MX3 1.6 16V muli i pali jak smok +kilka pytań

Postprzez vespereq » 10 lip 2008, 01:36

Witajcie. Pytanko odnośnie MX,a 3 1.6 16V 91r Mam go stosunkowo niedawno, kupę spraw załatwiłem dzięki forum ale kilka spraw mnie jeszcze gryzie mianowicie, wymieniłem wszystkie elementy standartowo wymieniane przy zakupie auta + kable + swiece denso, wszystko było ok oprócz tego że paliła jak dzika (koło 15l) , obroty falowały po włączeniu czegokolwiek co pobierało prąd, na niskim zakresie obrotów była strasznie ospała, powyżej 3000 było już przyjemnie. Co do falowania udało mi się znaleźć że jest to kwestia wyczyszczenia przepusnicy lub regulacji obrotów. obroty wyregulowałem w trybie serwisowym, musze przyznać ze teraz je trzyma ( w miarę.Nie faluje na luzie , ale i tak jak się coś włączy to spadają na moment) pali 10-11l więc dużo mniej ale chyba jak na 1.6 to i tak troche dużo (prawie jak polonez), co do ospałośći , tu dzieją się cuda, jak jest zimny zachowuje się jak wyścigówka, duża elastyczność, natychmiastowa reakcja na pedał gazu jak jest ciepły (czasami wskazówka pokazuje środek już po 20m a czasami po 400m) dużo wolniej się wkręca nie mówiąc o tym że buczy jak wyzej wspomniany polonez a nie jedzie tak jak na zimnym. Poskładałem interface z diody wg schematu z forum ale lampka się zapala na 5 sek gaśnie i milczy, czyli wychodziło by na to że teoretycznie wszystko jest ok. Jak wcześniej wspomnialem mam go od stosunkowo niedawna wiec gdyby trzeba było coś ustawić przekręcićdokręcić miło widziane fotki gdzie co i jak. Pytanie z innej beczki. Przy swapie silnika tylko jeszcze nie wiem czy na 2.0 czy 2.5 jest dużo roboty, co się bardziej opłaca, jaki jest mniejwiecej koszt takiej zabawy, czy znacie kogoś na śląsku najlepiej z okolic katowic kto mógłby się podjąć akiej zabawy???
Początkujący
 
Od: 10 lip 2008, 01:08
Posty: 4
Auto: MX3 1.6 16V 91r

Postprzez KyRy » 10 lip 2008, 08:29

vespereq tutaj jest podobny temat –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0


vespereq napisał(a):Przy swapie silnika tylko jeszcze nie wiem czy na 2.0 czy 2.5 jest dużo roboty, co się bardziej opłaca, jaki jest mniejwiecej koszt takiej zabawy

o tym też było na forum. Poszukaj w dziale TUNING.

Proszę także o zapoznanie sie z regulaminem działu.
A temat za jakiś czas trafi do kosza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez karolq » 10 lip 2008, 08:52

Popatrz czy nie masz gdzieś dziurawego dolotu powietrza. Radziłbym zajrzeć też do sondy lambda bo czasem są takie cuda na kiju że komp nie pokazuje a jest padnięta. Jeździsz na PB czy masz LPG ?
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez vespereq » 10 lip 2008, 22:24

KyRy: wszystko fajnie ale w tym temacie nie ma nic konkretnego, tylko gdybania a jeżeli już są jakieś kroki to albo już tego próbowałem co napisałem wyżej albo bladego pojęcia nie mam jak się za to zabrać stąd moja prośba o ewentualne foty lub przybliżenie procesu sprawdzenia czego trzeba.
karolq: jak sprawdzić tą sonde? ma mieć jakiś konkretny opór? gdzie ona jest w tym modelu? w kolektorze? w katalizatorze? dolot wygląda na cały. niestety mam tylko Pb tankuje tylko na shellu. dziwi mnie tylko to że jak jest zimny to zapiernicza w pełnym zakresie obrotów jak już się nagrzeje to przerywa przeważnie 2 razy, raz w okolicy 1,5tyś obr a drugi koło 2-2,5tyś obr a potem muli na wszystkich biegach wydaje mi się że najmniej na 3 w okolicach 4 tyś obr. żeby było smieszniej czasami nagrzewa się po 40m a czasami po 600m a czujnik temperatury niedawno był wymieniany, jeżeli to ten koło kopółki
Początkujący
 
Od: 10 lip 2008, 01:08
Posty: 4
Auto: MX3 1.6 16V 91r

Postprzez Radek89 » 11 lip 2008, 11:04

słuchaj dokładnie :

– na samym początku sprawdź kable zapłonowe, nie tylko same kable, ale szczególnie ich gniazda, weź grube rękawiczki, i pożądne kombinerki i sprawdzaj każdy kabel po kolei czy nie ma przebicia. Tzn. np. sprawdzasz jeden wtedy 3 są normalnie wpięte, odpalasz silnik i poprzykładaj jakoś bokiem z każdej strony fajurkę ze świecą do np. pokrywy zaworów i sprawdź czy nie przeskakuje lewa iskra
JA BYM STAWIAŁ W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI NA TO

– potem jeśli masz sprawne kabelki, to najprawdopodobniej leją wtryski, ale zanim je wymienisz to przejedź się do mechanika , niech sprawdzi ci sonde lambda czy pracuje dobrze – on się tylko podpina do jej przewodów i wszystko będzie wiedział

– doloty i inne sprawy nawet nie wspominam bo to chyba oczywiste. daj znać jak idzie diagnoza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez vespereq » 11 lip 2008, 15:59

ok wiec od samego początku: kable tak jak pisałem są nówki razem ze świecami, bo 1500km to chyba nówki, doloty sprawdzone, chyba będe się musiał przejechać z tą lambdą
Początkujący
 
Od: 10 lip 2008, 01:08
Posty: 4
Auto: MX3 1.6 16V 91r

Postprzez Radek89 » 11 lip 2008, 16:05

tak, to ci za grosze sprawdzi takim miernikiem ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez vespereq » 11 lip 2008, 18:10

:) mam nadzieję że nie chodzi o pomiar napięcia na sondzie tak jak ma to miejsce w przypadku innych marek, bo jeśli tak , to potrzebowałbym tylko znać wartości prawidłowe i umiejscowienie jej w moim silniku, jako że z drugim sobie poradze to najważniejsze chyba byłoby znać zakres prawidłowych napięć na sondzie
Początkujący
 
Od: 10 lip 2008, 01:08
Posty: 4
Auto: MX3 1.6 16V 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323