Wentylator na chlodnicy

Mam male pytanie jako ze przeszukalem forum i nie znalazlem takowego dokladnego objasnienia jak sprawdzic wentylator na chlodnicy. Jezdze juz mazda okolo 6 miesiecy i nigdy go nie uslyszalem
od czasu kupna do teraz nie dolewalem plynu chlodniczego i dopiero zrobilem to wczoraj bo w zbiorniczku juz bylo troszke mniej niz low a w chlodnicy bylo po brzegi.Jako ze wole byc pewny to poczytalem troche na forum na ten temat ale i tak wole sie upewnic waszymi opiniami.Gdzies przeczytalem o termostacie i pewnych jego dolegliwosciach.Wiec rano porobilem pare testow odpalilem sobie silnik rano i czekalem i patrzylem kiedy mi sie nagrzeje gorna rura od chlodnicy spedzilem okolo 8 min i byla letnia (ale to moze przez to ze bylo dosc zimno na dworze),przeczytalem tez ze silnik przy otwartym termostacie ma mniejsza moc, wolniej nagrzewnica gorzej dziala itp na moc nie narzekam a co do ogrzewanie to nie wiem jak przejade 300 m to leci juz letnie po okolo 2 km leci juz gorace wiec chyba wszystko ok. Temp silnika dosc plynnie wzrasta i konczy sie mniej wiecej w polowie minimalnie wyzej i tak stoi caly czas,wiec mysle ze zamkniety termostat nie dolega mojej mazdzi. Gdy sprawdzielm rano poziom plynu chlodniczego minimalnie sie obnizyl jako ze w nocy bylo zimno (przynajmniej tak mi sie wydaje) ale dolalem go tak zeby krestka byla na rowni z "full" po przejechaniu okolo 20 km stan plynu sie podniosl o tyle ile go dolalem (chyba przez to ze sie rozgrzal), sprawdzilem tez chodnice czy nie jest goraca i byla raczej ciepla bo moglem reke przytrzymac (za wentyaltorem i obok niego) i nie parzylo natomiast jak dotknolem boku chodnicy(takiej metalowej rurki calkowicie na boku) od strony wentylatora to sie troche sparzylem
. I teraz mnie meczy czy wszystko mam ok czy jest cos nie tak i jak sprawdzic ten wentylator. Sorka ze tak pytam ale lubie miec 100% pewnosci w takich sprawach bo jak wiemy naprawa jest dosc kosztowna .... Dzieki za wyrozumialosc heh