Strona 1 z 1

Kody ECU a spalanie 12.5 l/100

PostNapisane: 4 mar 2009, 18:36
przez siera
Witam
Mam pytanie ostatnio zauważyłem ze moja mx-3 spala 12.5 litra na 100 km w jezdzie mieszanej (pojemnosc silnika to (1598). Sądzę że to troche za duzo ;) mam pytanie czym moze byc to spowodowane ??? Zrobiłem test ECU przy normalnym tescie wychodzi mi kod 04 a dla ABS 13 i 51.

Co o tym sądzicie ????

Pozdr.
Siera

PostNapisane: 4 mar 2009, 21:23
przez fotos
04 – Czujnik położenia wału
o tym poszukaj na forum bo gdzieś mi się obiło o oczy
13 – czujnik obrotów koła PT
tego chyba nie muszę tłumaczyć.
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
co to jest to nie wiem:P

PostNapisane: 4 mar 2009, 21:31
przez waldii
siera napisał(a):Co o tym sądzicie

w skrocie-nie ma bledow,mniej pali.Oczywiscie nie wszystkie bledy w tryb awaryjny przerzucaja ale niektore tak. ;)

PostNapisane: 5 mar 2009, 09:05
przez siera
o jeszccze co do tego kodu 04 to wyczytałem ze
04 to czujnik położenia wału / czujnik temp. pow zasysanego

jak to interpertowac w moim roczniku ??? wal czy powietrze ???

Pozdr.
Siera

PostNapisane: 5 mar 2009, 09:23
przez Inte
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*

Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6-DOHC w rocznikach 1987/1989 dla modelu 323 Turbo 4x4.


czyli czujnik położenia wału

PostNapisane: 5 mar 2009, 11:14
przez siera
Dzieki
teraz pytanie nr 2 gdzie jest ten czujnik. Czytałem chyba z kilkadziesiąt postów na ten temat ale nikt tego w jasny sposób nie określa :) Wrzuce 2 zdjecia jak bedzie trzeba to wiecej. Moze ktoś wskaże na focie to przynajmniej nie trzeba bedzie nastepnych wątków robic :))

Obrazek


Obrazek

Pozdr.
Siera

PostNapisane: 5 mar 2009, 11:18
przez Lukano
Mnie się zdaję, że jest częścią aparatu zapłonowego ;) Chyba nazywa się czujnik Hala czy cuś takiego.
raczej nie rozbieralny, trzeba kupić używany super aparat P5.
Tak było w SOHC, w DOHC chyba jest tak samo.
Tylko mnie się zdaje, że on aż takiego znaczenia w spalaniu nie ma. A jeździ dobrze ? Nie szarpie ?

PostNapisane: 5 mar 2009, 11:19
przez siera
Zadnego szarpania raczej nie ma jak juz to spadek mocy

Pozdr.
Siera

PostNapisane: 5 mar 2009, 12:44
przez Lukano
aha, spadek mocy też może być skutkiem kończącego się aparatu P5.

PostNapisane: 5 mar 2009, 18:51
przez siera
jak rozumiem wszystko o czym mowa miesci sie tutaj ??? (na czerwono) :))


Obrazek

Pozdr.
Siera

PostNapisane: 6 mar 2009, 14:53
przez fotos
to co zaznaczyłeś to jest aparat zapłonowy. jeśli kolega lukanosię nie myli to trzeba by go wymienić. ale najpierw spróbuj podmienić od kogoś żeby sie upewnić co nie będzie łatwe bo ja od miesiąca próbuję się z kimś dogadać żeby mi użyczył na 10 minut swój sprzęcior i jakoś nikt się nie odezwał jeszcze:(

PostNapisane: 6 mar 2009, 17:19
przez Lukano
fotos napisał(a):jeśli kolega lukanosię nie myli

w starszym był w aparacie, w tym do końca nie jestem pewny ale raczej tak.
fotos napisał(a):spróbuj podmienić od kogoś

To by było najlepsze, ja tak zrobiłem. P5 są drogie i trudne do zdobycia, więc szkoda by było na darmo zmieniać.