Strona 1 z 1
poczym oprócz wzkaznika poznać ze silnik się grzeje??

Napisane:
20 sie 2009, 22:36
przez norbson
prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??

Napisane:
21 sie 2009, 00:05
przez gogo
Woda się gotuje, kupa pary po tym można poznać że sie przegrzewa.

Napisane:
21 sie 2009, 07:43
przez Lukano
Ale zrób coś z nim bo jak zacznie naprawdę się przegrzewać to będzie klops. Szkoda silnika wtedy.
Re: poczym oprócz wzkaznika poznać ze silnik się grzeje??

Napisane:
21 sie 2009, 08:16
przez yasko
norbson napisał(a):prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??
Przy powolnej jeździe i dumachawie na 1 usłyszysz wentylator chłodnicy.

Napisane:
21 sie 2009, 09:30
przez gogo
Jeśli by się termostat nie otworzył i nie puścił wody na duży obieg to wentylator chlodnicy się chyba nie załączy, a silnik napewno będzie się przegrzewał.

Napisane:
21 sie 2009, 10:02
przez ROMAN-R87
sprawdz ten termostat bo jak sie zawiesil w pozycji zamknietej(ten typ tak ma) to w najlepszym przypadku bedziesz mial chlodnice do wymiany, a w najgorszym uszczelki glowic jak nie caly silnik
pozdrawiam


Napisane:
21 sie 2009, 10:27
przez norbson
a moze to byc wskaznik temperatury na liczniku ze jest walniety,bo woda nie bulgodze nic sie nie dymi,a strzałka mocno opada pod skale jak jest zimny silnik

Napisane:
22 sie 2009, 20:45
przez matysh
Dla spokoju dolej wodę do układu – jak będzie za dużo to zbiorniczek wrównawczy wypluje. Autko może też trochę dymić po przegrzaniu – o ile takie miało miejsce.

Napisane:
25 sie 2009, 22:22
przez el liberator
Po pierwsze czy w układzie chłodniczym masz rzeczywiście wodę (H2O) czy profesjonalne chłodziwo...
Jeżeli faktycznie płynem chłodniczym jest woda to zapewne nastąpiła już korozja przy termostacie... natychmiast wymień na glikol...
Jeżeli jednak chłodziwem jest glikol to wiedz, że winno się go wymieniać co dwa sezony. Przy dynamicznej jeździe co sezon. Po dwóch sezonach jego właściwości w przenoszeniu ciepła są bliskie wodzie. Oznacza to że punkt krytyczny to 95 stopni C... Kontynuując myśl, świeży płyn chłodniczy rozpuści nagromadzone zanieczyszczenia przy termostacie i przywróci sprawność układowi chłodniczemu...

Napisane:
27 sie 2009, 20:56
przez norbson
przyczyną był termostat,a płyn trzeba bedzie wymienić