Strona 1 z 5

Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem

PostNapisane: 6 lip 2007, 00:17
przez michasiek
Witam!

Zauważyłem, że auto rano, albo jak dłużej postoi i wystygnie silnik to na chłodnym lub całkiem zimnym silniku pali na dotyk. Moja Madzia MX3 jeździ na gazie. Zarówno na benzynie jak i na gazie pali w mig.

Jak pojeżdżę tyle, że silnik się nagrzewa to później żeby auto zapaliło trzeba dłużej go kręcić a czasami nawet gazu dodawać żeby zapalił..

Na forum nie znalazłem podobnego problemu, bo zazwyczaj spotyka się problemy odwrotne, czyli na zimnym źle, na ciepłym ok :}

Dla dodatkowej informacji mogę dodać, że silnik niedawno miał spory remont w warsztacie i jest tak jakby na dotarciu :)

Jutro jadę tak czy siak do mechanika wymieniać opony to przy okazji o to zapytam, ale bardzo chętnie sprawdzę wiedzę "swojego" mechanika z wiedzą ludzi, którzy Mazdami żyją na codzień...


Pozdrawiam :)



----------------------
edit:

-świece 2 miesięczne Denso, założone po remoncie silnika.. w przyszły miesiącu może kupię NGK, chociaż nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym :/
-kable NGK dzisiaj założone, nie pomogły :(

PostNapisane: 6 lip 2007, 09:35
przez toady
Ja mam identyczną sytuacje i nie udalo mi sie ustalić co jest temu winne – nikt nic nie wie, nikt nie ma pomysłu, nikt na moj post nie odpowiedzial sensownie niestety (jest gdzies w archiwum).
Ja sie z tym nauczyłem żyć :D

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 lip 2007, 10:05
przez majorkca
hm moze to jestporzez to ze gaz zostaje wam w komorze silnika a gdy odpalacie to odp na benzynie i tworzy sie inna miesznka i dopiero jak gaz usunie sie z komory to dopiero odpala to takie moja male przypuszczenia.

PostNapisane: 6 lip 2007, 15:38
przez toady
Zapomnialem dodac – ja nie mam gazu (bo to profanacja w/g mnie, ale to temat na inna okazje).
Ja mam dokladnie takie same objawy jak pisze michasiek z tym, ze mam tylko i wylacznie benzynke.

PostNapisane: 6 lip 2007, 16:25
przez rakim96
To jest nas trzech :) mam takie same objawy hehe. Silnik V6 bez gazu. To jest właśnie dziwne, że na zimnym zapala elegancko. Może mieszanka za uboga i trzeba dodać gazu na ciepłym silniku.

PostNapisane: 6 lip 2007, 17:49
przez michasiek
Ok to może jakiś mechanik albo spec od Madzi się wypowie i nam pomoże?:–)

PostNapisane: 6 lip 2007, 18:30
przez 22vader
może masz złe ustawienie paliwa i zalewa ci na ciepłym silniku sprawdź komputer

jak będzie za duża dawka paliwa to na zimnym będzie palił bez problemu bo będzie jakby na ssaniu a na ciepłym będzie go zalewać

pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem

PostNapisane: 6 lip 2007, 19:06
przez orlando
ja tak miałem też

do tego jeszcze auto mi strasznie mułowate się robiło po nagrzaniu

wymieniłem dzisiaj świece i wszystkie problemy zniknęły.

autko żwawo chodzi cały czas, odpala od jednego obrotu chyba

PostNapisane: 6 lip 2007, 20:51
przez yiabol
to chyba wina zapchanego katalizatora

PostNapisane: 7 lip 2007, 10:53
przez toady
yiabol napisał(a):wina zapchanego katalizatora

W moim przypadku na pewno nie – moj katalizator juz dawno zostal zutylizowany :)

PostNapisane: 9 lip 2007, 08:51
przez toady
Jeszcze dokladniejszy opis. U mnie to wyglada tak:
– silnik zimny – zapala od dotkniecia kluczyka
– silnik goracy tuz po zgaszeniu zapala od kopa (np. jak mi zgasnie przy wjezdzie na kraweznik czy do garazu to odpala od razu)
– jak zostawie auto na jakis czas (> 20 minut) to wtedy trzeba dluzej pokrecic albo dodac gazu lekko, mimo ze jeszcze jest cieply.

