Strona 1 z 1

Czy konieczne planowanie glowicy przy wymianie uszczelki pod

PostNapisane: 12 lip 2007, 23:38
przez rdl
Witam!

Na łączeniu głowicy z blokiem mam wyciek oleju. Z tego co zauważyłem, to płynu chłodzącego nie ubywa, silnik się nie grzeje (wskaźnik tuż nad połową), oleju ubywa bardzo niewiele. Z tego wszystkiego wnioskuję, że silniczek jest w dobrym stanie i nie chciałbym go zatrzeć w przypadku dostania się płynu do oleju, a przy okazji zapach palonego oleju jest dość uciążliwy zwłaszcza w korkach :/

Moje pytanie brzmi:

Czy konieczne jest planowanie głowicy przy wymianie uszczelki? Silnik nie był przegrzany ani nic z tych rzeczy, dlatego waham się czy jest to faktycznie konieczne, a jeśli tak, to co jeszcze należałoby wymienić (pierścienie czy co tam może być konieczne)

Z góry dzięki za wszelkie posty

Pozdrawiam

rdl

PostNapisane: 12 lip 2007, 23:55
przez banan11
Jestem zdania, że nie zaszkodzi minimalnie (!) szlifnąć głowicę, aby nowa uszczelka lepiej siadła.
To oczywiście tylko moje skromne zdanie.

PostNapisane: 14 lip 2007, 13:08
przez 22vader
z tego co wiem to planowanie trzeba robić przy każdym zdjęciu głowicy ale nie jestem pewny choć tak mówi znajomy mechanik :)

PostNapisane: 14 lip 2007, 14:32
przez andi68
Planowanie głowicy jest wskazane(przez mechaników), sam to przerabiałem przy remoncie silnika.

PostNapisane: 14 lip 2007, 14:57
przez GofNet
andi68 napisał(a):Planowanie głowicy jest wskazane(przez mechaników
     Bardziej nazwać to można "zabielaniem". Zazwyczaj są to bardzo małe wartości, mające na celu jedynie oczyszczenie i usunięcie ew. rys, itp. Taką operację można wykonać dosłownie w "setkach".