Strona 1 z 1

Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu

PostNapisane: 5 mar 2008, 00:55
przez rdl
Witam!

Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.

Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę

Pozdrawiam

rdl

PostNapisane: 5 mar 2008, 09:37
przez brii
Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)

PostNapisane: 5 mar 2008, 20:26
przez waldii
brii napisał(a):Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika

dokladnie.A w czasie ustawiania w zlaczy diagnostic robisz zworke miedzy TEN i GND i wowczas punkt jest staly do pomiarow

PostNapisane: 6 mar 2008, 00:23
przez rdl
Bo zastanawia mnie ta podziałka przy kołach pasowych od pasków. W serwisówce pisze, żeby sprawdzić, czy się zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. To co to znaczy? Co to ten timing jest wobec tego? No i jeśli ecu, to co tam robi ten zupełnie mechaniczny wskaźnik i jak on dziala?

PostNapisane: 6 mar 2008, 00:52
przez waldii
rdl napisał(a):zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.

podlacz lampe pod WN pierwszego cylindra i zobaczysz jak przestawia sie zaplon w zaleznosci od wartosci ma poszczegolnych czujnikach.Zaplon jest staly*chyba na 10 na tej podzialce)tylko jak zrobisz zworke.Jesli jej nie ma to widzisz jak komp przestawia zaplon po to,zeby Twoja madzia lepiej smigala

PostNapisane: 6 mar 2008, 01:24
przez Lukano
brii napisał(a):Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)

W R4 też przynajmniej w DOHC

PostNapisane: 6 mar 2008, 01:36
przez waldii
Lukano napisał(a):brii napisał:
Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)

W R4 też przynajmniej w DOHC

chyba raczej w kazdym,w ktorym nie ma mechanicznego przyspieszacza zaplonu

PostNapisane: 6 mar 2008, 17:01
przez rdl
Ej, bo chyba mnie nie rozumiecie. Wiem, ze ecu i wiem po co sie zmienia kat wyprzedzenia, tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje :) Bo w serwisowce pisze, ze trza sprawdzic czy sie zmienia tam.

PostNapisane: 6 mar 2008, 17:09
przez marek
rdl napisał(a):tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje


tak to się dzieje że iskrę masz wcześniej wraz ze wzrostem obrotów a zatem lampa mrugnie wcześniej (bo lampa mruga za każdą iskrą pierwszego cylindra) i dlatego na podziałce się przesuwa.

PostNapisane: 6 mar 2008, 22:34
przez waldii
marek <faja>

PostNapisane: 7 mar 2008, 10:20
przez rdl
a jaka lampa? :D

PostNapisane: 7 mar 2008, 11:08
przez Docent D
rdl napisał(a):a jaka lampa? :D

Choinkowa :PP


A poważnie... stroboskopowa.

PostNapisane: 8 mar 2008, 14:51
przez rdl
Chyba nikt nie zrozumial mojego pytania, ale juz nie wazne :)

PostNapisane: 8 mar 2008, 22:42
przez waldii
rdl napisał(a):Chyba nikt nie zrozumial mojego pytania, ale juz nie wazne

to chyba Ty nie zrozumiales naszych odpowiedzi.Podlaczasz lampe pod uklad wysokiego napiecia pierwszego cylindra.Moment iskry jest ustalany przez kompa wzgledem roznych czujnikow.W odpowiednim momencie idzie WN,lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego.proste??Komp przestawia moment iskry a Ty wowczas widzisz ten znacznik w innym miejscu czyli zaplon sie przestawia ;)

Re: Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu

PostNapisane: 9 mar 2008, 00:28
przez soul
rdl napisał(a):Witam!

Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.

Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę

Pozdrawiam

rdl


kat wyprzedzenia zaplonu nie jest ustawiany przez komputer na podstawie paska rozrzadu... na walku rozrzadu natomiast jest czujnik polozenia ów wałka... wg niego komputer ma podstawe do ustalenia momentu zaplonu w polaczenia z innymi sygnalami z czujnikow... a kat i predkosc obrotowa silnika jest ze soba powiazana, komp ustala wartosc obrotową silnika z danych z aparatu zaplonowego... pasek rozradu nie ma tu zadnego znaczenia

PostNapisane: 9 mar 2008, 02:40
przez rdl
waldii napisał(a):lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego


No wlasnie o to mi chodzilo, bo jak dziala ustalanie zaplonu, to ja wiem, nie wiedzialem tylko o co chodzi z ta podzialka, bo przeciez komputer raczej by nie sterowal wskaznikiem na podziałce, a ze w service'ie nie pisało jak to się sprawdza, to dlatego pytałem :)

Dzieki za wyjasnienie zagadki ;)

PostNapisane: 9 mar 2008, 22:40
przez waldii
rdl napisał(a):Dzieki za wyjasnienie zagadki

spoko tylko ciezko cos takiego wytlumaczyc.Najlepiej jakbys kiedys byl przy takim ustawianiu to bys wiedzial wszystko dokladnie ;)