Strona 1 z 2

problem z obrotami!!

PostNapisane: 14 paź 2008, 21:16
przez fotos
Witam!
Jeśli był już taki temat to z góry przepraszam ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytania.
A problem mam taki:
Po włączeniu silnika nie ważne czy zimny silnik czy nie kiedy wciskam delikatnie pedał gazu silnik wchodzi na obroty około 2tys i zaczyna falował do mniej więcej 1 tys obr/min. po wciśnięciu sprzęgła zakres się zmniejsza do ok 1500 obr/min. W czasie jazdy nie można samochodu utrzymać na równych obrotach... albo szarpie albo przyspiesza. pytałem mechaników ale nie wiedzą co może być powodem.
myślałem nad przepustnicą albo przepływomierzem(podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale nigdy nic nie wiadomo). Wymieniłem świece, kable. pasek rozrządu wraz z ustawieniem zapłonu.
dodam tylko że samochód nie ma katologowych 107 kucyków;/
może ktoś spotkał się już z takimi dziwnymi rzeczami. gdzie mam szukać?
Mazda MX3 1.6 16V szeroka głowica.

PostNapisane: 6 lis 2008, 00:40
przez fotos
widzę zero zainteresowania :(
zauważyłem że mi olej wcina i wlałem doktorka i teraz z rury sypie się taki dym że świata w lusterku nie widać. ale sąsiad mechanik z wykształcenia i zamiłowania mówi że to nie to..

PostNapisane: 12 lis 2008, 18:56
przez fotos
to jeszcze raz się przypomnę
rozgryzłem jak przetstować kompa. wynik 0 BŁĘDÓW.
dla pewności odłączyłem przepływomierz i pokazał się kod 08(czyli ok) reset kompa i znów zero błędów.

może ma ktoś pomysł na to żeby coś przeczyścić albo coś...

Wyżej napisałem że i na zimny, i na ciepłym tak falują te obroty. od zresetowania kompa dzieje się to tylko na ciepłym silniku.

[/b]

PostNapisane: 12 lis 2008, 19:34
przez KyRy
"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.

Powiązane tematy:
Skaczące obroty i paliwożerność
Skaczą obroty
Falujące obroty

PostNapisane: 12 lis 2008, 19:45
przez fotos
wszystko fajnie tylko mi nie faluja wolne obroty tylko jak dodaję gazu i chce utrzymac je na pozioie np 2 tys obr/min
KyRy napisał(a):"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– uszkokodzony silniczek krokowy

raczej odpada bo komuter nic nie pokazał
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego

sprawdzone jest OK
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa

świece i kabne WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza wyczyszczone i sprawne, filtry ok
– źle ustawiony TPS

poczytam i napisze rezultat
– lejące wtryskiwacze

jak to sprawdzić??

PostNapisane: 13 lis 2008, 18:05
przez urbi135
hej witaj mialem ten sam problem i ja go rozwiazalem meczylem sie ponad rok ale to zrobilem w Mazdach jest to czujnik temperatury silnika na pewno sprawdz to mialem ten sam problem odrazu zaznaczam kup orginalna czujke bo zaminennik nie pasuje. ale musisz zaznaczyc ze jestes to czujnik temperatury silnika a nie ten ktory pokazuje to na zegarze mam nadzieje ze ci tym pomolem jest to na pewno to pozdrawiam

PostNapisane: 13 lis 2008, 18:09
przez urbi135
miniej wiecej ci powiem ze znajduje sie to na obudowie klawiatury na pewno znajdzie aaaaaa i jeszcze jedno jak to zrobisz zresetuj komputer odlaczajac klemy i trzymajc hamulec przez oklolo 1.5 minuty na pewno bedzie to to ja przestudiowalem cale auto i wiem juz o nim wszystko pozdrawiam daj nzanac na gg jak to zrobisz 6854512

PostNapisane: 13 lis 2008, 21:13
przez fotos
orginalna czyli jakiej firmy?

PostNapisane: 29 lis 2008, 21:30
przez urbi135
czyli mazdy z japonii

PostNapisane: 1 gru 2008, 01:18
przez farciarz
urbi135...chyba jednak firmy Denso !!

