Strona 1 z 1

Kopcenie, ubytki oleju spore

PostNapisane: 15 wrz 2009, 00:43
przez BadBoy_89
Witam,

Stałem sie posiadaczem mx 3, auto zakupilem niedawno, nie jest perfekt (silnik) ale jest bogato wyposazone (2xairbag, klima sprawna, el lusterka/szyby,abs,alarm, centralny zamek, blokada skrzyni itp) oraz ma blache w dobrym stanie :) dalem za nia 5 tysiecy,

Wiec tak:

Auto z rana kopci białym dymem dosyc mocno, po zagrzaniu silnka ustaje, napewno nie jest to uszczelka pod głowica, gdyz na korku nie ma osadu oraz nie ubywa plynu.
Prawdopodobnie bierze olej niewiem jeszcze ile, dopiero sprawdzam, auto ma nastukane ok 180 tys km, mocy mu nie brakuje jest dynamiczne do 180km/h lekko :) na silniku sa 2 bardzo male wycieki ( jednak nie zostawia wogole plamy po staniu na drodze/asfalcie po całym dniu) od czego zaczac ?? sprawdzic najpierw czy zglasza jakieśj bledy ? acha koles powiedzial mi przy zakupie zeby wymienic... chyba tak sie to nazywalo "uszczelniacze popychaczy" cos takiego, oraz swiece, ( swiece zamowilem jutro beda NGK) zdaje sobie sprawe ze nie sa to dobre objawy i ze moze mnie czekac wymiana "serca" jednak prosze o konkretne fachowe rady :) jesli ktos zna dobrego mechanika z Katowic i okolic, ewntualnie sląska prosze o info, jeszcze małe pytanie jeśli zapali sie kontrolka paliwa to potencjalnie na ile kilometrów mi to powinno wystarczyc ? ok 50 ? ile kosztuja te " uszczelniacze popychacze" oraz ile kosztuje slinik 1,6 dohc, musze to jakos skalkulowac i przemysleć,
dziekuje za odpowiedzi

PostNapisane: 15 wrz 2009, 02:48
przez didusiek
Jak zimna a teraz zimniejsze poranki to ci będzie dawać biały dymek dopóki się nie zagrzeje – to norma.
Bierze olej – to norma
Rezerwa teoretycznie -5 litrów

PostNapisane: 15 wrz 2009, 07:56
przez Lukano
BadBoy_89 napisał(a):jeśli zapali sie kontrolka paliwa to

A masz taką ? Po liftingu mało która mx-3 ją ma ;) Moja nie miała.

PostNapisane: 15 wrz 2009, 12:06
przez ROMAN-R87
jak zacznie ci dymic na niebiesko to sie martw(uszczelniacze zaworow i pierscienie do wymiany-czyli remont glowny jednostki)
pozdrawiam ;)

PostNapisane: 15 wrz 2009, 13:21
przez BadBoy_89
Tak jestto wersja po lifcie i mam kontrolke stanu paliwa zapala sie na żółto :) zdaje mi sie ze bierze olej a dym chyba jednak niebieski, poprosze wiec o koszt samych części do remontu silnika oraz koszt nowego silnika i dostepność, a co do poziomu paliwa dziwnie wachania zaobserwowałem... tzn jak jade i wdpene dosyc mocno to nagle wskaznik poziomu mocno spada w dół wiec zmniejszam gaz jade normalnie i powoli poziom znów sie podnosi, to normalne ? poprosze kogoś o napisanie w punktach co trzeba wymienić: np:
1: uszczelka głowicy
2:popychacze
itp,itd
musze zebrac te cześći i dać je mechanikowi, chce zminimalizować koszty :) acha dostane gdzies dokladki z pakietu v6 ? na tył ? oraz pod zderzak przedni chyba tez cos jest ? dodatkowo potrzebuje tą taką małą klameczke od schowka bo jest ułamana ;/

PostNapisane: 15 wrz 2009, 14:45
przez KyRy
BadBoy_89 skorzystaj z szukajki. Wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania juz tutaj się pojawiły.


