Strona 1 z 1

Rozrząd-jak to zrobić?

PostNapisane: 2 lis 2007, 20:01
przez alchemikus7
Witam! Mam taki problem, zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu i napotkałem taki problem , mianowicie nie mogę odkręcić śruby mocującej koło pasowe. Chciałbym się dowiedzieć czy ta śruba ma lewy czy prawy gwint??? Czy znacie jakiś dobry sposób na jej odkręcenie?

PostNapisane: 2 lis 2007, 22:10
przez magicadm
Moim zdaniem to zwykły prawy gwint.
Ja śrubę na kole pasowym odkręcam blokując skrzynią na 4-tym lub 5-tym biegu.
Trzeba to robić wyczuciem i głową. Widziałem na allegro silnki z ukręconym wałem korobowym :|

PostNapisane: 3 lis 2007, 00:39
przez ravi
ha! Gwint jest "normalny". Pare miesiecy temu tez pierwszy raz w zyciu zmienialem rozrzad. Doradzili mi wówczas metode – założyć porządny klucz nasadowy na śrubę wału oraz porządnie zablokować klucz o jakąś nieruchomą powierzchnię. Następnie wystarczy z wyczuciem zakręcić rozrusznikiem i śruba puszcza :). Faktycznie – ta metoda zadziałała i u mnie. Rozrząd zmieniłem i do dzisiaj działa bez problemów. :)

PostNapisane: 3 lis 2007, 02:30
przez Yard
Odkręciłem kluczem pneumatycznym i tak samo zakręciłem. Możesz podjechać do wulkanizacji. Odkręcą, a ty ręcznie dokręcisz i wrócisz do domu. Potem odkręcić to już łatwizna.

PostNapisane: 4 lis 2007, 21:24
przez alchemikus7
Dzięki za rady. Już zrobiłem, Madzia śmiga jak złoto.
Pozdrawiam!!!!!!!!!!

PostNapisane: 4 lis 2007, 21:53
przez magicadm
Yard napisał(a):Odkręciłem kluczem pneumatycznym i tak samo zakręciłem. Możesz podjechać do wulkanizacji. Odkręcą, a ty ręcznie dokręcisz i wrócisz do domu. Potem odkręcić to już łatwizna.


A mnie od kilku miesięcy straszy i odstrasza od zmiany paska w Lancerze to ogłoszenie na allegro:
http://moto.allegro.pl/item261058093_mitsubishi_colt_lancer_96_silnik_1_3_niekompletny.html
:(-mimo, ze już to 3 razy robiłem :D
Cytat:
silnik ma uszkodzoną końcówkę wału która pękła przy nieumiejętnym dokręcaniu pneumatykiem śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu
Dociąganie śruby TYLKO kluczem dynamo (siła coś ok 100Nm). a raz dokręciłem napinacz "na wyczucie" – odkręcił się i buuum.