Duże spalanie oleju !

OStatnio zauważyłem że podczas ostrzejszych manewrów zapala mi sie kontrolka oleju. po dolaniu 0,5l i pokonaniu około 800 km problem znowu sie pojawił. Z tego co mi sie wydaje to chyba "troche" za dużo jak na silnik 1.6 SOHC. Doszukując się przyczyn zastanawiam się czy może to być związane z tym że w silniku było zalane tylko troche ponad minimum, a słyszałem że mazdy lubią miec w pobliżu max.
No i zastanawia mnie to czy ubytki mogą być związane ze amianą producenta oleju. W niemczech jeździła na innym, a poprzedni właściciel który przywiózł ją w maju z niemiec wymienił olej na ORLEN PLATINIUM o parametrach zalecanych w książce serwisowej. Olej to półsynteryk.
Co w takim razie zalecacie? żeby zacząć usuwanie problemu od najmniejszych kosztów?
Auto nie kopci na biało ani siwo, w spalinach nie czuć oleju.
No i zastanawia mnie to czy ubytki mogą być związane ze amianą producenta oleju. W niemczech jeździła na innym, a poprzedni właściciel który przywiózł ją w maju z niemiec wymienił olej na ORLEN PLATINIUM o parametrach zalecanych w książce serwisowej. Olej to półsynteryk.
Co w takim razie zalecacie? żeby zacząć usuwanie problemu od najmniejszych kosztów?
Auto nie kopci na biało ani siwo, w spalinach nie czuć oleju.