mazda mx 3 prosze o pomoc

Postprzez tsw22 » 4 sty 2008, 20:44

Słuchajcie mam konkretny problem z mojm samochodem..kupilem go jakies 2 tygodnie temu byl na niemieckich blatach mazda mx 3 silnik 1,6 rocznik 1997 przebieg 141
tys
sprawa jest bolesna bo musialem prosic moja zone 4 miesiace(tyle minelo od slubu)zeby wydac kapuste na autko a ze mazda mega mi sie podobała to szukalem szukalem ogladalem jexdzilem i kupilem wkoncu...odkad autko mam mam same klopoty nie mam jzu sily bylem u kilku mechanikow kazdy kreci jak moze poprostu kolesie widza ze jestem mlody a wygladam na dziecko i pociskaja mnie jak cholera dlatego pisze na forum.
Kupilem sobie wersje z silnikiem 1.6 zeby mnie nie zjadla, na necie przeczytalem ze powinna palic od 7 do 9...
po kupnie autka pojechalem odrazu na przeglad koles podpiol sie do rury wydechowej i odrazu powiedzial ze przeglad nie przejdzie(ja szok i nerwy jak cholera)wydobycie spalin dopuszczalne max 100(nie wiem w jakich jednostkach to było)w mojej Mazdzie jest 450...:((:(koles powiedzial ze to albo swieca nie dopala jakas albo cos ze wtryskami...reszta autka ok ze spodu gitara koles stwierdza ze auto musialo stac dosc dlugo wiec odrazu mam wymienic oleji bo jeden wilki syf.Wracam do domu i okazuje sie ze autko na kazdym biegu jak wciskam pedal gazu nagle do maxa to zamiast auto sie rozpedza to zaczyna je bardzo dusic(wyprzedzam na 3 BIEGU kolesia i kolo 4 tysiecy obrotów autem szarpie jak cholerai tak na kazdym biegu)pojechalem do mechanika powiedzial ze to przerywanie to przez swiece bo sa strasznie zakopcone(mowi ze maja byc ceglaste a sa cal czarne)wiec zmieniam swiece i kable szarpanie ustepuje ale pojawia sie cos gorszego auto gubi wolne obroty czyli prawie za kazdym razem jak wrzucam samochód na luz to obroty spadaj do zera i samochod gasnie szcegolnei to jest widoczne na 4 i piatym biegu ale z cazsem zrobilo sie tak ze nawet jak na swiatlach staje czy w korku to samochód gaśnie obroty leca w doł i w polowie przypadków autko gasnie w polowie go przydusz ale po kilku szarpnieciach obroty wskakuja na 800 i jest ok.(nie wiem od czego to zalezy)nasililo sie to jak mam nowe kable i swiece, zapalam auto na parkingu i jest ok silniczek pracuje ale auto regularnie raz na jakies 4 minuty gubi obroty obrotomierz leci w dół do zera szarpnie autem i spowrotem do gory ale nigdy nie zgasnie (gasnei tylko jak jade) w miedzy czasie okazalo sie ze moje autko z palilo mi 16 litrow na 100km tlumacze sobie ze to prze mechanika ze mi olej zmienial i wszystkie filtry iz e mu sie ulao troszke paliwa ale na nastepnej setce spala mi 14.5 tlumacze sobie ze za bardzo go gazuje i ze zima i pomiescie calo setke robie ale to nic potem jade w trase w gory na 100km spalil mi 11.5(z tego 70 kilometrow jechalem na 5 biegu)jestem w szoku bo wiem ze cos jest nei tak rura wydechowa jest cala czarna jeden wielki syf mechanik przed wyjazdem w trase pwoiedzial ze to sie ulozy ze to winna tego ze auto dlugo stalo ale to jest sciema .To moje pierwsze autko i jestem w szoku jakie podejscie maja mechanicy wiem ze pewnie nie wszyscy ale tych co spotkalem to oszusci jeden za podpiecie komputera chcial wzioąśc 200 zł (nie servic autoryzowany)inny za wymiane oleju wziol 270 zł(plus 3 filtry)
Ogolnie autko teraz jak jedzie to bez zarzutow nic go nie dusi nic mu sie nie dzieje
Ale jak go luzuje to gasnie i zre paliwo za bardzo(tu wychodza te sapliny) macie jakies pomysły??czy te usterki sie jakos łacza ??
ja wnioskuje tak-podobno takie samochodu maja automatyczne ssanie czy jest mozliwe ze prze moje niskie obroty auto caly czas jexdzi na ssaniu i stad te spalanie??(uwazam tak poniewaz jak juz pisalem auto po okolo 4 minutach puszacz obroty w dół (tak jakby ssanie sie wylanczalo)ale auto by zagsło bo sa za niskie obrotyi więc ssanie wlancza sie na nowo i tak nonstop ale czy to jest mozliwe??
Ktos mi mowi ze to wtryski??
Jeszce ktos zebym przepustnice umył??
Moze ktos mial takie same problemy prosze o pomoc??
Co mam zrobic zeby nie wtapiac kasy znow bo naserjo mazda z wygladu jest super ale ja ja kupowalem glównie dlatego ze jest bezawaryjna a tu takie klopoty ludzie wiecie jak mnie to meczy??jak ktos chce prosze o rady tu a jak ktos chce wiecej sie dowiedziec zeby mi pomóc to to ejst moje gg 4485924
pozdrawiam i bede MEGA WDZIECZNY ZA KONKRETNE RADY!!!
Bradzo prosze o pomoc bo juz nie mam siły...:(
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 00:33
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda mx-3 1.6 107KM

