Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu

Witam!
Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.
Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę
Pozdrawiam
rdl
Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.
Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę
Pozdrawiam
rdl