Czy moja mazda ma mapy pod paliwo 98 ?
1, 2
Jeśli ktoś ją specjalnie stuningował to tak, w innym przypadku 95
chickoo – uzupełnij proszę profil.
chickoo – uzupełnij proszę profil.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
grodek napisał(a):a nawet na 95 bedzie szybciej :d
taak ale na 98 przejedziesz więcej km, sprawdź sobie ile więcej i zobacz czy opłaca sie lać 98.
ale osobiście wątpię.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Nie rozumiem dlaczego niby na 98 mialby przejechac wiecej? Przeciez liczba oktanowa jest wyznacznikiem granicy spalania stukowego i nic wiecej. Jesli producent pisze, ze silnik wymaga 92 oktanow, to znaczy, ze jak zalejesz mu paliwo 85 oktanowe to bedzie wystepowal samozaplon mieszanki co moze prowadzic do uszkodzenia silnika. Silnik jednak nie odczuje roznicy pomiedzy 95 a 98 oktanow, bo wystarcza mu juz 92 oktany do poprawnej pracy (zaplon mieszanki od iskry, a nie w wyniku sprezania – przegrzania). Jesli zalozysz turbosprezarke do swojego autka i bedziesz dmuchal kolo 1bara, to wtedy 98 moze sie okazac niezbedna do unikniecia spalania stukowego, ale poki jezdzisz na fabrycznym silniku, to 92 oktany jak mi sie zdaje japonczykom w zupelnosci wystarcza do szczescia 
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
rdl napisał(a):Nie rozumiem dlaczego niby na 98 mialby przejechac wiecej? Przeciez liczba oktanowa jest wyznacznikiem granicy spalania stukowego i nic wiecej. Jesli producent pisze, ze silnik wymaga 92 oktanow, to znaczy, ze jak zalejesz mu paliwo 85 oktanowe to bedzie wystepowal samozaplon mieszanki co moze prowadzic do uszkodzenia silnika. Silnik jednak nie odczuje roznicy pomiedzy 95 a 98 oktanow, bo wystarcza mu juz 92 oktany do poprawnej pracy (zaplon mieszanki od iskry, a nie w wyniku sprezania – przegrzania). Jesli zalozysz turbosprezarke do swojego autka i bedziesz dmuchal kolo 1bara, to wtedy 98 moze sie okazac niezbedna do unikniecia spalania stukowego, ale poki jezdzisz na fabrycznym silniku, to 92 oktany jak mi sie zdaje japonczykom w zupelnosci wystarcza do szczescia
jednak 98 jest spalane wolniej niż 95... więc samochód na 95 po wlaniu 98 spala mniej wachy...
-
Bio
Bio napisał(a):rdl napisał(a):Nie rozumiem dlaczego niby na 98 mialby przejechac wiecej? Przeciez liczba oktanowa jest wyznacznikiem granicy spalania stukowego i nic wiecej. Jesli producent pisze, ze silnik wymaga 92 oktanow, to znaczy, ze jak zalejesz mu paliwo 85 oktanowe to bedzie wystepowal samozaplon mieszanki co moze prowadzic do uszkodzenia silnika. Silnik jednak nie odczuje roznicy pomiedzy 95 a 98 oktanow, bo wystarcza mu juz 92 oktany do poprawnej pracy (zaplon mieszanki od iskry, a nie w wyniku sprezania – przegrzania). Jesli zalozysz turbosprezarke do swojego autka i bedziesz dmuchal kolo 1bara, to wtedy 98 moze sie okazac niezbedna do unikniecia spalania stukowego, ale poki jezdzisz na fabrycznym silniku, to 92 oktany jak mi sie zdaje japonczykom w zupelnosci wystarcza do szczescia
jednak 98 jest spalane wolniej niż 95... więc samochód na 95 po wlaniu 98 spala mniej wachy...
nie spala mniej tylko spala sie ta mieszanka łagodniej dając mniejszą moc. robiono kiedyś testy pod wzgledem mocy i spalania na różnych wariantach paliw
- Od: 16 gru 2006, 20:01
- Posty: 201
- Skąd: Świdnica
- Auto: WRX my05
Kryształ napisał(a):Bio napisał:
rdl napisał:
Nie rozumiem dlaczego niby na 98 mialby przejechac wiecej? Przeciez liczba oktanowa jest wyznacznikiem granicy spalania stukowego i nic wiecej. Jesli producent pisze, ze silnik wymaga 92 oktanow, to znaczy, ze jak zalejesz mu paliwo 85 oktanowe to bedzie wystepowal samozaplon mieszanki co moze prowadzic do uszkodzenia silnika. Silnik jednak nie odczuje roznicy pomiedzy 95 a 98 oktanow, bo wystarcza mu juz 92 oktany do poprawnej pracy (zaplon mieszanki od iskry, a nie w wyniku sprezania – przegrzania). Jesli zalozysz turbosprezarke do swojego autka i bedziesz dmuchal kolo 1bara, to wtedy 98 moze sie okazac niezbedna do unikniecia spalania stukowego, ale poki jezdzisz na fabrycznym silniku, to 92 oktany jak mi sie zdaje japonczykom w zupelnosci wystarcza do szczescia
jednak 98 jest spalane wolniej niż 95... więc samochód na 95 po wlaniu 98 spala mniej wachy...
nie spala mniej tylko spala sie ta mieszanka łagodniej dając mniejszą moc. robiono kiedyś testy pod wzgledem mocy i spalania na różnych wariantach paliw
Z tego co mi wiadomo, to jest jeszcze inaczej, tzn. jezeli liczba oktanow jest wieksza niz silnik potrzebuje, to nie ma to wplywu ani na moc ani na spalanie, jezeli jednak ma zbyt malo oktanow, to ma mniejsza moc poprzez spalanie stukowe lub, w nowoczesnych samochodach z czujnikiem spalania stukowego, przestawienia zaplonu przez ecu, co rowniez skutkuje zmniejszeniem mocy.
A co do spalania "wolniej"
Jak chodzi natomiast o moc, to chyba nie daje mniejszej mocy, tylko potrzebuje wiekszej energii zaplonu, ta natomiast jest dostarczana przez iskre swiecy, wiec moc pozostaje ta sama.
Wiec podsumowujac z wysokooktanowej benzynki moga i nawet musza korzystac ludzie, ktorzy moga sie pochwalic silniczkami albo o bardzo wysokim stopniu sprezania, albo doladowanych – nie bedzie im stukalo
Co do nas, szaraczkow, to wogole mozemy zapomniec o istnieniu tego specyfiku
Tak na zakonczenie dodam, ze benzyna bezposrednio po rafinacji ma z tego co wiem zbyt niska liczbe oktanowa, ktora podnosi sie sztucznie poprzez dodawanie substancji antystukowych – czyt. ani nie bedzie wiekszej mocy, ani mniejszego spalania
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
W nowych silnikach z czujnikiem spalanie stukowego, dzięki któremu komputer przyspiesza zapłon przy paliwie 98 różnice w mocy wynosiły około 1%. Lub mieściły się w błędzie pomiarowym
testował to auto-swiat kiedyś. mam ten numer chyba gdzieś jeszcze.
A co do większych przebiegów na 98, hmmm nie stwierdziłem w mojej byłej maździe.
Rozmowa podobno do tej z ogólnego, gdzie tankować, shell czy tesco
Każdy ma swoją teorie
A jak ktoś się lepiej czuje na 98 to czemu nie. samopoczucie kierowcy jest najważniejsze, w koncu samochody sa dla nas a nie odwrotnie.
testował to auto-swiat kiedyś. mam ten numer chyba gdzieś jeszcze.
A co do większych przebiegów na 98, hmmm nie stwierdziłem w mojej byłej maździe.
Rozmowa podobno do tej z ogólnego, gdzie tankować, shell czy tesco
Każdy ma swoją teorie
W nowych silnikach z czujnikiem spalanie stukowego, dzięki któremu komputer przyspiesza zapłon przy paliwie 98 różnice w mocy wynosiły około 1%.
No z tym to jak najbardziej sie zgodze, tyle, ze znowu przyrost mocy nie jest spowodowany sama benzyna co zmiana kata wyprzedzenia zaplonu
Lukano napisał(a):samopoczucie kierowcy jest najważniejsze
To jest najlepsze podsumowanie calej powyzszej dyskusji
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
Inte napisał(a):taak ale na 98 przejedziesz więcej km, sprawdź sobie ile więcej i zobacz czy opłaca sie lać 98.
Proszę – dajcie spokój – nie cytujcie reklam tylko fakty...
Bio napisał(a):jednak 98 jest spalane wolniej niż 95... więc samochód na 95 po wlaniu 98 spala mniej wachy...
Wtryskiwacze wtryskują tyle samo benzyny niezależnie od tego czy to jest 95 czy 98. Wg. Twojej teorii część 98 się niedopala i jakimś magicznym sposobem wraca do baku??
Kryształ napisał(a):nie spala mniej tylko spala sie ta mieszanka łagodniej dając mniejszą moc. robiono kiedyś testy pod wzgledem mocy i spalania na różnych wariantach paliw
Zgadza się
Lukano napisał(a):W nowych silnikach z czujnikiem spalanie stukowego, dzięki któremu komputer przyspiesza zapłon przy paliwie 98 różnice w mocy wynosiły około 1%. Lub mieściły się w błędzie pomiarowym
Nie ma takiej opcji – zmiany następują tylko jeśli czujnik wykryje spalanie stukowe – w innym przypadku nic nie zmienia i traktuje 98 jak 95
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
ja jeszcze dodam ze ktos kiedys podal fajna stronke wlasnie na ktorej bylo porownanie 98 do 95 i okazalo sie ze silnik na 98 tracil moc ( testwoali na jakims srajczento czy czyms takim nie pamietam juz)
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
majorkca napisał(a):ja jeszcze dodam ze ktos kiedys podal fajna stronke wlasnie na ktorej bylo porownanie 98 do 95
Proszę:
http://www.wrzuta.pl/pliki/qbroUIAG9A/95kontra98
wrzuciłem i na inny serwer, jakby na wrzucie nie chciało chodzić:
http://rapidshare.com/files/144325796/9 ... 8.pdf.html
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
brii napisał(a):Proszę – dajcie spokój – nie cytujcie reklam tylko fakty...
kiedyś z kumplem to spradzaliśmy i więcej km robiliśmy na 98, jednak nie będę się sprzeczał bo moja wiedza w tej dziedzinie jest znikoma. możliwe, że akurat jakimś cudem mniej deptaliśmy swoje auta jeżdżąc na 98.
z tego co pamiętam to nie jeden forumowicz pisał, że też zauważył subtelną lecz jednak różnicę w km. ale skoro mówisz, że tak nie jest to pewnie masz rację i to był czysty przypadek.
pozrdo
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
qbass napisał(a):majorkca napisał(a):ja jeszcze dodam ze ktos kiedys podal fajna stronke wlasnie na ktorej bylo porownanie 98 do 95
Proszę:
http://www.wrzuta.pl/pliki/qbroUIAG9A/95kontra98
wrzuciłem i na inny serwer, jakby na wrzucie nie chciało chodzić:
http://rapidshare.com/files/144325796/9 ... 8.pdf.html
Wniosek z tego artykułu taki, że jeśli tankować 98 to tylko V-power albo BP-ultimate
P.S.: Ciekawe czy artykuł nie był sponsorowany
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Inte napisał(a):kiedyś z kumplem to spradzaliśmy i więcej km robiliśmy na 98, jednak nie będę się sprzeczał bo moja wiedza w tej dziedzinie jest znikoma. możliwe, że akurat jakimś cudem mniej deptaliśmy swoje auta jeżdżąc na 98.
z tego co pamiętam to nie jeden forumowicz pisał, że też zauważył subtelną lecz jednak różnicę w km. ale skoro mówisz, że tak nie jest to pewnie masz rację i to był czysty przypadek.
Na spalanie wpływa wszystko – pogoda, temperatura, wiaterek, ilośc wypitej przez kierowcę wody, pora dnia itd. (nie mówiąc o stałej prędkości, wyprzedzaniu, hamowaniu, staniu na światłach) – pomiary z jazdy nie są miarodejne – tylko hamowania to udowodni. Pomiary z trasy mieszczą się w błędzie pomiaru, na 95 jakbyś się postarał też byś spalił mniej.
Inte napisał(a):to był czysty przypadek.
Niestety tak...
Również pozdrawiam: Brii
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość