FOTORELACJA – Zmiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Postprzez michaelo_paolo » 24 cze 2009, 14:59

Zmieniałem całkiem niedawno i jeżdzę na półsyntetyku. Auto długo stało ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez SponeR » 3 sie 2009, 08:47

powiedz jak dokręcałeś śruby :P
bo je chyba trzeba dynamometrycznym podokręcać
a go nie mam dlatego sie wstrzymuje z wymiana :(
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez 2Nol » 3 sie 2009, 10:08

SponeR napisał(a):powiedz jak dokręcałeś śruby :P
bo je chyba trzeba dynamometrycznym podokręcać
a go nie mam dlatego sie wstrzymuje z wymiana :(


Ja dokręcałem u siebie na oko. A raczej na wyczucie. Nie ma co się bawić z dynamometrem, po prostu to dokręć tak żeby śruby nie urwać i będzie git :)
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez ragged13 » 4 maja 2010, 00:34

Witajcie, jestem tu nowy. Ale przyznam, ze lepszej instrukcji, jak wymienia sie uszczelke pod klawiatura nie widzialem!

Brawo dla tego pana i dla reszty, bo przeciez kazdy dodaje cos od siebie, kazda wskazowka jest cenna.

A ja mam pytanie, bo olej mi pryska, uszczelka nieszczelna, a mechanik mowi, ze to caly dzien roboty, ze musi wyciagac zawory.

I pytam was, czy to konieczne? czy koles mi sciemnia, zebym mu wiecej zaplacil, bo wola sporo 500zl, plus koszt uszczelki.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 00:19
Posty: 4

Postprzez djArias » 4 maja 2010, 09:06

ragged moglbys spokojnie napisac co sie u Ciebie dzieje bo sie pogubilem... :) Olej pryska – spod nieszczelnej uszczelki pokrywy – to jest 5 minut roboty i koszt ori. uszczelki mazdowskiej ok 80 zl innej nie kupuj bedzie cieklo :) ... wyciagac zawory do wymiany uszczelki pod pokrywa? Chyba cos nie skumalem do konca :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez ragged13 » 4 maja 2010, 09:55

Co u mnie? Zaznaczam, ze nie jestem mechanikiem, ze moge gafy strzelac, wiec mnie poprawiajcie. Ucze sie dopiero, ale konsekwentnie.

Oddalem auto na wymiane rozrzadu, bo chcialem miec stempelek w ksiazce serwisowej i kiedy odbieralem auto, facet mi mowi, ze mam pilna naprawe, bo pod pokrywa zaworow olej ciurkiem leci i konieczna jest wymiana uszczelki pod klawiatura.
Facet powiedzial, ze to caly dzien roboty, ze musi kazdy zawor wyciagac... Szczerze, to nie wiem w jakim celu, jesli wyzej opisany instruktarz jest tak banalny.

Albo on chce mi te zawory wypolerowac ;) albo naciagnac mnie na koszty.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 00:19
Posty: 4

Postprzez djArias » 4 maja 2010, 11:23

A moze on chce Tobie wymienić nie tylko uszczelke pod klawiatura, ale tez uszczelniacze zaworowe... wtedy 500zl mialo by troche sensu – ale zeby wymieniac uszczelniacze – to musialo by Ci dymic z tylu, brac olej itp.;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez ragged13 » 4 maja 2010, 14:08

Nic nie mowil o uszczelniaczach zaworowych, powiedzial wyraznie, ze jedna uszczelka i ze sama uszczelka jest tania. I fakt. Zaplacilem w ASO 45zl, podczas gdy z innego sklepu chcieli 55zl za firme PGA :D
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 00:19
Posty: 4

Postprzez djArias » 4 maja 2010, 16:50

Kolego jeśli jakiś mechanik za wymiane uszczelki pod pokrywą chciał 500zł.. to ja jutro otwieram warsztat ;P i robie to po 350 z wliczona cena uszczelki :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez /V6 » 4 maja 2010, 17:27

Jeżeli nie znasz się na mechanice "co, gdzie i jak" a mechanik to zauważy to będzie próbował na Tobie zarobić. Takie są realia. Facet po prostu wymienił by Ci uszczelkę pod klawiaturą w ciągu 30-40min a zainkasował by kasę za zabawę z zaworami do których w ogóle by się nie dotknął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez ragged13 » 5 maja 2010, 01:50

Fakt, nie znam, ale poznaje. Rowniez, dzieki takim forum i ludziom jak wy czlowiek sie uczy :]

Na dniach zabieram sie wiec do roboty.

DjArias, jak mi nie wyjdzie, skontaktuje sie z TOBA i mi zalozysz ;)
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 00:19
Posty: 4

Postprzez marciano » 2 paź 2010, 10:26

Jeszcze tylko jedna dosyć ważna sprawa : kolejność dokręcania śrub. Pamiętaj żeby robić to zawsze w kolejności od środka na zewnątrz; TZ : najpierw dokręcaj śruby w środku pokrywy a potem zewnętrzne.
Jest to o tyle ważne, że w elementach pracujących w wysokich temperaturach powstają silne naprężenia mogące powodować pęknięcia. Pozdro !!!
marciano
 

Postprzez Kailen » 9 maja 2013, 15:46

kolejność pokrywa.JPG
Kolejność dokręcania śrub pokrywy zaworów (B6)

Co do kolejności to załączam zrzut z manuala
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323