Silnik się poci

Postprzez Khamel » 30 maja 2009, 22:33

Witam.

Jestem posiadaczem mazdy MX-3 od dzisiaj. Kupiłem ją po okazyjnej cenie, zależało mi na tym autku. Kupiona z pewnego źródła, właściciel (poprzedni) nie ukrywał żadnych wad, powiedział to, co wiedział...

Zauważyłem, iż silnik jest mokry. nie ma jednego miejsca w którym mógłby moknąć, ogólnie cały się "spocił".

Czy ktoś (wiem, że może być ciężko) mógłby wymienić chociaż kilka przykładów, dlaczego silnik jest spocony? Podejrzewam uszczelkę od głowicy...

Dopiero zaczynam swoją przygodę z Mazdą, więc wybaczcie, iż zadaję takie pytania. Po prostu się martwię.

Od razu kolejne pytania – ile może kosztować taka uszczelka i ile wymiana? Czy da się to zrobić we własnym zakresie, czy lepiej iść do mechanika?

Z góry dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie

P.S. Dodam, iż zalany jest minerałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez loockas » 30 maja 2009, 22:54

Najpopularniejsze miejsca gdzie może się pocić to uszczelka pod deklem zaworów, uszczelką pod głowicą, oring pod aparatem zapłonowym, korek oleju, uszczelniacze wałków. Zerknij dokładnie na silnik. Wiele można zobaczyć i samemu stwierdzić. Ewentualnie weź szmatkę i oczyść silnik z oleju i obserwuj gdzie cieknie.

Khamel napisał(a):P.S. Dodam, iż zalany jest minerałem.


Ile ma przebiegu ten silnik?

Przy okazji uzupełnij swój profil. Witamy w MS :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Khamel » 30 maja 2009, 23:04

Dzięki za miłe przywitanie :) przebiegu ma 210 tys... Obiecuję uzupełnić profil.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez Hazu » 31 maja 2009, 09:29

Z tego co zaobserwowałem to większoąć jak nie wszystkie silniki tego typu ciekną.
Mój ma tylko 180tys i też cieknie prawie wszędzie.
Podczas gdy V6 przy 240tys jest całkowicie suchutki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Dareczeq » 31 maja 2009, 11:39

Khamel napisał(a):Zauważyłem, iż silnik jest mokry. nie ma jednego miejsca w którym mógłby moknąć, ogólnie cały się "spocił".

Odpowiedz loockasa w drugim poscie.

Hazu napisał(a):Z tego co zaobserwowałem to większoąć jak nie wszystkie silniki tego typu ciekną.

Lekka przesada. Problemem jest nie tyle pekanie uszczelek co zwykle stwardnienie pod wplywem czasu i temperatury. Po kilkunastu latach to nie jest nic dziwnego.

Khamel napisał(a):P.S. Dodam, iż zalany jest minerałem.

Przy tak duzym przebiegu nie ma sensu lac oleju syntetycznego. Ewentualnie mogles zalac polsyntetyk ale z mineralnym tez bedzie ok. Pamietaj tylko o regularnej wymianie co 10 tys km w raz z filtrem oleju. Oleju wchodzi ok 3,3 litra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez BratCukierka » 31 maja 2009, 11:45

Mój zaczął ciec przy 270.000km (B3)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Radek89 » 31 maja 2009, 13:25

Przy tak duzym przebiegu nie ma sensu lac oleju syntetycznego. Ewentualnie mogles zalac polsyntetyk ale z mineralnym tez bedzie ok.


Bzdura. Powinien być taki olej jaki zaleca producent, czyli w tym przypadku półsyntetyk. Jeśli nawet silnik jest już wyeksploatowany to zalać go minerałem to tak jakby zepsute zęby malować farbką na biało :) Silnik jest przewidziany ( w naszych warunkach ) do 10W40 i koniec :) Czy ma 25 tys czy 400 powinien na takim jeździć ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Khamel » 31 maja 2009, 16:21

Widzisz, tak się składa, że minerał już tam był nalany jak go kupiłem, a że mam go od dzisiaj praktycznie (wczoraj późny wieczór) to nic z nim nie zdążyłem zrobić.