PostNapisane: 8 sty 2009, 16:44
przez fotos
urbi135 napisał(a):urbi135

kupiłem czujnik firmy DENSO i nic;/ zero poprawy...
byłem u magika na diagnostyce-myślałem że może coś tam wyczai... nic, zero jakichkolwiek poszlak;/
chyba pozostaje mi wyciągnąć wiosną termostat i jeździć;/ choć przyznaję że tego wolałbym nie robić...
co do źle ustawionego TPS-u to jest oki.

PostNapisane: 8 sty 2009, 17:55
przez bzzyczek
fotos może masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, tutaj jest podobny temat http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54272&highlight=tps

PostNapisane: 8 sty 2009, 23:13
przez fotos
też się nad tym zastanawiałem jak kolega kyry do góry pisał, znalazłem instrukcję jak ustawić, ale rozmawiałem z elektrykiem i mówił że on wyklucza tą możliwość, bo na zimnym jest ok. a jeśli nie potrzeba to wolę nie grzebać bo coś mogę tymi moimi zwinnymi paluszkami uszkodzić:P
we wtorek na rozluźnienie po maturze wezmę się za to.

no a tak w ogóle jest to możliwe? sytuacja ma się tak:
jest zimny wciskam pedał gazu na około 2tys obrotów, jest ok. silnik się grzeje ładnie.i kiedy osiąga jakąś temp(przypuszczam że około 84stop. bo taki mam termostat) to jakby w niego diabeł wstąpił falują obroty(cały czas trzymając prawa nogę w bezruchu).

PostNapisane: 8 sty 2009, 23:30
przez bzzyczek
Nie doczytałem że na zimnym jest ok. Może aparat zapłonowy zapłonowy szwankuje, na forum było sporo przypadków że problem szarpania powodował aparat na rozgrzanym silniku powodował szarpanie i auto traciło moc, dobrze by było gdybyś mógł podmienić aparat i sprwdzić jak się wtedy zachowuje.

PostNapisane: 9 sty 2009, 01:14
przez farciarz
A układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony ??

PostNapisane: 9 sty 2009, 19:24
przez fotos
no wg mnie jest oki!
kupiłem auto bez termostatu(kolo wyciągnąl żeby nie szarpało)no i jak wymianiałem to zalewałem do pełna aż zawrzało zakręciłem i czekałem aż się wentylator włączy. myślę ze układ jest ok.
na moje to to jest coś z czujnikami temperatury;/ do komputera jest tylko jeden czujnik temperatury prawda?

tak w kwestii dopowiedzenia, lambda jest ok bo jak odłączyłem to sie nic nie zmieniło....trochę obroty wzrozły ale choroba nie ustała.

PostNapisane: 12 sty 2009, 16:34
przez fotos
dzisiaj sprawdzałem TPS. jest ok.
co do tego aparatu zapłonowego... żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem, ale czy uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?
może uda mi się dogadać z chłopakami ze szrotu to sobie podmienie:)

PostNapisane: 12 sty 2009, 17:06
przez Lukano
fotos napisał(a):żeby go wymienić muszę zdjąć dekiel silnika to wiem

A po co chcesz dekiel zdejmować do wyjęcia aparatu ?? Odkręcasz śruby i wyciągasz aparat.
fotos napisał(a):uszczelkapomiędzy aparatem a silnikiem będzie do wymiany czy nie?

ja zdejmowałem i zakładałem kilka razy, jak jest dobrze to nadal będzie.

PostNapisane: 12 sty 2009, 18:58
przez fotos
ok dzięki Lukano będę walczył w pt:)

PostNapisane: 7 lut 2009, 17:00
przez fotos
koledzy... zrobiłem regenerację aparatu zapłonowego weg instrukcji organo i nic... żadnych zmian... silnik pracuje tak jak przed grzebaniem.
aparatu nie podmieniłęm bo nikogo nie znam a z forum się nikt nie zgłosił, kto mógłby mi pomóc...

więc na 99,9% aparat mam dobry.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić?