Strona 1 z 3

Dziwne odgłosy na zimnym wysprzęglonym silniku

PostNapisane: 6 lis 2007, 16:52
przez dplus
Prawie zawsze kiedy jest dosyć zimno (< 5 stopni C) przy puszczonym sprzęgle na postoju słyszę jakieś takie nieregularne chrobotanie. Brzmi to trochę jak łańcuch – ma metaliczny dźwięk. Wydobywa się to chyba z okolicy skrzyni/sprzęgła. Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.
Całe lato chyba nie miałem takiego dźwięku a teraz gdy zrobiło się zimniej to znowu się odzywa. Po rozgrzaniu silnika dźwięk znika.

Co to może być? Można z tym jeździć?

Informacje dodatkowe – Rok temu zmieniany olej w skrzyni, po kupnie samochodu rok temu miałem wrażenie że sprzęgło się ślizga, ale jakoś przestało. Nie wiąże tego ale może komuś będzie pomocne.

PostNapisane: 6 lis 2007, 17:11
przez slawek323
doscisk z łozyskiem sie konczy kolego

PostNapisane: 6 lis 2007, 17:12
przez dplus
drogo będzie? pilnie robić?

PostNapisane: 6 lis 2007, 21:04
przez dplus
podpowiedzcie mi, czy wymienić tylko docisk z łożyskiem, czy zazwyczaj się wymienia całe sprzęgło?
Skłaniam się ku wymianie całego, bo jednak na początku jakby się trochę ślizgało, a jak wymienię od razu to oszczędzę na robociźnie...
co o tym sądzicie?

PostNapisane: 6 lis 2007, 21:27
przez Widelec
zawsze całość. szkoda roboty i kosztów żeby rozbierać potem drugi raz dla samej tarczy, która też długo już nie pożyje...
a ja tak się spytam przy okazji :
slawek323 napisał(a):doscisk z łozyskiem sie konczy kolego

a jak się skończy całkiem, to....... ?

PostNapisane: 7 lis 2007, 12:15
przez slawek323
to przestanie sprzegło działąc i bedziesz musiał holować, podejżewam ze zime spokojnie przejeździsz

PostNapisane: 7 lis 2007, 18:28
przez Marcino
A ja bym stawiał na któreś łożysko w skrzyni bo jeśli

dplus napisał(a):Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.


to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:15
przez M@ster
Mam to samo. Podobno to ktoreś łozysko. ja sie nie przejmuje i tak jezdze juz od roku.

PostNapisane: 8 lis 2007, 00:02
przez dplus
Marcino napisał(a):to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać


no nie... panowie, już kupiłem sprzęgło. nie róbcie mi tego :)))

jeszcze raz – gdy silnik jest zimny zwykle przy temp < 5 stopni Ci stoję na luzie chrobota/brzęczy, gdy wcisnę sprzęgło ale nie wrzucam biegu to przestaje.

jesli ktoś mógłby jeszcze coś powiedzieć w tym temacie to będę wdzięczny. sprawdzenie kosztowałoby mnie trochę czasu i conajmniej 200zł i to jest największy problem :/

jeśli komuś to pomoże to mogę nagrać filmik/dźwięk z chrobotaniem.

PostNapisane: 8 lis 2007, 11:19
przez M@ster
No jak kupileś to lipton, chyba ze mozesz jeszcze oddać do sklepu. Ale jak wymienisz całe nic sie przeciez nie stanie a bedziesz miał spokój i dobry sen :)

Jak chcesz to mozemy sie spyknac w olsztynie to porównamy te nasze chrobotania :P

PostNapisane: 8 lis 2007, 11:38
przez dplus
hehe. pewnie. tylko musiałoby to być z rana przy jakichś mrozach. skąd wyruszasz do pracy i jaką trasą?:) wtedy byłoby mi najlepiej się spotkać :)

PostNapisane: 8 lis 2007, 11:38
przez dplus
aha – masz to chrobotanie cały czas? nawet na ciepłym?

PostNapisane: 8 lis 2007, 12:18
przez M@ster
Teraz akurat mam wolne do konca tygodnia wiec jestem w olsztynie na miejscu. A chrobotanie mam tylko przy zimnym silniku.Ostatnio wlaśnie po przymrozkach rano zauważyłem to.

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:07
przez marek
Marcino napisał(a):A ja bym stawiał na któreś łożysko w skrzyni bo jeśli

dplus napisał:
Gdy wcisnę pedał sprzęgła dźwięk znika.


to rozłączamy skrzynię biegów i wałki się nie kręcą, natomiast łożysko sprzęgłowe tak i wtedy powinno je być słychać


i to jest własnie cały myk. Na puszczonym sprzęgle słychać a na wciśnietym cisza.

I to jest podstawowa oznaka padniętego łożyska oporowego.

PostNapisane: 12 lis 2007, 10:51
przez Marcino
marek napisał(a):Na puszczonym sprzęgle słychać a na wciśnietym cisza.

I to jest podstawowa oznaka padniętego łożyska oporowego.


marek jesteś w błędzie gdyż wciskając sprzęgło wywołujesz nacisk łożyska na docisk sprzęgłowy i w tym momencie słyszysz charakterystyczny dźwięk. Jeżeli puścisz pedał sprzęgła to wtedy łożysko odsuwa się od docisku i się nie obraca. więc jakim cudem ma chrobotać ?

PostNapisane: 12 lis 2007, 22:46
przez slawek323
przy docisku jest łożysko i to ono hrobocze i zadna skrzynia zreszta gdzie w mazdzie skrzynia, czesto przyjezżaja do mnie do pracy i tak diagnozujemy i zwykle mamy racje

PostNapisane: 12 lis 2007, 22:52
przez slawek323
nie musisz oddawać zakupionych cześci

PostNapisane: 17 lis 2007, 00:53
przez Damian&F-ka
Siema ja mam taki sam problem w mojej efce. Tylko u mnie to nie ma znaczenia czy jest ciepło czy zimno to i tak zawsze na puszczony sprzegle słychać niesmaczne chrobotanie w skrzyni, i tez myslałem na początku ze o łożysko z dociskiem ale wymieniłem na inne i dalej to samo. Wymieniłem również wałki z kołami zebatymi i dalej to samo czyli zostaly tylko łożyska tylko zeby to ja wiedział chociaż które, bo wymiana wszystkich jest dość kosztowna. A drugą przypadłościa mojej ewy jest to ze strasznie sie grzeje, wskaźnikowi brakuje skali zmieniłem juz chłodnice na nową wyjołem termostat zmieniłem korek chłodnicy i czujnik wentylatora tylko ze sprzedawca dał mi taki który sie załancza o 5 stopni wyżej.Powiedzcie co ja mam w niej jeszcze wymienić zeby powróciła do normalności. pozdr

PostNapisane: 17 lis 2007, 11:09
przez dplus
możliwe, że u mnie tez jest to niezależne od pogody, aczkolwiek po rozgrzaniu silnika nie rzuciło mi się chrobotanie w ucho.
slawek323, dzięki za odpowiedz. jestem skłonny wymienić to sprzęgło, ale co chwila ktoś mówi, że to nie to:/
nie chce wywalać 200zł na wymianę, jeśli to nie to :////

PostNapisane: 17 lis 2007, 16:36
przez marek
Marcino napisał(a):marek jesteś w błędzie


nie jestem :]

zawsze diagnozuje się w ten sposób – wciśnięte nie słychać, puszczone słychać ---> wymiana najlepiej kompletu (po co się rozdrabniać i przepłacać za robociznę)