Postprzez Beny » 4 sty 2008, 21:02

tsw22 napisał(a):podpiecie komputera chcial wzioąśc 200 zł (nie servic
w krakowie biora ok 70zl

tsw22 napisał(a):inny za wymiane oleju wziol 270 zł(plus 3 filtry)
ile chlopie gdzie ty jezdzisz sa punkty w ktorych kupujac olej za wymiane nic nie placisz a cena wymiany lata w opkolicy 30zl

Co do przepustnicy proponuje wymyc i wyczyscic bo to moze bys problem/ewentualnie jest zle wyregulowana.

Moze podjedz do tadziola do katowic on przynajmniej nie zedrze z ciebie kasy a jest uczciwy i zna sie na mazdach.jego numer601436706 pomogl juz wielu z forum.A reszte mechanikow kopnij w pupę ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez KyRy » 4 sty 2008, 22:21

Beny napisał(a):Moze podjedz do tadziola do katowic on przynajmniej nie zedrze z ciebie kasy a jest uczciwy i zna sie na mazdach.jego numer601436706 pomogl juz wielu z forum.A reszte mechanikow kopnij w pupę

Święte słowa :)

tsw22 tutaj znajdziesz conieco na temat falujących obrotów
<czytaj>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=23865
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez tsw22 » 5 sty 2008, 12:11

z olejem to bylo tak ze kolesiowi powiedzialem zeby mi dal olej jakis w przystepnej cennie wiec kupil mi na stacji shell helixa za 135 zł filtry wszystkie 3 i juz bylo 200 za wymiane skasowal 70 zł i jest cale 270 zł jak mi tyle kazal zaplacic to mni szlak trafił
a czy ten facet co daliscie mi namiary ma komputer??
aha moje podejrzenia co do tego ze jeżdze na saniu wlaczonym caly czas sa nie prawdziwe wczoraj zauwazylem ze jka mam auto na ssaniu to obroty sa na 1500 i po kilku minutach spadaj na 800 i tak jest caly czaswiec ssanie odpada
a z paliwem mial ktos kiedys takie problemy ze mu tyle palił??
Bradzo prosze o pomoc bo juz nie mam siły...:(
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 00:33
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda mx-3 1.6 107KM

Postprzez brii » 5 sty 2008, 12:22

tsw22 – przeczytaj regulamin i nazwij właściwie temat. Na forum bez problemu znajdziesz informacje jak przeprowadzić diagnostykę elektroniki tego samochodu bez komputera z taką samą skutecznością jak w ASO – szukanie i czytanie nie boli :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Beny » 5 sty 2008, 12:26

tsw22 napisał(a):a czy ten facet co daliscie mi namiary ma komputer??

napewno ma diode ktora spokojnie wykryje sonde jesli to ona(o tym mowi Brii).I napewno cie nie wypusci dopuki nie zlokalizuje usterki.A usuniecie to juz kwestia zakupu czesci ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gapcio » 6 sty 2008, 04:45

Jak faluja Ci obroty to mozliwe ze to silniczek krokowy... u mnie tez obroty faluja i musze go przeczyscic :P ale jezeli chodzi o spalanie to faktycznie albo przepustnica za malo powietrza daje i komputer automatycznie podaje wiecej paliwa albo sonde masz juz na wykonczeniu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Lukano » 6 sty 2008, 10:42