Dzięki za rady, postaram się, aby mechanicy (znajomi) luknęli do niego, wymienię uszczelkę od głowicy... Ktoś się orientuje ile taka uszczelka może kosztować?

Pozdrawiam

P.S. MX-3 1.6 SOHC jak coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez tekkenfan » 31 maja 2009, 17:14

najpierw zrób tak jak loockas napisał czyli przetrzyj silnik i zobacz skąd cieknie. Jak będziesz kupował jakieś uszczelki to tylko ori :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Adasbb » 31 maja 2009, 18:22

Witaj.


Kolego ja posiadałem swego czasu Mazdę MX-3, ciekła wszędzie, a najbardziej z pod uszczelki pod głowicą zaraz przy kolektorze wylotowym, oraz z pod uszczelki pokrywy zaworów. I broń Boże nie lej do tego silnika minerała!!!!! Ja kiedyś zalałem minerał i zawaliłem popychacze zaworowe (które i tak już były wyeksploatowane), także jak nie je oleju to zalej półsytetyka i po kłopocie!

Jeszcze dodam to, iż po wymianie uszczelki pod głowicą, silnik aż do sprzedaży mazdy nie uronił ani kropelki oleju :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Khamel » 2 cze 2009, 09:01

Silnik bierze olej... Podejrzewam że dlatego zalany był minerałem. Postaram się dowiedzieć skąd cieknie i wtedy poczynię jakieś konkretne kroki.

Mam nadzieję że mi ktoś jeszcze tu odpowie, bo nie chcę zakładać nowego tematu – kto mi powie jakiś symbol, jeżeli chodzi o żarówki do tylnego światła? Jedna mi piardła, załatwił bym sobie nową – jeszcze nie zdążyłem rozkręcić światła i luknąć tam... A pracuje w hurtowni elektrotechnicznej, więc jakbym znał symbol, to bym zamówił od razu sobie jakąś lepszą z dobrym rabatem ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez toster01 » 2 cze 2009, 22:40

Nie ma okazji!!! Jak ktos tanio sprzedaje, to cos musi byc na rzeczy (jak chcesz to moja stara 95r, sprzedam Ci za 5500). Ja tez kupilem okazyjnie i po wlozeniu 3000 w auto stwierdzilem ze nie ma to zadnego sensu. Nastepna kupilem jak sie nalezy (97r. 8200 do pelnej rejestracji) i spokoj. Teraz wiem, ze mam auto a nie kupe zlomu. Jeszcze raz powtarzam NE MA OKAZYJNYCH AUT!!! Masz pech, ale na pocieszenie powiem Ci, ze nie jestes sam :(
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez toster01 » 2 cze 2009, 22:42

Żarowki są zwyczajne 21W dwu-włuknowe
na kazdej stacji benzynowej dostepne za grosze wiec szkoda zachodu zeby je sciagac Bog wie skad
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez Khamel » 3 cze 2009, 08:37

Toster – nie chodziło mi tylko o okazje cenową :]

Kupiłem ją od kolegi, który nie ukrywał przede mną, o jest w niej nie tak, aczkolwiek sam nie zna się chyba na autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez toster01 » 3 cze 2009, 15:37

Na dzień dobry wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów. Kosztuje grosze (ok. 30 zł) i wymiana nie jest kłopotliwa (wystarczy samą pokrywę zdjąć i można to samemu zrobić). Oprócz tego one lubią cieknąć spod aparatu zapłonowego. Zobacz, czy nie masz w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego śladów oleju (po tym najszybciej widać czy uszczelka pod głowicą jest wydmuchana), poza tym poobserwuj czy auto się nie grzeje. Jeżeli nic nie pomoże, to namierz mechanika, który zrobi ci pomiar szczelności cylindrów (ok. 50zł) i będziesz już wszystko wiedział. Jeśli przyjdzie Ci wymienić uszczelkę, przypilnuj żeby zrobiono planowanie głowicy i wymieniono uszczelniacze zaworów. Tyle mogę Ci poradzić
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez Khamel » 3 cze 2009, 17:20

Wielkie Dzięki Toster ;) Myślę że temacik do zamknięcia, co by nie zaśmiecał już głównej strony ;]

Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323