Strona 1 z 1

ustawianie zapłonu- problem z obrotami

PostNapisane: 27 mar 2009, 22:37
przez volt@ge
Przyszła mi dzisiaj lampa i zabrałem się za ustawianie zapłonu.
1.Rozgrzałem silnik, wyłączyłem, zmostkowałem TEN i GND,
2.przy włączaniu zapłonu załączył mi się wentylator więc odpiąłem od niego kostkę aby nie chodził,
3. wyregulowałem obroty do ok 650. ta biała 1 kreska oznacza 500 obrotów?
4. Pokręciłem aparatem aby znak zgadzał się z 10 na obudowie.
5. Wyłączyłem silnik, rozłączyłem tryb serwisowy i podłączyłem wentylator.

Gdy odpalam madzie w normalnym trybie to mam 1300obr mimo że w serwisowym mam 650, a gdy patrzę na znaczniki zapłonu to kreska na kole jest poza skalą! Nie wiem dlaczego obroty nie chcą zejść. Czy w trybie serwisowym obroty muszą być na 1 białej kresce czy powyżej na 650 obrotów, i czy po wyregulowaniu zapłonu na tych obrotach mogę obniżyć je tak aby w serwisowym samochód gasł a w normalnym były poniżej 1000?
Pomocy, nie wiem co mam robić. Jeszcze zauważyłem, że po wciśnięciu sprzęgła obroty mi o 200 spadają :(

PostNapisane: 29 mar 2009, 15:02
przez fazzi
volt@ge
Ad. 2 – Jeśli od razu chodzi Ci wentylator to masz źle ustawiony TPS. (tak mi się wydaje – było dużo na forum jak go ustawić)

Ad. 3 i 4 Musisz to wszystko zrobić razem. Ustawienie kąta wyprzedzenia ma również wpływ na obroty silnika. Proponuję najpierw ustawić zapłon a dopiero potem regulować obroty śrubą. BTW prawidłowe obroty to 700 +– 50. Z mojego doświadczenia lepiej dać 750 jak 650.

PostNapisane: 29 mar 2009, 18:02
przez volt@ge
ad2.wiem, że w niektórych modelach wentylator powinien się od razu załączać a w niektórych od jakiegoś momentu otwarcia przepustnicy i jak się od razu włącza to mają źle ustawiony TPS. w mx-3 1.8 chyba włącza się od razu po włączeniu zapłonu

co do ad 3 i 4 to właśnie po ustawieniu zapłonu i obrotów na 750, później ustawiłem to na 650 ale i tak po przejściu w tryb normalny obroty lecą do 1300

PostNapisane: 30 mar 2009, 19:43
przez fazzi
volt@ge w takim razie sprawdź błędy komputera. Może któryś czujnik wariuje i dlatego takie cuda się dzieją.

PostNapisane: 30 mar 2009, 20:50
przez Cingular
volt@ge napisał(a):ad2.wiem, że w niektórych modelach wentylator powinien się od razu załączać a w niektórych od jakiegoś momentu otwarcia przepustnicy i jak się od razu włącza to mają źle ustawiony TPS. w mx-3 1.8 chyba włącza się od razu po włączeniu zapłonu

własnie nie jak zewrzesz TEN i GND to nie powinien sie wentylator włączać odrazu dopiero jak przekręcisz przepustnice to sie właczy i bedzie do tąd chodził asz nie puścisz przepustnicy , gdy ja puścisz wentylator powinien sie normalnie wyłaczyć (coś masz nie tak sprawdz ustawienie TPS)