Zacznij od tego:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Wtedy zobaczysz co wyskoczy. Pewnie sonda lambda. Stąd spalanie i spaliny.
A co do obrotów, jak miałem tak samo to był źle ustawiony TPS i obroty. To tez jest na forum opisywane jak zrobić.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez loockas » 6 sty 2008, 13:39

tsw22 widze, ze jestes z myslowic. Napisz mi w jakich warsztatach byles, zebym unikal :) Jestem z Lędzin i caly czas szukam normalnego warsztatu gdzie nie bedzie przekretow. Masz jakies doswiadczenie z AGF na krasowach? Teraz robie tam auto powypadkowo ale widzialem, ze maja tam tez mechanike i chcialbym sie cos dowiedziec na ich temat. Z mojej strony moge ci polecic stacje diagnostyczna w chelmie slaskim. Robilem tam w mazdzie dwie rzeczy i panowie okazali sie uczciwi i na poziomie. Maja mechanike i przeglady techniczne :) Nr tel. (32)2257590 i (32)2239776. W Lędzinach unikaj firmy ART-CAR, krętacze... Tadziola o którym pisala reszta tez moge ci z calego serca polecic. Chlopak przyjechal do mnie do domu i w 10 minut zdiagnozowal problem, ktorego nie potrafilo zdiagnozowac 2 mechanikow. Nie chce innego elektryka :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Mirek » 9 sty 2008, 15:04

Popieram rozwiązanie ze sprawdzeniem komputera, nie musisz nigdzie jeździć i nic płacić, wejdź na linka którego podał Ci wyżej Lukano tam masz wszystko dokładnie rozpisane. Jeśli błędów będzie dużo, skasuj je (wszystko masz opisane w tym samym linku) przejedź kilka-kilkanaście kilometrów i sprawdź ponownie. Napisz co Ci wyszło wtedy można będzie coś myśleć.
A powiedz mi jeszcze czy nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy i czy przy włączonym zapłonie nie lecą bąbelki do niego, jak zachowuje się wskaźnik temperatury, czy wentylator się włącza i czy nie wyłącza się zbyt szybko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez logan » 9 sty 2008, 20:37

tsw22 głowa do góry <oczko> też mam chwilowe problemy z moją madzią. Kupiłem miesiąc temu, na pierwszy rzut oka było dobrze, ale jak sie okazało nie sprawidziłem wszystkiego i teraz czekają mnie wydatki:( nie żałuje jednak że wybrałem mx3 włąże w nią trochę kasy i bedzie jak nowa... zakochałem sie w niej <serce> jak znajomi ja zobaczyli to im mowe odebrało, ta linia i moc pod maską (a mam tylko 88KM) :D
co do wydatków to za wymiane oleju i 3 filtrów 170 zł
za podpiecie kompa 80zł
termostat z wymianą 90zł

to juz było teraz czeka mnie najgorsze uszczelka pod głowicą:(

co do spalania to poniżej 8l / 100km na trasie mieszanej wiec przerażają mnie twoje wyniki, a przy okazji nie jeżdziłem "emeryt style", co sie okazało mam problemy z jednym cylindrem, jak wszytko bedzie ok to powinna palic mniej

jeszcze raz głowa do góry <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Mirek » 9 sty 2008, 22:10

jezu ale was rzeźbią z tym podpinaniem do komputera.. :/ OBD-1 to na tyle prosty interfejs że podpięcie do komputera nie pokaże wam nic więcej niż "wymiganie" sobie błędów własnoręcznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez anonimka » 10 sty 2008, 13:49

270 za wymiene oleju???? :|

matko boska... u mnie jak kupujesz olej to wymieniaja wszystko za darmo i nie biora za to dodatkowej kasy...

jakis czas temu(17.11) wyminialam olej i lałam połsyntetyka Mobila + filrty i jeszcze w sumie cała kontrola wszystkich innych płynów i dałam 161 zł

az znalazłam paragon normlanie z wrazenia :|
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez tsw22 » 23 sty 2008, 01:11

