Remont silnika, wycena części, przybliżony koszt naprawy | MX-3
Strona 1 z 1
A wiec zdecydowałem sie na remont silnika (ogromne spalanie oleju, kopcenie z rana)
Wczoraj auto poszlo do mechanika, a wiec do rzeczy przeszukałem strone InterCars i oto Moje Wyniki:
Uszczelka Głowicy Zaworów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Głowicy Cylindrów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Kolektora Dolotowego 33zł
Uszczelka Koloktora Wydechowego 39zł
Uszczelka pokrywy zaworów 45zł
Uszczelniacze zaworowe 14,58 zł /szt
Zestaw pierścieni JC 179,57zł
FILTRY:
– paliwa 40zł
– oleju 20zł
– powietrza 43zł
szlifowanie głowicy pełne tzn, z jakims wierceniem itp 400zł
robocizna 600zł = Zakład z Katowic
Prosze o zmodyfikowanie tej listy jeśli cos pominąłem lub coś sie nie zgadza prosze o doradzenie jakie firmy, oraz czy ceny sa dobre tzn nie za wysokie ?
Auto juz stoi u mechanika, jestem ciekaw ile on krzyknie za czesci dlatego wole miec zabezpieczenie.
Reasumujac koszt czesci około 700zł z filtrami,
wraz z rozwojem sytuacji bede aktualizowal ten wątek, oraz efekt czy branie oleju i kopcenie ustapiło, spedzając dlugie godziny na czytaniu o kopceniu i braniu Oleju(problem powszechnie wystepujacy), proponuje może przypiac ten watek ? bedzie on innym słuzył jako szacowany koszt rozwiazania problemu kopcenia i brania oleju, jesli oczywiscie to pomoże
Wczoraj auto poszlo do mechanika, a wiec do rzeczy przeszukałem strone InterCars i oto Moje Wyniki:
Uszczelka Głowicy Zaworów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Głowicy Cylindrów ceny od 50 do 100zł ( prosze o doradzenie jaka firme wziać)
Uszczelka Kolektora Dolotowego 33zł
Uszczelka Koloktora Wydechowego 39zł
Uszczelka pokrywy zaworów 45zł
Uszczelniacze zaworowe 14,58 zł /szt
Zestaw pierścieni JC 179,57zł
FILTRY:
– paliwa 40zł
– oleju 20zł
– powietrza 43zł
szlifowanie głowicy pełne tzn, z jakims wierceniem itp 400zł
robocizna 600zł = Zakład z Katowic
Prosze o zmodyfikowanie tej listy jeśli cos pominąłem lub coś sie nie zgadza prosze o doradzenie jakie firmy, oraz czy ceny sa dobre tzn nie za wysokie ?
Auto juz stoi u mechanika, jestem ciekaw ile on krzyknie za czesci dlatego wole miec zabezpieczenie.
Reasumujac koszt czesci około 700zł z filtrami,
wraz z rozwojem sytuacji bede aktualizowal ten wątek, oraz efekt czy branie oleju i kopcenie ustapiło, spedzając dlugie godziny na czytaniu o kopceniu i braniu Oleju(problem powszechnie wystepujacy), proponuje może przypiac ten watek ? bedzie on innym słuzył jako szacowany koszt rozwiazania problemu kopcenia i brania oleju, jesli oczywiscie to pomoże
Ostatnio edytowano 23 wrz 2009, 16:04 przez BadBoy_89, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
Popraw proszę temat na zgodny z regulaminem, a co do doboru części to myślę że biuro@carspeed.pl
Dostaniesz poradę i dobre ceny.
Dostaniesz poradę i dobre ceny.
Dobra to coś ode mnie...
Uszczelka pokrywy zaworów – tylko oryginał
Chyba że po kilkuset km chcesz ją znowu wymieniać
Uszczelka głowicy najlepiej oryginał lub ewentualnie TOKEI, TAKOMA albo ELRING
Uszczelka kolektora dolot. i wydech. kup jakieś porządne zamienniki
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA (pewnie ok.5zł/szt )
Pierścienie RIKen lub NPR
Pisz do forumowego kolegi Smirnoffa z Carspeedu
(biuro@carspeed.pl)
On Ci doradzi dobre części. Ja kupuję u niego wysyłkowo
Mogę Ci napisać na jakich częściach ja składałem 1,6 DOHC Turbo
Uszczelka pod głowicę MAZDA
Uszczelka pokrywy MAZDA
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA
Pierścienie MAZDA
Uszczelniacze wałków rozrządu MAZDA
Uszczelniacze wału korbowego MAZDA
Oring aparatu zapłonowego MAZDA
FILTRY Mazda i KNECHT
Uszczelki pod kolektory MAZDA
No ale same pierścienie to cena wyższa niż ceny wszystkich części które ty podałeś
Pisz do Smirnoffa dobrze Ci radzę... Intercars nigdy nie przebił cen które dał mi smirnoff, a poza tym u smirnoffa nie miałem jeszcze sytuacji aby coś nie pasowało...a w IC bywało różnie...
PS. A rozrząd kiedy wymieniałeś??