PostNapisane: 12 lip 2007, 05:09
przez Konspi
Mam to samo ale ja słyszałem od znajomego mechaniora jeszcze inna diagnoze. Mianowicie świece NGK mają zamałą ciepłote co do naszego chrzczonego paliwa co przy gaszeniu ciepłego silnika powoduje nie przepalenie całej komory spalania ( słychac lekki bulgot przy gaszeniu ) tym samym swiece zostaja po zgaszeniu mokre i ciezej jest Manie odpalić. Można to sprawdzic łatwo : Pojezdzic troche nagrzac autko – zgasic – wykrecic swiece – przetrzec je – wkrecic – i powinna ciepla odpalic na dotyk.
Podałem za przykład świece NGK bo na takich duzo osób jezdzi, ale powode moze byc tez zle ustawiony zapłon chocby o 1 stopien i efekt podobny

PostNapisane: 23 lip 2007, 00:22
przez yasiu
Jeszcze przyczyną mogą być luzy zaworowe. Jeżeli się nagrzeje to materiał się rozciąga powodując inne luzy. Daję to jako ciekawostkę gdyż już spotykałem takie awarie.

PostNapisane: 23 lip 2007, 09:18
przez toady
Hmm, wiekszosc Mazd z tego okresu ma tzw. szklanki (hydrauliczne regulatory luzu zaworow).

Az tak sie nie znam wiec zapytam. W moim przyapdku na zimnym silniku czasem sie zdarzy ze ktoras szklanka klepie przez moment. Na cieplym nigdy tego nie slyszalem. Myslisz ze moge miec luzy na zaworach 20-30 minut po zgaszeniu silnika? I jak wytlumaczyc, ze te luzy nie przeszkadzaja zapalic silnika zimnego, nawet kiedy klepią?


yasiu napisał(a):Dla forumowiczy Mazdaspeed dobre ceny.

A dla innych?? ;)

PostNapisane: 13 sie 2007, 08:00
przez Colar
Miałem ten sam problem, i okazało sie ze to aparat zapłonowy... Po wymianie wszystko ok

PostNapisane: 20 sie 2007, 05:51
przez michasiek
Colar napisał(a):Miałem ten sam problem, i okazało sie ze to aparat zapłonowy... Po wymianie wszystko ok


Colar a powiedz czy objawy były dokładnie takie jak pisał toady? Bo u mnie wygląda to tak samo jak u niego.. Zimny pali, ciepły zaraz po zgaśnięciu też pali w moment, ale ciepły taki odstany pali już z kłopotami i muszę mu dodać gazu, żeby zaskoczył.

Aparat zapłonowy hmmmmm.... czy to może mieć wpływ na to, że trzeba dodawać gazu?
Jeśli ktoś coś chciałby dodać w tym temacie to proszę, każde informacje będą pomocne :)

Ważne, aby sens został zachowany – zimny pali, ciepły po zgaszeniu pali, ale ciepły odstany ma problemy :)

PostNapisane: 21 sie 2007, 00:48
przez Briareos
Już aparat chcecie wymieniać? A czujnik temp. chłodziwa był chociaż sprawdzany?

PostNapisane: 21 sie 2007, 01:00
przez michasiek
Czujnik wymieniłem i po wymianie obroty się ustabilizowały, ale z paleniem dalej problem

PostNapisane: 25 sie 2007, 16:05
przez michasiek
Dobra, dzisiaj wymieniłem kable zapłonowe na NGK RC-ZX19 czyli właściwe do Mazdy MX-3.
140zł wydane na te przewody nie zmieniło sytuacji.

Świece mam Denso, były wymieniane po remoncie silnika 2 miesiące temu.

Jakieś pomysły ?:( Zimny pali na dotyk, zgaszony i zapalony w przeciągu 10min też pali na dotyk, a jak już postoi 30min w górę to musze kręcić kręcić i wystarczy, że lekko dodam gazu to zapali..


PYTANIE ZA 100 pktów: dlaczego zapala jak dodaję gazu?


HELP <pomocy> <pomocy> <pomocy>

To trochę niemoralne :D:D:D ale ten kto pomoże mi trafnie zdiagnozować problem jako pierwszy ma u mnie flachę!

PostNapisane: 25 sie 2007, 16:19
przez KyRy
mi v6 odpalało tylko z gazem jak miałem przestawiony rozrząd o kilka ząbków...