Strona 1 z 1

Brak mocy (wykres z hamowni)

PostNapisane: 9 maja 2008, 15:14
przez 2Nol
Witam

Moja mazda nie chce jeździć jak powinna, nie przyśpiesza jak trzeba. Pojechałem na hamownie i wyszło mi takie coś:

Obrazek

Interesujący jest dołek w okolicach 4700rpm. Z tego co wiem, w tych momencie powinien otworzyć się VICS. I otwiera się. Widać jak dźwigienka za kolektorem dolotowym się przesuwa. Ale to zdaje się powinno dodawać mocy i momentu, a nie zabierać.

Co może być nie tak? Coś z tym VICSem? a może to po prostu katalizator się zapchał i jest wszystkiemu winny?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

PostNapisane: 9 maja 2008, 18:54
przez coolgostek
Jaki koszt takiego testu?

PostNapisane: 9 maja 2008, 20:00
przez Bartg
Na wykresach np hond z vteciem tez czesto jest taki dolek jak sie vtec zalacza, imho 98 i 128 nm koni w 13 letnim aucie ( nie wiem jaki przebieg) to w miare dobrze.

PostNapisane: 9 maja 2008, 20:18
przez 2Nol
Bartg napisał(a):Na wykresach np hond z vteciem tez czesto jest taki dolek jak sie vtec zalacza, imho 98 i 128 nm koni w 13 letnim aucie ( nie wiem jaki przebieg) to w miare dobrze.


Fakt, auto 13 letnie ale silnik jest w stanie idealnym. Przebieg coś koło 192tyś. Kupiłem ją jakieś 20tyś kilometrów temu i wtedy jechała lepiej.

Do tego powiem że w związku z tym wszystkim zdążyłem wymienić już filtr powietrza i filtr paliwa. Świece przejechały około 5 tyś km. Olej świeżutki, wymieniony dwa dni przed hamownią, Mobil1 5W50 (full syntetyk). Całkiem niedawno wymienione pierścienie i uszczelniacze i wszystko dookoła co się z tym łączyło.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się ze będzie te 107 koni, ale też liczyłem że będzie powyżej 100. Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

coolgostek napisał(a):Jaki koszt takiego testu?


Mnie to kosztowało 80 zł.

PostNapisane: 10 maja 2008, 08:32
przez brii
2Nol napisał(a):Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

W przypadku silników K-series nie pomoże, może wręcz zaszkodzić.

PostNapisane: 10 maja 2008, 10:30
przez 2Nol
brii napisał(a):
2Nol napisał(a):Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

W przypadku silników K-series nie pomoże, może wręcz zaszkodzić.


Ale to nie jest K-Series. To jest B6 DOHC.