Strona 1 z 1

Olej na świecach – czym to grozi?

PostNapisane: 23 paź 2007, 12:34
przez paulina
Mam problem... otóż zmienialam świece w madzi, 3 z nich wyszly pieknie, czwarta niestey zostala... ale najgorsze jest to ze na tych moich swiecach byl olej... Nie mam pojecia dlaczego, co to oznacza... W kazdym razie jesli macie jakies wiadomosci na ten temat to prosze o wskazowki :)


Pozdrawiam

PostNapisane: 23 paź 2007, 12:45
przez bocian
Cytat z książki serwisowej . Warstwa oleju na elektrodach i wewnątrz świecy: uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów

PostNapisane: 23 paź 2007, 12:52
przez paulina
uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów

czym to grozi?

aha i chcialam napisac ze nie bierze mi jakis wielkich ilosci oleju... nie mam brakow w oleju...

PostNapisane: 23 paź 2007, 12:52
przez Sokool
bocian napisał(a):uszkodzenie pierścieni tłokowych ,prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów

Czyli niefajnie.
Popraw temat na zgodny z regulaminem.

PostNapisane: 23 paź 2007, 13:54
przez bazakbal
paulina napisał(a):na tych moich swiecach byl olej.

a tak konkretnie to w którym miejscu był olej? bo moze byc tak, że skapywał z nieszczelnej uszczelki pod pokrywą zaworów

PostNapisane: 23 paź 2007, 14:37
przez marek
bazakbal napisał(a):bo moze byc tak, że skapywał z nieszczelnej uszczelki pod pokrywą zaworów


i tak jest na 99%. Mazda nie dymi, nie czuc spalonego oleju po palowaniu.
Wiec uszcelka do wymiany, standardowy problem szczegolnie jak sie kupuje uszczelke JC za 15zl a nie oryginal za 60-70zl.
Przy okazji mozna sobie spolerowac pokrywe i ladnie bedzie wygladac :)

Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:12
przez Mev
marek napisał(a):Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.


Ewentualnie jak nie chce Ci się samej tego robić to podjedź do jakiegoś mechanika – wiele pewnie za to nie weźmie... :)

Jak chcesz to mogę dać Ci namiary na ten serwis co robi nam wszystkie auta od dobrych kilku lat w Pile :)

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:23
przez KyRy
Podłączę się ;)
marek napisał(a):Wymiana uszczelki jest banalna W rzędówce, 15min roboty.

a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?


Mev napisał(a):podjedź do jakiegoś mechanika – wiele pewnie za to nie weźmie...

mi zawołali razem z wymianą rozrządu 450zł :| (serwis Boscha)

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:28
przez Siw-y
KyRy napisał(a):a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?

do wymiany uszczelki pod pokrywą nie zdejmuje się głowicy więc planowanie nie jest potrzebne

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:28
przez loockas
KyRy napisał(a):a planowanie głowicy jest nieuniknione? czy to zależy od stanu samej głowicy?


chyba chodzi o uszczelke pod deklem od zaworow a nie od glowicy :)

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:29
przez KyRy
do wymiany uszczelki pod pokrywą nie zdejmuje się głowicy więc planowanie nie jest potrzebne


chyba chodzi o uszczelke pod deklem od zaworow a nie od glowicy

<glupek2> nie doczytałem <glupek2>

PostNapisane: 23 paź 2007, 15:30
przez Mev
Dowiedziałem się – w Vce za wymianę płaciliśmy 200zł, ale tata mi tu podpowiada, że do zwykłego R4 więcej niż 50-60zł to kosztować nie powinno :)

PostNapisane: 19 mar 2008, 22:33
przez Szyna
Witam wszystkich :)

To ja tez sie podepnę ze swoim problemem tylko u mnie trochę inaczej to wygląda :/ Jak wymieniałem nie dawno świecę to były brudne od oleju (ale tylko ta zewnętrzną strona) i jak spojrzałem na dno (tam gdzie sie świecę wkręca) to na dole widziałem jakiś płyń (możliwe ze był to olej) :( i teraz nie wiem czy u mnie tez tylko ta uszczelka czy może coś gorszego a dodam ze samochód stal porwie cały rok. Może na dnie zebrała sie woda albo coś ? No i samochód na luzie ma za niskie obroty. Znajomy mówił ze prawdopodobnie zawór przepuszcza i może przez to ten olej sie tam dostaje ?
Wiec proszę o pomoc ;)
No i ja ma 626 bo nic innego nie znalazłem i nie wiem czy zakładać nowy temat :P tam gdzie są 626
Jeżeli nikt nie będzie wiedział to założę nowy na 626 ;)

Pozdrawiam Bartek

PostNapisane: 20 mar 2008, 00:01
przez sps-snipers
A czy to wazne czy 626 czy 323 :D Jak jest olej to niezbyt dobrze.Ale jak auto ci go niebierze za duzo albo w ogole,silnik w miare rowno chodzi,to ludzie nieszukajcie se wydatków!!! A co do obrotów jesli z aniskie to podkrec na przepustnicy ;)

PostNapisane: 20 mar 2008, 19:59
przez Szyna
no właśnie silnik za równo nie chodzi zwłaszcza na wolnych obrotach cały sie trzęsie słychać jakieś stukanie i z rury wydechowej słychać czasami parskniecie tak jak by coś było z tymi zaworami :/ wykręcę jutro jeszcze raz te świece i zobaczę czy nadal są brudne od tego oleju. Aha i przy włączonym silniku coś mi syczy tak jak by jakiś wężyk czy coś sie zsunęło gdzieś pod kolektorem.Wyczytałem ze to może być uszczelka pod kolektorem ?

PostNapisane: 24 mar 2008, 13:59
przez trabiq
Witam, chciałbym się również podpiąć pod temat:
od kilku dni samochód nie ma w ogóle siły (1,8 V6), spalanie czy to na gazie czy benzynie wychodzi o 10l więcej niż normalnie. O jakimś sensownym przyspieszaniu nawet nie ma mowy.
Wczoraj (widać komu się nudzi w święta ;) ) wyciągnąłem wszystkie fajki ze świec i zaniemówiłem: 2 świece były zalane olejem na tyle, że było widać tylko górny gwincik.
Chciałbym się dowiedzieć, czy te wszystkie rzeczy są połączone tylko z tą uszczelką pod deklem? Czy macie może jakieś rady dla osoby, która pierwszy raz będzie zmieniać uszczelkę w tym silniku?
Pzdr!

PostNapisane: 24 mar 2008, 15:43
przez anonimka
trabiq napisał(a):jakieś rady dla osoby, która pierwszy raz będzie zmieniać uszczelkę w tym silniku?



tylko oryginalna uszczelka – to podstawowa rada