Strona 1 z 2

Jakie sprezanie na cylindrach ? 1,6 SOHC mx-3

PostNapisane: 27 sty 2005, 18:07
przez poolek
Kto wie jakie (katalogowo) powinno byc sprezanie w silniczku 1,6 SOHC – mazda mx-3 ?

PostNapisane: 28 sty 2005, 04:34
przez Globy
9,8-12,8 bara.

PostNapisane: 28 sty 2005, 10:17
przez poolek
Taka duza rozbieznosc ? :|
Myslalem ze to jest jedna wartosc. Ja mam na dwoch cylindrach po 9 i na dwoch po 9,5 ... zastanawiam sie czy silniczek jest juz z tego powodu do remontu ... :(
Widze, ze chyba tak <dupa> ?

PostNapisane: 28 sty 2005, 12:05
przez spec
rewelacji to już chyba dawno nie ma ... <głaszcze> <głaszcze> <głaszcze>

PostNapisane: 28 sty 2005, 15:37
przez Globy
A jak zuzycie oleju? Wydaje mi sie, ze jesli chcesz go remontowac, to lepiej poszukac drugiej jednostki – kupisz tanio i pewniej, niz mialbys szukac dobrych mechanikow. Innym wyjsciem jest tez swap na K8 (chociaz tutaj obawiam sie, ze jest troche wiecej zabawy) lub... samochodu.

PostNapisane: 28 sty 2005, 15:56
przez poolek
Globy Zuzycie oleju ... rowno 1L na 10 000 Magantec'a 10W-40. Teraz troche spadlo bo uzywam LIQUI MOLLY 10W-40 MOS2

PostNapisane: 28 sty 2005, 15:57
przez Globy
To akurat bardzo w normie :)

PostNapisane: 28 sty 2005, 16:18
przez poolek
Nie wiem co o tym wszystkim myslec ... robic z nim cos czy jeszcze nie jest to konieczne ... nie mam pojecia ... :(

PostNapisane: 28 sty 2005, 17:54
przez Globy
Chlopcy i dziewczynki, powiedzcie cos na temat uzytkowania takiego silnika <prosze> Moze skoro na razie nie lyka oleju i jest sprawny, to zapomniec?

PostNapisane: 28 sty 2005, 18:06
przez spec
jak nie pompije oleju wiadrami to po co ruszać?????????????????????? <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen>
a kasy wp....sz w ch...j , może są przestwaione fazy rozrządu i nie domyka zaw wydechowego i dlatego takie padlinowate pomiary??????????? (może coś z głowicą ????)<jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> bo zużycie 1 litr / 10000km to jest nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w mażdzie to padają pierścienie olejowe a nie kompresyjne hymmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm , nie wiem sam


p.s. gówna lepiej nie ruszać bo zazwyczaj po ruszaniu zaczyna śmierdzieć :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

PostNapisane: 28 sty 2005, 23:51
przez RULES
poolek wydaj lepiej to siano na cos innego bo w tym kierunku nie bylbym raczej nadgorliwy

Nie jestem chcialby miec takei zuzycie oleju wiec na Twoim miejscu spalbym spokojnie

PostNapisane: 29 sty 2005, 00:06
przez poolek
Caly problem polega na tym, ze sporo pali ... ale moze do tego powinienem sie przyzwyczaic ?
Ostatnio u mechanika regulowalem zaplon – podobno byl nastawiony na 12 stopni. Ustawil dobrze, podregulowal obroty – jest spoko. Ciekawe ile po tym zabiegu bedzie palil.
Pozatym nie ma takiego buta jak powinna miec ... i tak wlasnie zastanawiam sie czy to nie przyczyna niskiego cisnienia na garach ?

PostNapisane: 29 sty 2005, 00:14
przez RULES
poolek napisał(a):Caly problem polega na tym, ze sporo pali ... ale moze do tego powinienem sie przyzwyczaic ?
Ostatnio u mechanika regulowalem zaplon – podobno byl nastawiony na 12 stopni. Ustawil dobrze, podregulowal obroty – jest spoko. Ciekawe ile po tym zabiegu bedzie palil.
Pozatym nie ma takiego buta jak powinna miec ... i tak wlasnie zastanawiam sie czy to nie przyczyna niskiego cisnienia na garach ?


Moja tez duzo pali wiec nie musisz sie przejmowac
Jesli chodzi o buta to racja cisnienie jest przyczyna ale nie ma co sie spodziewac szalu przy 1,6 16V SOHC.
Ja mam taki sam silnik i jakbym chcial miec lepszego buta to bym dolozyl do lepszego silnika a nie poprawial cisnienie

PostNapisane: 29 sty 2005, 00:39
przez poolek
RULES Moze i masz racje.

P.S. Jakie masz cisnienie ?

PostNapisane: 29 sty 2005, 00:41
przez RULES
poolek napisał(a):RULES Moze i masz racje.

P.S. Jakie masz cisnienie ?


Powiem Tobie ze dopoki nie bedzie mi dymila i brala olej to nie bede w ogole sprawdzal dzieki temu moge spac spokojnie

PostNapisane: 29 sty 2005, 18:34
przez GofNet
Usiądź sobie wygodnie w głębokim fotelu z wysokimi oparciami (abyś przypadkiem nie wypadł z niego).

Oto dane producenta, dot. ciśnienia w Twoim silniku:
– 13,5 <-- Dobry stan silnika
– 9,5 <-- Silnik wymaga remontu
– 2,0 <-- Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami.

Dobrze, że wygodnie siedziałeś...

PostNapisane: 29 sty 2005, 23:01
przez Globy
Moje byly bardziej optymistyczne :/ Poolek, zapomnij o tym na razie.

PostNapisane: 30 sty 2005, 02:18
przez poolek
GofNet Skad dane ?

PostNapisane: 30 sty 2005, 02:54
przez GofNet
Moja ulubiona książka:
"MAZDA 323 – Regulują i naprawiam" – Dieter Korp, WEMA, Warszawa 1997 (str. 32).

PostNapisane: 30 sty 2005, 04:30
przez poolek
GofNet Widzisz ... to ciekawe bo w ksiazce sewisowej w niemczech na przegladzie przy 20 kkm na wykresie miala na wszystkich celindrach po 11 bara :|
Na drugim przy 40 kkm miala juz ... 1 – 11 , 2 – 11, 3- 11, 4 -11,5 ... :|
Co o tym myslec ? <jelen>