(problem powszechnie wystepujacy), proponuje może przypiac ten watek ? bedzie on innym słuzył jako szacowany koszt rozwiazania problemu kopcenia i brania oleju, jesli oczywiscie to pomoże

PostNapisane: 23 wrz 2009, 14:36
przez Borys
Popraw proszę temat na zgodny z regulaminem, a co do doboru części to myślę że biuro@carspeed.pl
Dostaniesz poradę i dobre ceny.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 14:41
przez BratCukierka
Dobra to coś ode mnie...

Uszczelka pokrywy zaworów – tylko oryginał :P Chyba że po kilkuset km chcesz ją znowu wymieniać :P
Uszczelka głowicy najlepiej oryginał lub ewentualnie TOKEI, TAKOMA albo ELRING
Uszczelka kolektora dolot. i wydech. kup jakieś porządne zamienniki
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA (pewnie ok.5zł/szt )
Pierścienie RIKen lub NPR

Pisz do forumowego kolegi Smirnoffa z Carspeedu :) (biuro@carspeed.pl)
On Ci doradzi dobre części. Ja kupuję u niego wysyłkowo :)

Mogę Ci napisać na jakich częściach ja składałem 1,6 DOHC Turbo :P

Uszczelka pod głowicę MAZDA
Uszczelka pokrywy MAZDA
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA
Pierścienie MAZDA
Uszczelniacze wałków rozrządu MAZDA
Uszczelniacze wału korbowego MAZDA
Oring aparatu zapłonowego MAZDA
FILTRY Mazda i KNECHT
Uszczelki pod kolektory MAZDA

No ale same pierścienie to cena wyższa niż ceny wszystkich części które ty podałeś :) Pisz do Smirnoffa dobrze Ci radzę... Intercars nigdy nie przebił cen które dał mi smirnoff, a poza tym u smirnoffa nie miałem jeszcze sytuacji aby coś nie pasowało...a w IC bywało różnie...

PS. A rozrząd kiedy wymieniałeś??

PostNapisane: 23 wrz 2009, 14:52
przez BadBoy_89
Ok, do Smirnofa juz piszę, rozrząd niemam pojecia, auto mam od 2 tygodni ale to pewnie tez bedzie wymieniane ( gdy juz wszytko bedzie klarowne poprawie liste dodam ceny i firmy) moze uda mi sie tez fotki porobic:)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 14:54
przez BratCukierka
To rozrząd wymieniaj, żeby mieć spokój skoro i tak będzie rozbierany.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 15:09
przez BadBoy_89
Cos jeszcze sie wymienia poza tym o czym juz mówilismy ? olej napewno, poł syntetyk wystarczy ? czy syntetyk lac?

PostNapisane: 23 wrz 2009, 15:52
przez KyRy
BadBoy_89 to kolejny Twój źle nazwany temat. Czas w końcu zapoznać się z regulaminem.
Kolejne takie tematy bez ostrzeżenia będą trafiały do kosza.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 16:04
przez BadBoy_89
Kyry juz poprawiłem, sory, czytalem ten regulamin juz kilka razy i nadal mam watpliwosci czy dobrze napisałem temat :(

PostNapisane: 23 wrz 2009, 18:50
przez KyRy
teraz jest okej. Dzięki ;)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 19:44
przez BadBoy_89
Takie małe pytanie jeszcze czy w tej mazdzie idzie zmienic format wyswietlanego czasu na 24 godziny ? bo teraz mam tylko 12 sto :P

PostNapisane: 23 wrz 2009, 21:03
przez Jacek176
BratCukierka dobrze prawi co do firm :)
Ja dodam tylko żebyś unikał jak ognia jakichkolwiek części z oferty JC.
No i jeśli chcesz wymieniać pierścienie to po rozebraniu silnika koniecznie zmierz (tylko nie "na oko" ;) ) cylindry i tłoki czy mieszczą się w nominalnych wymiarach i czy nie są owalne. Bo cały remont może pójść na marne.
Tak wogóle najlepsze pierścienie do Mazdy to Hastings ale to tylko z ebaya można ściągnąć, chociaż ktoś mi mówił że podobno w Intercarsie też można zamówić.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 21:08
przez BratCukierka
Jacek176 chcesz mi powiedzieć że oryginały gorsze od Hastingsa?? :P :D ;)

PostNapisane: 23 wrz 2009, 21:34
przez Jacek176
BratCukierka napisał(a):Jacek176 chcesz mi powiedzieć że oryginały gorsze od Hastingsa??

Powiem ci, że nie wiem jak jest z jakością oryginałów bo nie testowałem :P Nie znam też kogokolwiek kto by testował. Cóż, cena 1100PLN może troszkę zniechęcać <lol>
Mnie komplet tłoków "high compression" Y.C.P. wraz z pierścieniami Hastings RACING razem z przesyłką i VAT'em doliczonym przez polski złodziejski urząd celny wyszedł ok. 900PLN :D
Ja na jakość pierścieni Hastings nie narzekam i śmiem wątpić czy ori byłyby lepsze :P
W tej chwili jestem 3000km po remoncie i ubytek oleju jest na poziomie 0.2-0.3l na 1000km. Biorąc pod uwagę, że na codzień zdarza mi się kręcić silnik powyżej 8000obr. uważam to za bardzo dobry wynik.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 21:44
przez BratCukierka
Jacek176 napisał(a):Nie znam też kogokolwiek kto by testował.


Ja testuję :P Sprawdzają się genialnie jak na razie :)
Fajnie jakby turbina jeszcze trochę oleju nie puszczała, ale to wiedziałem jak ją zakładałem :D ale tym się chcę niebawem zająć...

PostNapisane: 23 wrz 2009, 21:45
przez Jacek176
Wow! Jestem pod wrażeniem :D

PostNapisane: 24 wrz 2009, 10:02
przez BadBoy_89
Wczoraj gadałem z mechanikiem, oddali glowice do szlifu, w piatek bedzie gotowa, powiedział ze pierscienie byly w dobrym nawet stanie jednak byly zapieczone,dzis tata poejchal tam zobaczyc i ma im nadmienic zeby zmierzyli tłoki

PostNapisane: 24 wrz 2009, 10:07
przez Jacek176
BadBoy_89 napisał(a):zeby zmierzyli tłoki
...i cylindry

PostNapisane: 2 paź 2009, 19:14
przez BadBoy_89
UP:

Remont gotowy ( w wolnej chwili wypisze ceny czesci itp)
całość operacji z rozrzadem filtrem oleju i powietrza + oleje wyniosła 1900 zł

Mazda nie kopci z rana, silnik na dotarciu, narazie nie mam jak sprawdzic czy bierze olej, kultura pacy silnika na wielki +, teraz bede musial sie zajac wydechem, + dziwny problem po dojechaniu do świateł na luzie i wcisniecie hamulca,obroty silnika spadaja do około 200 ( po nagrzanym silniki tzn minimum 30 km trasy) nagle takie cos mi sie dzieje i po okolo 5-7 sekundach wracaja do 750, co jest grane ?? czyszczenie przepływomierza czeka ?

PostNapisane: 6 paź 2009, 11:39
przez BadBoy_89
UP: kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mam takie pytanie mam taki czarny zbiorniczek zaznaczony czerwona obwódką i z niego wychodzi od dołu wężyk , jest on ucięty, co to jest ? tak ma być ?

PostNapisane: 6 paź 2009, 12:17
przez Jacek176
Tak ma być.
To jest zbiorniczek z węglem aktywnym służący do pochłaniania oparów benzyny z baku.