Uszczelka pokrywy zaworów – tylko oryginał
Uszczelka głowicy najlepiej oryginał lub ewentualnie TOKEI, TAKOMA albo ELRING
Uszczelka kolektora dolot. i wydech. kup jakieś porządne zamienniki
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA (pewnie ok.5zł/szt )
Pierścienie RIKen lub NPR
Pisz do forumowego kolegi Smirnoffa z Carspeedu
On Ci doradzi dobre części. Ja kupuję u niego wysyłkowo
Mogę Ci napisać na jakich częściach ja składałem 1,6 DOHC Turbo
Uszczelka pod głowicę MAZDA
Uszczelka pokrywy MAZDA
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA
Pierścienie MAZDA
Uszczelniacze wałków rozrządu MAZDA
Uszczelniacze wału korbowego MAZDA
Oring aparatu zapłonowego MAZDA
FILTRY Mazda i KNECHT
Uszczelki pod kolektory MAZDA
No ale same pierścienie to cena wyższa niż ceny wszystkich części które ty podałeś
PS. A rozrząd kiedy wymieniałeś??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Ok, do Smirnofa juz piszę, rozrząd niemam pojecia, auto mam od 2 tygodni ale to pewnie tez bedzie wymieniane ( gdy juz wszytko bedzie klarowne poprawie liste dodam ceny i firmy) moze uda mi sie tez fotki porobic:)
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
To rozrząd wymieniaj, żeby mieć spokój skoro i tak będzie rozbierany.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BadBoy_89 to kolejny Twój źle nazwany temat. Czas w końcu zapoznać się z regulaminem.
Kolejne takie tematy bez ostrzeżenia będą trafiały do kosza.
Kolejne takie tematy bez ostrzeżenia będą trafiały do kosza.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
teraz jest okej. Dzięki 
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
BratCukierka dobrze prawi co do firm
Ja dodam tylko żebyś unikał jak ognia jakichkolwiek części z oferty JC.
No i jeśli chcesz wymieniać pierścienie to po rozebraniu silnika koniecznie zmierz (tylko nie "na oko"
) cylindry i tłoki czy mieszczą się w nominalnych wymiarach i czy nie są owalne. Bo cały remont może pójść na marne.
Tak wogóle najlepsze pierścienie do Mazdy to Hastings ale to tylko z ebaya można ściągnąć, chociaż ktoś mi mówił że podobno w Intercarsie też można zamówić.
Ja dodam tylko żebyś unikał jak ognia jakichkolwiek części z oferty JC.
No i jeśli chcesz wymieniać pierścienie to po rozebraniu silnika koniecznie zmierz (tylko nie "na oko"
Tak wogóle najlepsze pierścienie do Mazdy to Hastings ale to tylko z ebaya można ściągnąć, chociaż ktoś mi mówił że podobno w Intercarsie też można zamówić.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 chcesz mi powiedzieć że oryginały gorsze od Hastingsa??

- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):Jacek176 chcesz mi powiedzieć że oryginały gorsze od Hastingsa??
Powiem ci, że nie wiem jak jest z jakością oryginałów bo nie testowałem

Mnie komplet tłoków "high compression" Y.C.P. wraz z pierścieniami Hastings RACING razem z przesyłką i VAT'em doliczonym przez polski złodziejski urząd celny wyszedł ok. 900PLN
Ja na jakość pierścieni Hastings nie narzekam i śmiem wątpić czy ori byłyby lepsze
W tej chwili jestem 3000km po remoncie i ubytek oleju jest na poziomie 0.2-0.3l na 1000km. Biorąc pod uwagę, że na codzień zdarza mi się kręcić silnik powyżej 8000obr. uważam to za bardzo dobry wynik.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Nie znam też kogokolwiek kto by testował.
Ja testuję
Fajnie jakby turbina jeszcze trochę oleju nie puszczała, ale to wiedziałem jak ją zakładałem
Ostatnio edytowano 23 wrz 2009, 21:45 przez BratCukierka, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Wczoraj gadałem z mechanikiem, oddali glowice do szlifu, w piatek bedzie gotowa, powiedział ze pierscienie byly w dobrym nawet stanie jednak byly zapieczone,dzis tata poejchal tam zobaczyc i ma im nadmienic zeby zmierzyli tłoki
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
UP:
Remont gotowy ( w wolnej chwili wypisze ceny czesci itp)
całość operacji z rozrzadem filtrem oleju i powietrza + oleje wyniosła 1900 zł
Mazda nie kopci z rana, silnik na dotarciu, narazie nie mam jak sprawdzic czy bierze olej, kultura pacy silnika na wielki +, teraz bede musial sie zajac wydechem, + dziwny problem po dojechaniu do świateł na luzie i wcisniecie hamulca,obroty silnika spadaja do około 200 ( po nagrzanym silniki tzn minimum 30 km trasy) nagle takie cos mi sie dzieje i po okolo 5-7 sekundach wracaja do 750, co jest grane
czyszczenie przepływomierza czeka ?
Remont gotowy ( w wolnej chwili wypisze ceny czesci itp)
całość operacji z rozrzadem filtrem oleju i powietrza + oleje wyniosła 1900 zł
Mazda nie kopci z rana, silnik na dotarciu, narazie nie mam jak sprawdzic czy bierze olej, kultura pacy silnika na wielki +, teraz bede musial sie zajac wydechem, + dziwny problem po dojechaniu do świateł na luzie i wcisniecie hamulca,obroty silnika spadaja do około 200 ( po nagrzanym silniki tzn minimum 30 km trasy) nagle takie cos mi sie dzieje i po okolo 5-7 sekundach wracaja do 750, co jest grane
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość