Czujnik temperatury załączający wentylator

Postprzez rdl » 17 maja 2008, 12:37

Witam!

Poddaję się już. Już chyba trzeci dzień przekopuję forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć gdzie znajduje się czujnik załączający wentylator w mx-3 1.6 DOHC. W serwisówce też nic na ten temat nie widzę. Dla V6 jest ładnie opisane, a dla rzędówki ani słowa. Jak ktoś wie, to niech się podzieli :)

Z góry dzięki

rdl

P.S. W trybie serwisowym wentylator kręci się cały czas, tzn. nie trzeba dodawać gazu, ani nic takiego, jak tylko przekręcę kluczyk, to wentylator zaczyna się kręcić.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez mcerek » 17 maja 2008, 14:37

W moich mazdach chyba trzy razy wymienialem te czujniki:) tyle, ze w eFkach, ale moze pomoge. Załączam zdjęcie.
W 323F BG ten czujnik znajduje siępod aparatem zapłonowym (czerwone kółeczko) na zdjęciu widac, ze jest zerwany. Wkręcany w blok silnika i w niego wchodzi wtyczka jednopinowa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez rdl » 17 maja 2008, 18:40

Typ silnika co prawda zupełnie inny, ale w podobnych okolicach (termostau) znalazłem chyba ten czujnik. Faktycznie odchodzi od niego jeden przewód, tylko za nic nie mogłem wtyczki wyciągnąć. Jak coś więcej się dowiem, to napiszę.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez rdl » 17 maja 2008, 18:41

A właśnie, czy jak miałeś uszkodzony ten czujnik, to silnik się przegrzewał? Bo u mnie wskaźnik trzyma się zaraz ponad połową i w sumie nic się nie dzieje, ale często mam wrażenie, że już mu jest za ciepło, a wiatraka jeszcze nie widziałem, żeby się kręcił...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez mcerek » 17 maja 2008, 18:50

Ten czujnik odpowiada za zalaczenie wentylatora w chwili, gdy temperatura plynu przekroczy wartosc ok 90% st.C ( w zaleznosci jaki czujnik do jakiego klimatu:D) Jezdzac po miescie w korkach z zerwanym czujnikiem wskazowka momentalnie rosła do max.. Zrobilem taki bajer, ze czujnik podlaczylem do masy i wentylator chodzil caly czas :P. Jeśli wskazówka nie rosnie wyzej niz ta wartosc optymalna czyli troche nad polowa to jet OK. A skad podejrzenia, ze to usterka czujnika wentylatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez mcerek » 17 maja 2008, 19:03

Ogólnie rzecz biorąc to jaki masz problem z tym czujnikiem?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez rdl » 18 maja 2008, 14:01

Znaczy nie jestem w cale tego pewien, że mam z nim problem, ale szczerze wątpię, że mam na tyle wydajny układ chłodzenia, że się wiatrak nigdy nie załącza. Przykład: zjeżdżam z autostrady po kilku kilometrach ze średnią 150-160 i zatrzymuję się na światłach zaraz po zjeździe. Wskazówka jest niby niewiele ponad połowę, ale da się wyczuć zapach podobny jak z rozgrzanego żelazka. Poza tym mam w autku gaz i uszczelki mi szlag trafia. Jak je kupiłem 2 lata temu, to się lało jak cholera. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze oprócz aparatu zapłonowego, uszczelke pod klawiaturą i już jest w miare ok, ale jeszcze się właśnie pod aparatem ślimaczy i nie wiem czy pod głowicą też troche nie puszcza. W związku z tym zastanawiam się nad tym chłodzeniem, bo jak wszyscy dobrze wiemy temperatura to najgorszy wróg uszczelek, zresztą nie tylko, a dodatkowo mam jeszcze gaz, przy którym jest dodatkowo wyższa temperatura niż przy PB.

No to chyba tyle moich przymyśleń ;)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez rdl » 26 maja 2008, 16:39

Dzis sie troche poszarpalem z ta wtyczka, ale jest kilka ciekawostek:
-od tego czujnika odchodza dwa przewody
-po odlaczeniu wtyczki wentylator zaczal sie krecic

Z tego wynika, ze jednak w 1.6 DOHC jest inny czujnik niz myslelismy. Znalazlem cos takiego firmy SANKEI. Wie ktos co to jest? Kosztuje to niby 95zl, wiec nie malo, ale czy to bedzie dobre? No i przede wszystkim czy pchac sie w wymiane jesli w sumie nie widac, zeby sie silnik przegrzewal?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez rdl » 27 maja 2008, 21:44

Dobra, fałszywy alarm. Najlepszym testem okazała się jazda w krakowskich korkach :) Zaraz po zatrzymaniu podniosłem maskę i wentylator śmigał, więc zrobiłem dużo hałasu o nic :D
Ale przynajmniej doszedłem który czujnik gdzie się znajduje, więc jak coś, to służę radą ;)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323