Strona 1 z 2

Przejście z mineralnego na pół syntetyk?

PostNapisane: 25 mar 2009, 23:24
przez KP
Zastanawiam się nad zmianą oleju z mineralnego na pół syntetyczny? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

PostNapisane: 26 mar 2009, 00:00
przez Inte
Brat cukierka :)
tylko on od 3 dni spawa wydech i pewnie nie ma czasu :P

PostNapisane: 26 mar 2009, 00:06
przez Cukierek
Ja zmieniałem w eFce BG z minerała na półsyntetyk i nic się nie działo niepokojącego z silnikiem. Na minerale zdarzało się puszczenie dymka przy odpaleniu zarówno w mojej eFce jak i w BG brata, po wlaniu płukanki, spuszczeniu starego oleju i wlaniu nowego półsyntetyka wszystko było jak najbardziej ok.
Krzysiek nie miałem nawet czasu zapytać się młodego co i jak.

PostNapisane: 26 mar 2009, 00:10
przez KP
Cukierek napisał(a):Ja zmieniałem w eFce BG z minerała na półsyntetyk i nic się nie działo niepokojącego z silnikiem. Na minerale zdarzało się puszczenie dymka przy odpaleniu zarówno w mojej eFce jak i w BG brata, po wlaniu płukanki, spuszczeniu starego oleju i wlaniu nowego półsyntetyka wszystko było jak najbardziej ok.
Krzysiek nie miałem nawet czasu zapytać się młodego co i jak.



...juz mi odpisał i jestem przerażony:( koszty, koszty , koszty.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7174

PostNapisane: 26 mar 2009, 02:16
przez PGO
Ja także zmieniłem olej z mineralnego na półsyntetyk. Podczas zmiany zrobiłem płukankę. Po ok 3000km od zmiany mogę stwierdzić że auto bierze ok 3l oleju na 10000km przy przebiegu mw 220000km (myślę że to całkiem niezły wynik). Ile brało wcześniej nie wiem, gdyż olej zmieniłem po zakupie. Jedyne co, to fakt że tuż po zmianie trochę zaczęły hałasować popychacze hydrauliczne ale z biegiem czasu w miarę ucichły i teraz je ledwo co słychać. W sobotę będę znów zmieniał olej także mogę zdać w najbliższym czasie relację jak silniczek zachowuje się po kolejnej zmianie.

PostNapisane: 26 mar 2009, 03:29
przez aurum
Szczerze mówiąc zmiana oleju nie jest zalecana. Głównym wyznacznikiem doboru oleju jest zalecenie producenta, zwłaszcza w autach nowszego typu.
Zmiana oleju z mineralengo na półsyntetyk moze powodowac rozszczelnienie sie silnika. Olej półsyntetyczny jest rzadszy przez co wymywa nieco uszczelniajacy osad i moze powodowac wejscie w reakcje z gumowymi uszczelkami. Jezeli silnik jest suchy i nie bierze oleju mozna taka zmiane przeprowadzic ale szczerze mówiac radziłbym pozostac przy tym co było zwłaszcza gdy auto ma juz sporo kilometów na stanie.

PostNapisane: 26 mar 2009, 08:31
przez marcin5644
A ja zmieniłem olej z 10W40 Mobil1 na 15W40 Lotos Gas w sumie wielkiej różnicy nie mam tyle że silnik głośniej trochę pracuje i nic po za tym wszystko w normie i ja też na powaznie myślę o powrocie na 10W40.

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:13
przez NoMaD
w Listopadzie zakupiłem Mazde 323F BG 1.8 SOHC prawdopodobnie była zalana olejem mineralnym, bo takie butelki jeździły w bagażniku. Zaraz po zakupie wymieniłem olej na Castrola Magnatec 10w40. Przejechałem nią już 5.000 km i dolałem 0.8 litra od wymiany:) z tym że ja mam wyciek na uszczelce pod pokrywa zaworów, wiec gdyby nie to, to mniej bym dolewał zapewne :) Mam nadzieje że nic złego dziać się nie będzie z silnikiem przez kolejne km...:) A mam jeszcze takie pytanie : Co by było gdybym przy najbliższej wymianie znów przeszedł na mineralny :> Pytam tak z czystej ciekawości ;]

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:32
przez aurum
Duzo by sie raczej nie stało ale skoro juz zapewniłes silnikowi wiekszy komfort pracy a oleju az tak duzo nie ubywa to doszczelnij pokrywe bo to znikomy koszt i jezdz na 10W40, magnatec to bardzo dobry olej.

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:35
przez Lukano
aurum napisał(a):magnatec to bardzo dobry olej.

No z tym akurat nie wszyscy się zgodzą ;)

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:44
przez aurum
Lukano napisał(a):No z tym akurat nie wszyscy się zgodzą ;)


A co polecasz?? Bo mnie fachowo doradzano castrola

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:47
przez bzzyczek
Ja polecam dział eksplatacja 80 str o olejach :)

PostNapisane: 26 mar 2009, 14:49
przez moro
aurum napisał(a):
A co polecasz?? Bo mnie fachowo doradzano castrola


tak fachowo jak..
aurum napisał(a):Zmiana oleju z mineralengo na półsyntetyk moze powodowac rozszczelnienie sie silnika. Olej półsyntetyczny jest rzadszy przez co wymywa nieco uszczelniajacy osad i moze powodowac wejscie w reakcje z gumowymi uszczelkami.


ręce opadają!

PostNapisane: 26 mar 2009, 15:44
przez KyRy
byłoo. Temat trafi do kosza.

KP zapoznaj się z regulaminem i zacznij korzystać z "szukajki".

PostNapisane: 26 mar 2009, 21:07
przez sepamx3
zapieczesz pierścionki jak zmienisz na polówke
a tak wogle to słyszałem że mazda ma delikatne silniki i nie powinna być zalana mineralem

PostNapisane: 26 mar 2009, 23:33
przez aurum
moro napisał(a):ręce opadają!

konkrety poprosze

PostNapisane: 27 mar 2009, 00:12
przez Gandziej
sepamx3 napisał(a):zapieczesz pierścionki jak zmienisz na polówke
a tak wogle to słyszałem że mazda ma delikatne silniki i nie powinna być zalana mineralem

To co? Jedynym wyjściem jest syntetyk?

PostNapisane: 27 mar 2009, 00:18
przez Inte
ojj teraz to już się czepiacie.
jeśli ktoś nie jest w stanie pojąć, ze zmiana oleju na rzadszy nie zrobi krzywdy silnikowi to już tak będzie. dla tych co myślą inaczej to tym lepiej dla nich. ;)
z resztą było juz tyle razy na forum...

PostNapisane: 27 mar 2009, 08:35
przez aurum

PostNapisane: 27 mar 2009, 09:05
przez majorkca
jako ze bylo wiele razy ale napisze przyklad z zycia kumpel mial crx-a ktory dlogi czas jezdzil na mineralu zmienil na polsyntetyk to zaczlo mu cieknac z kazdej mozliwej uszczelki i po przejechaniu 700 kilometrow mial sucho w silniku ....