Witam.
Może ktoś będzie wiedział, bo ze znajomym mamy problem jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w silniku B6 16V 1,6 SOHC. Czy ma być 7 stopni czy 10 stopni. Ja wyczytałem w manualu do 323F z tym samym silnikiem co mam w MX-3 że ma być 7 stopni, zaś Mirek gdzieś wyczytał że ma być 10 stopni.
Także jak ktoś w 100% wie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu to proszę napisać.
Kąt wyprzedzenia zapłonu.
Strona 1 z 1
Adasbb napisał(a):Witam.
Może ktoś będzie wiedział, bo ze znajomym mamy problem jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w silniku B6 16V 1,6 SOHC. Czy ma być 7 stopni czy 10 stopni. Ja wyczytałem w manualu do 323F z tym samym silnikiem co mam w MX-3 że ma być 7 stopni, zaś Mirek gdzieś wyczytał że ma być 10 stopni.
Także jak ktoś w 100% wie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu to proszę napisać.
Poprawka, WEMA i WKŁ podają różne dane do tego samego silnika t.j B6
Jedna podaje że jest 7 st. +-1 druga że 10st. +-1
ktoś wie które są prawidłowe? Chodzi o silnik 16V na wtrysku
a jak ustawić i jak zmierzyć ten kąt wyprzedzenia zapłonu?? może ktoś wie?? da sie to zrobić w domowych warunkach?
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą... niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...
- Od: 7 lip 2008, 19:04
- Posty: 21
- Skąd: Skierniewice, Warszawa
- Auto: MX-3 1,6 16V LPG, ver. USA
dzieki za informacje, ale na obudowie czego?? aparatu zapłonowego tak?? dzięki!
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą... niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...
- Od: 7 lip 2008, 19:04
- Posty: 21
- Skąd: Skierniewice, Warszawa
- Auto: MX-3 1,6 16V LPG, ver. USA
urbanmaster
Obok koła pasowego wału silnika
. Jest tam taka podziałka. Jak się dobrze przyjrzysz od góry to powinieneś ją zobaczyć. Do ustawienia zapłonu potrzebujesz lampy stroboskopowej. Jak masz to w domowych warunkach da radę.
Swoją drogą dużą musisz mieć chatę
Obok koła pasowego wału silnika
Swoją drogą dużą musisz mieć chatę

- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
hehehhehe, dzięki FAZZI za radę!!! dokładnie o takie sprecyzowanie mi chodziło!!!! 
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą... niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...
- Od: 7 lip 2008, 19:04
- Posty: 21
- Skąd: Skierniewice, Warszawa
- Auto: MX-3 1,6 16V LPG, ver. USA
Nie mogę znaleźć podziałki konta wyprzedzenia zapłonu w mojej Mazdzie MX3 1,6 DOHC 1995r.
Patrząc od góry nie widzę żadnej podziałki na obudowie paska rozrządu. Pożyczyłem lampę stroboskopową, chciałem ustawić zapłon,bo poprzedni właściciel wymieniał aparat zapłonowy i ustawił na słuch.
Pomóżcie
Patrząc od góry nie widzę żadnej podziałki na obudowie paska rozrządu. Pożyczyłem lampę stroboskopową, chciałem ustawić zapłon,bo poprzedni właściciel wymieniał aparat zapłonowy i ustawił na słuch.
Pomóżcie
Pozdrawiam...Jarosław
- Od: 18 mar 2012, 15:31
- Posty: 17
- Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r
możesz jej nie znaleźć bo po tylu latach po prostu brud wszystko przykrył
jak chcesz ją znaleźć to musisz na lewarek , zdjąć koło prawe z przodu i przy kole pasowym tym na wale korbowym odnaleźć podziałkę wyczyścić ją i najlepiej pomalować czymś białym żeby było widać podczas ustawiania
a na kole pasowym są dwa wcięcia musisz ich poszukać bo są małe i jak brudne to prawie nie widoczne
jak chcesz ją znaleźć to musisz na lewarek , zdjąć koło prawe z przodu i przy kole pasowym tym na wale korbowym odnaleźć podziałkę wyczyścić ją i najlepiej pomalować czymś białym żeby było widać podczas ustawiania
a na kole pasowym są dwa wcięcia musisz ich poszukać bo są małe i jak brudne to prawie nie widoczne
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość