Strona 1 z 2

MX-3 1.6 1995r. Materiały eksploatacyjne – Co, kiedy i przy jakim przebiegu?

PostNapisane: 21 paź 2004, 13:42
przez Gość
Cześć wszystkim
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy MX-3 1.6 1995r. i mam kilka pytań, co do eksplouatacji tego samochodu:
1. Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni biegów (jaki olej)?
2. Co jaki okres powinno wymieniać się rozrząd (jaki przebieg, czy zależny od lat)?
3. To samo pytanie, co do filtra paliwa?
4. Na co mam zwrócić największą uwagę w tym samochodzie?
5. Jeszcze jedno: mam przeciek wody do samochodu z prawej strony z przodu. Może ktoś wie, jaka jest przyczyna?

Chyba już wszystko, dzięki za odpowiedzi.

_____________________
MX-3 1,6 1.598ccm 1995r.

PostNapisane: 21 paź 2004, 23:11
przez raidmx3
Hej nareszcie jakiś ziomal !!!! Olej zależy, jaki jest wlany, ale polecam Mobil1 5W-50 pełeny syntetyk co około 12 tys km.
Przy wymianie rozrządu warto wymienić napinacze a pasek bezwarunkowo chyba, że ma książkę serwisową? Powiem Ci tak, ja po zakupie wymieniałem wszystkie filtry, nie jest to duży wydatek, a w przyszłości może wykluczyć ewentualne usterki.

Jeszcze jedna rada: zobacz, co masz wlane do układu chłodzenia, bo ja miałem zwykłe H2O !!!! Może spotkamy się na mieście !!

Pozdrawiam.

PostNapisane: 21 paź 2004, 23:40
przez RULES
raidmx3 napisał(a):Zależy, jaki jest wlany, ale polecam Mobil1 5W-50 pełen syntetyk, co około 12 tys km.
Zależy też od przebiegu, przy powyżej 100.000 km polecałbym zalać coś bardziej gestego, czyli półsyntetyk (Mobil1).
raidmx3 napisał(a):Przy wymianie rozrządu warto wymienić napinacze a pasek bezwarunkowo chyba, że ma książkę serwisową?
Dokładnie. Koniecznie pasek z wszystkimi rolkami (napinaczami). Jednorazowy duży koszt, ale spokój na minimum 70.000 km
raidmx3 napisał(a):Powiem Ci tak, ja po zakupie wymieniałem wszystkie filtry, nie jest to duży wydatek, a w przyszłości może wykluczyć ewentualne usterki.
Dobra rada.

PostNapisane: 22 paź 2004, 11:19
przez Gość
Witam sąsiada dzięki za odpowiedź.
a co do tego oleju mówisz 5W50 do skrzyni biegów ???

PostNapisane: 22 paź 2004, 11:31
przez RULES
Rafka napisał(a):Witam sąsiada dzięki za odpowiedź.
a co do tego oleju mówisz 5W50 do skrzyni biegów ???


Sasiad mial na mysli olej silnikowy !!!!

PostNapisane: 22 paź 2004, 12:38
przez Gość
A jaki olej do skrzyni i co ile wymieniać ????

PostNapisane: 22 paź 2004, 16:40
przez lamare
Lej syntetyk Mobil1 75W-90. A potem zapomnij o skrzyni.
Jak rozrząd nie był jeszcze robiony, to ja bym wymienił całość, jak leci – pasek i napinacze. I żadnych zastępczych częsci z JC. Jaksa powinien poradzić co najlepiej.
MX-3 1.6 ma rozrząd bezkolizyjny, więc nawet jeśli pasek strzeli, to się silnik zatrzyma i po wszystkim. Nie ma tragedii.
Filtry tak samo wymień wszystkie – paliwa, powietrza, oleju (z olejem).
Na pytanie 4 i 5 najlepiej odpowiedzieć po oględzinach na spocie.
Nie zgodzę się, co do oleju silnikowego – wystarczy z zapasem Mobil S 15W-40 – pólsyntetyk – zobacz dyskusje na innym FORUM.
Ten silnik ma już swe lata i był konstruowany do zalewania olejem 10W-30 mineralnym (tak mam w instrukcji na Szwajcarię). Poza tym, co to za wskaźnik mocy – 110KM (czy 107KM) z 1.6 16v. No chyba, że masz wersję z sinikiem 88KM – wtedy wymagania względem oleju są jeszcze niższe.

Satysfakcjinującej i taniej eksploatacji.

PostNapisane: 22 paź 2004, 17:30
przez Gość
Dzięki za porady.
Jeżli chodzi o moc silnika, to według dokumentacji jest 107KM, czy napewno jest niekolizyjny ????
Dlaczego odradzasz części z JC ????

Pozdrawiam.

PostNapisane: 22 paź 2004, 22:20
przez raidmx3
lamare napisał(a):Poza tym, co to za wskaźnik mocy – 110KM (czy 107KM) z 1.6 16v.
To silnik z dwoma wałkami rozrządu DOHC – ja taki właśnie posiadam.
Zgadzam się, co do oleju do skrzyni – ja wymieniałem, ale chyba niepotrzebnie. A i nie zapomnij o świeczkach – miałem jedne z JC i nie polecam! Sugeruję natomiast NGK dwu-elektrodowe 23 symbol BKR5EK – do tego modelu.

