Strona 1 z 1
Co robić? Remont silnika?

Napisane:
24 mar 2009, 19:31
przez zwir_ek
wiec mam taki problem. Miałem wymieniać uszczelkę pod głowica. Ale tak mnie tknęło żeby pojechać zobaczyć ciśnienie na cylindrach. Pojechałem do swojego mechanika to sprawdził ciśnienie na 1 i 4 cylindrze, na pierwszym było prawie 10 a na czwartym mówił że dochodzi do 9,5. Mówił mi że wystarczy cała głowice w górę i szlif i wymiana zaworów wystarczy do poprawienia ciśnienia. Madzia elegancko pali nawet na mrozach nie ma z niczym problemów. Trochę oleju bierze. Co najlepiej zrobić
Może sprzedać niech ktoś inny się martwi.
Zależy też ile trzeba wydać na tą naprawę?

Napisane:
24 mar 2009, 22:18
przez sepamx3
mi moja brała olej i postanowiłem wymienić pierścienie okazało się ze olejowe były zapieczone
kupiłem orginalne 350zł
głowica planowanie zawory uszczelniacze zimery i oring 500zł
uszczelka pod głowice 90zł
ale teraz to bajka
warto było madzia jak nowa twoja decyzja jak chcesz jeszcze jeździć to warto pomyśleć o remoncie jak coś to pytaj pozdrawiam

Napisane:
24 mar 2009, 22:31
przez zwir_ek
pierścionki to komplet na 4 tłoki? czy tylko komplet pierścieni na jeden tłok? trudna jest taka wymiana? na czym ona polega?

Napisane:
24 mar 2009, 22:48
przez sepamx3
tak komplet na 4 tłoki
NPR są tansze cena ok 200zł też są dodobre markowe
wymiana nie jest trudna jak masz jakieś początki i troszke wiedzy to dasz rady sam to zrobić
musisz głowice odkręcić nastepnie miske olejową smoka i jeszcze jedną część by się dostać do łoków odkręcasz korbowody i wypychasz tloki do góry (uważaj na panewki nie pomieszaj ich)
tłoki podpisz który gdzie byl po wyciągnięciu dokładnie wyczyść z osadu miejsca na pierścienie zakładasz pierścienie ZNAKIEM DO GORY (literka T)i zakladasz je w te same miejsca pierścień z rantem na śridek
tuleje smarujesz olejem i tłoki wciskasz je spowrotem za pomocą klucza do wciskania pierścieni cena ok20zł puźniej zakręcasz panewki na wał i reszte składasz na silikon tu masz dokładne parametry jak dokręcać korbowody i głowice


Napisane:
24 mar 2009, 22:50
przez sepamx3

Napisane:
25 mar 2009, 08:16
przez zwir_ek
a to prawda że słabe ciśnienie może być spowodowane zaworami?

Napisane:
25 mar 2009, 09:00
przez fotos
prawda prawda... jak Ci się nie domyka zawór albo jest krzywy no to siłą rzeczy ciśnieie ma gdzie ulecieć...

Napisane:
25 mar 2009, 11:46
przez sepamx3
możesz mieć też owal na cylindrach i jst słabe ciśnienie też prowadnice zaworu do wymiany

Napisane:
25 mar 2009, 14:07
przez zwir_ek
a jak to sprawdzic czy zawory sa krzywe i czy owale na cylindrach??

Napisane:
25 mar 2009, 15:18
przez sepamx3
ściągasz głowice i sówmiarką sprawdzasz owal
a zawory niech ci sprawdzą jak będziesz planował głowice


Napisane:
25 mar 2009, 16:02
przez zwir_ek
ok ok dzięki za pomoc wyplata tylko wpłynie to moze zaczne coś działać albo będę jeździeł aż stanie he he

Napisane:
25 mar 2009, 16:54
przez sepamx3

Napisane:
26 mar 2009, 08:42
przez zwir_ek
a jak był by krzywy zawór to by nie klepał


Napisane:
26 mar 2009, 21:11
przez sepamx3
musiał by wcześniej klepnąć by się skrzywić sam się nie skrzywi pozdro

Napisane:
26 mar 2009, 22:57
przez czacha186
jak mozna sprawdzic czy cos z tym cisnieniem jest nie tak?? sa jakies objawy?

Napisane:
27 mar 2009, 07:54
przez zwir_ek
mi mechanik odkręcił 1 świece wsadził te urządzenie i kazał kręcić. Potem tak samo zrobił z 4 świecą.

Napisane:
27 mar 2009, 20:44
przez czacha186
ale Ty nic nie odczuwales na aucie podczas jazdy?

Napisane:
27 mar 2009, 22:36
przez zwir_ek
nie, ale dzisiaj sie skonsultowałem z innym mechanikiem to kazał mi wykręcić wszystkie świece i świece włożyć do przewodów żeby iskra była bo inaczej można modum jakis spieprzyć i wtedy sprawdzić ciśnienie. W środę tak zrobię i zobaczę co wyjdzie z tego.

Napisane:
29 mar 2009, 02:22
przez fotos
zwir_ek napisał(a):bo inaczej można modum jakis spieprzyć
dokładniej to moduł w aparacie zapłonowym. więc lepiej uważać bo tanie podobno nie jest a regeneracja to podobno shit.

Napisane:
30 mar 2009, 19:19
przez zwir_ek
w piątek postanowiłem obmyć silnik i był czysty aż miło. Ale po przejechaniu parunastu km zauważyłem że z prawego rogu olej można powiedzieć że leje się. Wiec może to uszczelniacze i uszczelka jest tylko wadliwa a nie pierścienie na cylindrach. Ale jeszcze w środę lub czwartek sprawdzę ciśnienie.