Strona 1 z 2
Jakie sprezanie na cylindrach ? 1,6 SOHC mx-3

Napisane:
27 sty 2005, 18:07
przez poolek
Kto wie jakie (katalogowo) powinno byc sprezanie w silniczku 1,6 SOHC – mazda mx-3 ?

Napisane:
28 sty 2005, 04:34
przez Globy
9,8-12,8 bara.

Napisane:
28 sty 2005, 10:17
przez poolek
Taka duza rozbieznosc ?
Myslalem ze to jest jedna wartosc. Ja mam na dwoch cylindrach po 9 i na dwoch po 9,5 ... zastanawiam sie czy silniczek jest juz z tego powodu do remontu ...
Widze, ze chyba tak

?

Napisane:
28 sty 2005, 12:05
przez spec

Napisane:
28 sty 2005, 15:37
przez Globy
A jak zuzycie oleju? Wydaje mi sie, ze jesli chcesz go remontowac, to lepiej poszukac drugiej jednostki – kupisz tanio i pewniej, niz mialbys szukac dobrych mechanikow. Innym wyjsciem jest tez swap na K8 (chociaz tutaj obawiam sie, ze jest troche wiecej zabawy) lub... samochodu.

Napisane:
28 sty 2005, 15:56
przez poolek
Globy Zuzycie oleju ... rowno 1L na 10 000 Magantec'a 10W-40. Teraz troche spadlo bo uzywam LIQUI MOLLY 10W-40 MOS2

Napisane:
28 sty 2005, 15:57
przez Globy
To akurat bardzo w normie


Napisane:
28 sty 2005, 16:18
przez poolek
Nie wiem co o tym wszystkim myslec ... robic z nim cos czy jeszcze nie jest to konieczne ... nie mam pojecia ...


Napisane:
28 sty 2005, 17:54
przez Globy
Chlopcy i dziewczynki, powiedzcie cos na temat uzytkowania takiego silnika

Moze skoro na razie nie lyka oleju i jest sprawny, to zapomniec?

Napisane:
28 sty 2005, 18:06
przez spec

Napisane:
28 sty 2005, 23:51
przez RULES
poolek wydaj lepiej to siano na cos innego bo w tym kierunku nie bylbym raczej nadgorliwy
Nie jestem chcialby miec takei zuzycie oleju wiec na Twoim miejscu spalbym spokojnie

Napisane:
29 sty 2005, 00:06
przez poolek
Caly problem polega na tym, ze sporo pali ... ale moze do tego powinienem sie przyzwyczaic ?
Ostatnio u mechanika regulowalem zaplon – podobno byl nastawiony na 12 stopni. Ustawil dobrze, podregulowal obroty – jest spoko. Ciekawe ile po tym zabiegu bedzie palil.
Pozatym nie ma takiego buta jak powinna miec ... i tak wlasnie zastanawiam sie czy to nie przyczyna niskiego cisnienia na garach ?

Napisane:
29 sty 2005, 00:14
przez RULES
poolek napisał(a):Caly problem polega na tym, ze sporo pali ... ale moze do tego powinienem sie przyzwyczaic ?
Ostatnio u mechanika regulowalem zaplon – podobno byl nastawiony na 12 stopni. Ustawil dobrze, podregulowal obroty – jest spoko. Ciekawe ile po tym zabiegu bedzie palil.
Pozatym nie ma takiego buta jak powinna miec ... i tak wlasnie zastanawiam sie czy to nie przyczyna niskiego cisnienia na garach ?
Moja tez duzo pali wiec nie musisz sie przejmowac
Jesli chodzi o buta to racja cisnienie jest przyczyna ale nie ma co sie spodziewac szalu przy 1,6 16V SOHC.
Ja mam taki sam silnik i jakbym chcial miec lepszego buta to bym dolozyl do lepszego silnika a nie poprawial cisnienie

Napisane:
29 sty 2005, 00:39
przez poolek
RULES Moze i masz racje.
P.S. Jakie masz cisnienie ?

Napisane:
29 sty 2005, 00:41
przez RULES
poolek napisał(a):RULES Moze i masz racje.
P.S. Jakie masz cisnienie ?
Powiem Tobie ze dopoki nie bedzie mi dymila i brala olej to nie bede w ogole sprawdzal dzieki temu moge spac spokojnie

Napisane:
29 sty 2005, 18:34
przez GofNet
Usiądź sobie wygodnie w głębokim fotelu z wysokimi oparciami (abyś przypadkiem nie wypadł z niego).
Oto dane producenta, dot. ciśnienia w Twoim silniku:
– 13,5 <-- Dobry stan silnika
– 9,5 <-- Silnik wymaga remontu
– 2,0 <-- Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami.
Dobrze, że wygodnie siedziałeś...

Napisane:
29 sty 2005, 23:01
przez Globy
Moje byly bardziej optymistyczne :/ Poolek, zapomnij o tym na razie.

Napisane:
30 sty 2005, 02:18
przez poolek
GofNet Skad dane ?

Napisane:
30 sty 2005, 02:54
przez GofNet
Moja ulubiona książka:
"MAZDA 323 – Regulują i naprawiam" – Dieter Korp, WEMA, Warszawa 1997 (str. 32).

Napisane:
30 sty 2005, 04:30
przez poolek
GofNet Widzisz ... to ciekawe bo w ksiazce sewisowej w niemczech na przegladzie przy 20 kkm na wykresie miala na wszystkich celindrach po 11 bara
Na drugim przy 40 kkm miala juz ... 1 – 11 , 2 – 11, 3- 11, 4 -11,5 ...
Co o tym myslec ?