PostNapisane: 24 paź 2004, 17:12
przez maly
Cześć.
Olej w siniku, to zależy od przebiegu i czy słychać, że coś się tłucze w silniku – mnie się tłukła szklanka – mam V6 i wlałem 20W-50 i cisza, jak po śmierci organisty :P Jak się leje z prawej strony woda lub cieknie, to może nie jest do końca prosta sprawa. Wiesz te wózki lubią szybko jeździć, więc czasem się może coś przytrafić :) Mój kolega wjechał ostanio na podwórko do chłopa i jakby nie podmurówka, to by mu wjechał do kuchni na śniadanie :) generalnie Madzie są OK.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 20:54
przez xsiondz
Witam

Mechanik, który wymieniał mi olej silnikowy odradził ruszania oleju w skrzyni. Co Wy byście proponowali?
Jaki filtr paliwa?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 21:23
przez Jaksa
xsiondz napisał(a):Mechanik, który wymieniał mi olej silnikowy odradził ruszania oleju w skrzyni.
Dlaczego? Nie miał nasadki "23" :P (żartuję oczywiście) <lol>. Olej w skrzyni wymieniasz co 80 tysięcy (75W-90).
xsiondz napisał(a):Jaki filtr paliwa?
Dobry zamiennik japoński.

PostNapisane: 3 wrz 2005, 00:32
przez xsiondz
Facet, który to doradzał zajmuje się TYLKO wymianą olejów w samochodach. W Toruniu uchodzi za "speca", no bo w końcu rzadko ktokowiek świadczy tak wąską usługę.
Odkręcił śrubę i sprawdził olej "na dotyk". Wiem, że to nie metoda... no ale... Stwierdził, że nie ma potrzeby. Chwilowo mu zaufałem, co nie znaczy, że to się nie zmieni :)
Olej 75W-90, a jakiej firmy (Castrol, Shell)?

Pozdrowionka.

PostNapisane: 3 wrz 2005, 01:59
przez GofNet
xsiondz napisał(a):Olej 75W-90, a jakiej firmy (Castrol, Shell)?
Nie Castrol.
Mobile1, Shell, ale nie Castrol.

PostNapisane: 3 wrz 2005, 09:12
przez Jaksa
xsiondz napisał(a):Odkręcił śrubę i sprawdził olej "na dotyk". Wiem, że to nie metoda... no ale... Stwierdził, że nie ma potrzeby
Widzę, że miał nasadkę <lol>. Jak sprawdził i wydał taki werdykt, to możesz śmiało śmigać (pewnie niemiec wymieniał oliwkę zgodnie z zaleceniami producenta).

PostNapisane: 8 wrz 2005, 09:44
przez xsiondz
Witam ponownie...

Pytanie trochę off-topic, ale już się tu pojawiło i zostało bez odpowiedzi. Dlaczego nie części z JC? Mój znajomy (klub Mitshubishi) ma Colta 1,6 GLXi (115KM) – wymieniając części czesto korzysta z zamienników JC. Nie narzeka – wprost poleca. Prawdopodobnie JC robi części dla Mitshubishi oryginalne a potem dodawana jest tylko nazwa. Co się dzieje z tymi częściami w Mazdzie?

Wymieniam rozrząd w mojej dziewczynce – pasek jest właśnie od Mitshubishi (może to ukryte JC) ??

Pozdrawiam.

PostNapisane: 8 wrz 2005, 22:47
przez Jaksa
xsiondz napisał(a):Pasek jest właśnie od Mitshubishi
Przeczytaj dokładnie, co jest napisane na pasku, bo moim zdaniem "Mitsuboshi" – taka mała różnica ;)
xsiondz napisał(a):Prawdopodobnie JC robi części dla Mitshubishi
A to dobre...Daj spokój, gdzie tak wyczytałeś? JC pewnie by chciało, aby tak było.

PostNapisane: 9 wrz 2005, 00:47
przez xsiondz
A to mnie zastrzeliłeś... A co to za części te: Mitsuboshi ?? W ogóle nie zwróciłem uwagi na ten "niuans" :)

Hmmm?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 9 wrz 2005, 17:44
przez Jaksa
xsiondz napisał(a):A co to za części te: Mitsuboshi ??
To tylko paski rozrządu... Śmiało możesz zakładać.

PostNapisane: 10 wrz 2005, 12:17
przez xsiondz
Witam
Jestem właśnie po wymianie rozrządu... i tu małe zdziwienie. Subiektywnie samochod stracił trochę na dynamice. Czy jest to możliwe? Silnik pracuje równiutko, wkreca się też na obroty... Mam wrażenie jednak, że wcześniej relacja miedzy wkrecaniem się na obroty a prędkością (i samym odczuciem – wciskania w fotel) była inna. Czy jest to możliwe? I ewentualnie co z tym zrobić? Być może winę ponosi zapłon? (myślę, że modyfikacja zaworu może mieć tu znaczenie).

Dajcie pilnie sugestie, bo muszę to skonfrontwać z mechnikiem...

Pozdrawiam.