BadBoy_89 napisał(a):dostane gdzies dokladki z pakietu v6 ? na tył ? oraz pod zderzak przedni chyba tez cos jest ? dodatkowo potrzebuje tą taką małą klameczke od schowka bo jest ułamana ;

a allegro to zamknęli?

Prosze również o zapoznanie się z regulaminem. Temat jutro trafi do kosza.

PostNapisane: 15 wrz 2009, 15:54
przez BadBoy_89
Już poprawiłem, na allegro silniki sa ok 800-1200zł ale nie wiadomo co się kupi, czytałem wczoraj kilka godzin na temat kopcenia i brania oleju, prawdopodobnie zapieczone pierścienie, olej przez noc ścieka do komory spalania i rano musi to spalić, podobno nie ma gwarncji ze jak sie zrobi remont to przestanie brać olej ? a kupic nowe serce to również loteria, na allegro nie znalazlem wszystkich uszczelek, ani tych uszczelek popychaczy, jestem laikem w tematyce silników i zasady ich działania jednak dzieki temu forum w ciagu ponad miesiaca nauczyłem sie sporo ( z zawodu jestem technik informatyk) chce najpierw zebrac odpowiednia wiedze zakupić czesci i dac mechanikowi, pozatym zapomnialem dodać ze mam problem z katalizatorem jego obudowa jest pordzewiala/zgnita i podczas jazdy podejrzewam ze wpada w rezonans i slysze podczas jazdy w w okolicach drązka biegów takie rzeszenie metalu wibracje, przy nieco wyższych obrotach, jaki wpływ może mieć katalizator na tą cała sprawe? planuje go usunąc całkowicie, może te info rzuci jakieś swiatlo na mój problem :)
PS, dziś zakupiłem do autka zestaw głośników Clarion SQR1720S 2X głośniki i 2X tweetery w cenie 145zł nówki prosto z hurtowni :) bo po zakupie auta zostały wyciągniete wszystkie głośniki ( poprzedni właściciel miał prof audio i zabrał wszystko ) zostały fajne kabelki + wygłuszone drzwi + kable wysokiej jakości pociagniete do bagaznika wraz z tym bezpiecznikiem w takiej kopułce prze akusiu :)
Jęsli ktos zechce zdjęcia moge porobić oraz napewno pochwale sie jak to gra :)

PS, auto po zapelniu skacze na sekunde na obroty 1200-1300 poczym spada na 700-750 i tak juz zostaje i wskazówka nie wachluje, wiec trzyma obroty ladnie ?

PostNapisane: 15 wrz 2009, 17:09
przez Suloo
po odpaleniu moja tez tak ma ze sie wkreca,norma.katalizator tez mam przerdzewialy i brzeczy.sprawdz jeszcze czy jak mocno trzymasz drazek to przestaje.ja mialem luzna srube i warczalo jak glupie.a co do czesci to www.carspeed.pl i mi tez paliwo opada jak go przeciagne albo ostrzej zakret przelece,przyzwyczaisz sie.a co do rezerwy to jakies 1,5mm pod ostatnia kreska jeszcze jedzie:D

PostNapisane: 15 wrz 2009, 18:50
przez BadBoy_89
a co do rezerwy to jakies 1,5mm pod ostatnia kreska jeszcze jedzie:D
już mi sie podoba :) oblukam sobie tego linka co podałeś, z tym drążkiem spróbuje :)

PostNapisane: 15 wrz 2009, 19:40
przez Marcin1990
BadBoy_89 siemasz kolego masz zapieczone pierścienie olejowe na bank, wymień również uszczelniacze na zaworach. Napisz pilnie na moje gg. pomoge Ci i doradze co nalezy zrobić. GG 173185
didusiek dla Ciebie że olej bierze to może i norma. ja sam zrobiłem u siebie remont bo brała pól litra na 100km. To był koszmar. Po remoncie nie bierze mi nic, a już walnie naganiałem ile wlałem tyle jest. Tyle że wy oszczedzacie na olejach i kupujecie badziewie za 100zł. Do tych silników wlewa się TYLKO wysokiej jakości oleje syntetyczne. Najlepiej kupujcie orginalne oleje MAZDY. 200zł kosztuje ale warto. Jakbyście zobaczyli budowe tłoka i pierścienie to sami byście wiedzieli że minerału się nie wlewa. Ale wam się nie wytłumaczy zalewacie co tańsze a poźniej to olej bierze.

PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:59
przez didusiek
Marcin1990 napisał(a):didusiek dla Ciebie że olej bierze to może i norma.


BadBoy_89 wyraźnie napisał że jego mazda ma przejechane 180 tyś km i silnik nie był robiony więc jest normą dla takiego przebiegu że bierze olej


Marcin1990 napisał(a):Tyle że wy oszczedzacie na olejach i kupujecie badziewie za 100zł. Do tych silników wlewa się TYLKO wysokiej jakości oleje syntetyczne. Najlepiej kupujcie orginalne oleje MAZDY. 200zł kosztuje ale warto. Jakbyście zobaczyli budowe tłoka i pierścienie to sami byście wiedzieli że minerału się nie wlewa. Ale wam się nie wytłumaczy zalewacie co tańsze a poźniej to olej bierze.
______________


A skąd wiesz czy mi bierze olej i jakiego używam – właziłeś mi gdzieś?. Oceniasz cytuję "wy" czyli my wszyscy na forum oprócz Ciebie używamy badziewie za 100 zł. Życzę pokory w słowach bo nikt w tym poście się nie rzuca tylko ty.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 10:22
przez BadBoy_89
Suloo napisał(a):sprawdz jeszcze czy jak mocno trzymasz drazek to przestaje

Trafiłeś w sedno jak sie dostac do tej śrubki ? gdzie ona jest ? Marcin napewno sie odezwe :) najlepsze jest to ze wogole nie ma spadku mocy ;/ ciągnie zabójczo:) nie slychac zadnego stukotu silnika pracuje cichutko utrzymuje niskie obroty, ale ewidenetnie pali olej, czuc go w spalinach, czasami nawet nie potrafi go przepalic i troszke przerywa na 2-3 biegu az sie nie rozgrzeje

PostNapisane: 16 wrz 2009, 11:41
przez Suloo
najlepiej wjedz autem na kanal i patrz gdzies tak po srodku :) sruba mocujaca cieglo idace do skrzyni z lewarkiem.nie pamietam jaki klucz.swoja dokrecalem 3 razy i za kazdym razem sie luzowala ale zalozylem taka "nacinana" podkladke znaleziona gdzies w garazu i jest git.jak nie masz dostepu do kanalu to wez 2 lewarki ale wtedy bedziesz hardkorem :] .a co do pierscieni zapieczonych to spadku mocy nie ma,jest tylko wzrost spalania oleju.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 12:38
przez BadBoy_89
Na szczęście mam 2 kanały w domu wiec sobie ta srubke dzis przykrece po powrocie z pracy :) jesli silnik bedzie już rozebrany to wypada wymienic wszystkie pierścienie ? coś jeszcze ?

PostNapisane: 17 wrz 2009, 10:11
przez BadBoy_89
UP, sprawdzałem kody błedów mianowicie wszystko według schematu jest tylko jedna dziwna rzecz po podłeczeniu kabelków i przekreceniu stacyjki dioda odrazu cały czas świeci... i nic sie niedzieje, robie coś nie tak ?

PostNapisane: 17 wrz 2009, 15:18
przez Suloo
chyba tak byc nie powinno.poszukaj tematu bo bylo na pewno na forum i rozne problemy byly z podlaczeniem.ja nie sprawdzalem,szkoda sie stresowac :]

PostNapisane: 17 wrz 2009, 16:56
przez BadBoy_89
Szukam i nie moge trafic, ta szukajka czasami trafia fajnie a czasami kiepsko.. to chyba zalezy od doboru słów, no tez mi sie wydaje ze cos nie tak... wczoraj zmieniłem swiece, na 1 i 4 brazowy osad jakies okopcone byly... kolejne potwierdzenie ze remont mnie czeka.. teraz czekam az mechanik sie odezwie czy sie podejmnie tego