Wymiana pierścieni olejowch. Kopcenie tylko na beznynie.

Witam,
pytanie banalne ale niestety nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi.
Ubywa mi troszkę za dużo oleju z silnika i wiem już po przeczytaniu kilku postów, że do wymiany są najprawdopodobniej pierścienie olejowe(niebieski dymek na zimnym silniku).
Domyślam się, że przy wymianie pierścieni olejowych nie robimy nic z cylindrami tylko czekamy, aż pierścienie dopasują się same podczas zwykłej eksploatacji – czy mam rację?
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Na zimnym silniku kopci na niebiesko tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz leci biały dymek. Czy może to być związane ze złym ustawieniem zapłonu lub mieszanki?
Nie sprawdzałem jeszcze błędów w komputerze ale zrobię w tym tygodniu.
Dzięki z góry za pomoc...
pytanie banalne ale niestety nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi.
Ubywa mi troszkę za dużo oleju z silnika i wiem już po przeczytaniu kilku postów, że do wymiany są najprawdopodobniej pierścienie olejowe(niebieski dymek na zimnym silniku).
Domyślam się, że przy wymianie pierścieni olejowych nie robimy nic z cylindrami tylko czekamy, aż pierścienie dopasują się same podczas zwykłej eksploatacji – czy mam rację?
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Na zimnym silniku kopci na niebiesko tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz leci biały dymek. Czy może to być związane ze złym ustawieniem zapłonu lub mieszanki?
Nie sprawdzałem jeszcze błędów w komputerze ale zrobię w tym tygodniu.
Dzięki z góry za pomoc...