Strona 1 z 1

Gdzie i czy dawac silikon – uszczelka pokrywy zaworów

PostNapisane: 19 lip 2009, 18:23
przez rdl
Witam!

Strasznie duzo zametu wokol tego silikonu... Jedni nie daja, wszystko jest ok i mowia, ze NIE WOLNO, a tu w instrukcji serwisowej jak na dloni, ze TRZEBA DAC

Obrazek

Moze ktos rozwiac moje watpliwosci? Wlasnie zamowilem oryginalna uszczelke, bo juz druga przecieka, a byly skladane przez mechanikow raz na silikonie, raz bez.
Mam juz dosc tego smrodu i ubytkow oleju i chce sie z tym uporac. Mam zamiar sam zmienic ta uszczelke, zeby sobie wszystko dokladnie wyczyscic i wlasnie nie wiem co z tym silikonem. Na obrazku pokazane, ze na glowicy przy walkach/aparacie, a na deklu caly rowek pod uszczelke. Myslicie, ze jak bedzie oryginal i zrobie tak jak w instrukcji, to bedzie wreszcie spokoj?

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
rdl

PostNapisane: 19 lip 2009, 20:41
przez marcin323kombi
a może problem nie tkwi w uszczelce/silikonie?
po wymianie uszczelki w moim silniczku olej zaczął kapać (przed tylko silnik był wilgotny) – okazało się że winne są podkładki gumowe pod śruby mocujące, które stwardniały...
że kosztują 12pln/szt nową uszczelkę (po tygodniowym użytkowaniu poprzedniej "nowej"-założonej bez silikonu) założyłem na silikonie i na razie śmigam :) bez wycieków.

PostNapisane: 19 lip 2009, 20:47
przez BratCukierka
ja robię dokładnie jak pokazane dla pewności i TYLKO na oryginalnej uszczelce i problemu nie mam... u szwagra mojego brata robię tak samo tylko uszczelka zamiennik i praktycznie po pierwszych kilometrach po odpaleniu już się sączy (uszczelka robi się twarda jak kamień :P )

TYLKO ori, w wielu mazdach się przekonałem o tym.

PostNapisane: 19 lip 2009, 23:44
przez rdl
BratCukierka, wobec tego tez zrobie jak w instrukcji. Na dekiel dam wszedzie silikon, a na glowice tylko na zalamaniach i miejmy nadzieje problem zniknie :)

marcin323kombi ale sruby sa z wierzchu dekla, a mi cieknie na uszczelce, dokladnie na luku przy aparacie zaplonowym...

PostNapisane: 20 lip 2009, 11:30
przez Maniek
Ja powiem tam miałem ten sam problem. Po wymianie uszczelki na zmiennik zaczęło mi ubywać 200ml oleju na 300km i to było widoczne z przodu silnika, ciekło na kolektor wydechowy. Potem mechanik próbował się ratować silikonem ale też nie pomogło. Ostatecznie pojechałem do InterCars-a i kupiłem oryginalną uszczelkę za niecałe 25zł bo była jakaś wyprzedaż, po czym pojechałem do innego mechanika i w pół godziny i za 20zł łącznie z wyskrobanie starego silikonu wymienił mi ją na początku kwietnia. Do tej pory suchutko i po 4 tyś km. Dodam, że nie użył ani kropli silikonu bo patrzyłem jak to robi, ale za to dokręcał śruby kluczem dynamometrycznym kilka razy z różną siłą i w odpowiedniej kolejności.


Może trochę chaotycznie napisane ale dopiero co wstałem :)

PostNapisane: 20 lip 2009, 12:16
przez rdl
No i właśnie tu jest pytanie co z tym silikonem :)
Z jednej strony sobię myślę, że jak nie zrobie jak w instrukcji, to bedzie po uszczelce, aczkolwiek z drugiej strony myślę sobie, że jak dam silikon, to właśnie on może przepuszczać i też będzie po uszczelce :/

PostNapisane: 20 lip 2009, 18:48
przez BratCukierka
rdl zauważyłem że jest pokazane że na pokrywę też dać silikon a tego nie zauważyłem... ja daje tylko na załamania na głowicy :)

PostNapisane: 21 lip 2009, 13:45
przez rdl
No wlasnie gdzies w necie jakis fachman sie wypowiadal, ze tylko na zalamaniach, wiec moze faktycznie tak ma byc... Zobaczymy, jeszcze musze klucz dynamometryczny kupic... Mam nadzieje, ze taki wychylny bedzie ok, bo te regulowane po pierwsze drogie, a po drugie maja zakres gdzies od 40Nm a tu trza 5-8Nm...