słuchajcie chłopaki skontaktowałem sie z tym kolesiem c mi go poleciliscie i gosc wydaje sie konkretny niestety koles swierdzil ze mam przytarty silnik jak sie okazalo moja Mazdunia zrobiła 600km i zjadło mi caly olej na bagnecie podobno widac na nim przedzial 0,8 litra jak do niego przyjechalem to mialem moze milimetr bagnetu z oleju gosciu kazal mi wlac litra i zobaczyc ile na tym zrobie km okazalo sie ze 350km i znów zostalo mi moze 3 milimetry na bagnecie ogolenie jak mu to dzis powiedzialem prze telefon to byl w szoku
Ogolnie załamalem sie jego diagnoza wszyscy mi radza zebym sprzedal to autko...ale ja sie naserjo w nim zakochalem a co dopiero bedzie jak zacznie palic 8 litrów...:):)Tadziol mi doradzil zeby rozebrac ten silnik i zobaczyc co da sie zrobic....
Don Szturchen-sluchaj cos w tym jest tylko nie wiem czy ja to rozumie i czy tak powino bycmam taki plastikowy bialy pojemniczek w aucie i tobie chyba o ten chodzi tam gdzie sie plyn chlodnicowy wlewa i rzeczywiscie starsznie mi go ubyło odkad autko kupilemtylko ja tego nie czaje trsozke bo od tego zbiorniczka idzie rurka do chlodnicy(dobrze rozumie??)tylko jak do cholery plyn pobiera z tego zbiorniczka jak tam nie ma zadnego wezyka spuszczonego do srodka?jak to jets mozliwe??poza tymz e ubywa płynu to nic wiecej sie nie dzieje myslicie ze to jest zwiazane z tym ze motor bieze olej i paliwo??Moze ma ktos jakis silniczek do mx 3?? taki na chodzi bez problemowy??moje autko ma 140 tys na liczniku gosciu powiedzial ze ma duzo wiecej.....:(
Bradzo prosze o pomoc bo juz nie mam siły...:(
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 00:33
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda mx-3 1.6 107KM

Postprzez logan » 23 sty 2008, 10:18

tsw 22 pomyśl raczej o naprawie silnika niż zmianie na inny... nie masz gwarancji, że kupisz nowy (czytaj inny) a on bedzie ok. Jak się okazało u mnie uszczelka pod głowicą była ok, ale za to padła mi głowica i to w dwóch miejscach, wiec czaka mnie wydatek rzedu 1000zł <killer> (wymiana głowicy i innych elementów + robocizna) ale mechanik gwarantuje ze po takim czymś silnik bedzie działał jak nowy... moze to dziwne ale mu ufam, jak odbiore autko to napisze jak wszytko wygląda (odbieram w przyszły poniedziałek)
Co do sprzedaży autka to nie ma sensu bo i tak stracisz, nie dostaniesz takiej kasy jaką za nią dałeś... sam sie nad tym zastanawiałem, ale jak pisałem zakochałem sie w tym autku, wiec wole troche zapłacić i doprowadzic ją do stanu używalności :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez logan » 7 lut 2008, 09:28

obiecałem, że napisze co z silnikiem po "małej operacji"... wszystko ok <jupi> koszt był niemały, ale teraz wiem, że autko żyje i mam gwarancje od mechanika, ze wszystko będzie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez tsw22 » 10 lut 2008, 22:15

no to gitara ze autko jexdzi ja juz po remoncie wymienil mi gosciu tłoki pierscienie i uszcelki wszytskie pierwsze pomiary optymistyczne na 100km zjadł mi 8.7l ale 20 kilometrow z tegow korku drugi popamari troszke gorszy bo na 100km 11 litrów wzioł ale przy szybkiej jexdzie logan napiszes zjaka masz predkosc mniej wiecej przy 3000tys obrotów bo ja nie wiem czy nie mam za niskiej 100km na godizne około?
Bradzo prosze o pomoc bo juz nie mam siły...:(
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 00:33
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda mx-3 1.6 107KM

Postprzez logan » 10 lut 2008, 22:37

nie pamiętam <lol> ale sprawdze i dam znać, trochę ci łyka :| u mnie dla mieszanej trasy około 8l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez logan » 14 lut 2008, 22:02

dzisiaj testowałem madzie i mam tak jak ty... V bieg i przy obrotach 3000tys miałem około 100km/h wiec to chyba norma, na pociesze powiem ze mx3 sohc dosteje kopa przy około 4000tys wiec wytedy ma najlepszy dopał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Lukano » 14 lut 2008, 23:31

logan napisał(a):ze mx3 sohc dosteje kopa przy około 4000tys wiec wtedy ma najlepszy dopał

Raczej odwrotnie, SOHC niżej ciągnie. Chyba już od 2600, a DOHC 3600 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323