Strona 1 z 2

Za wysoki poziom oleju – co robić?

PostNapisane: 10 lip 2006, 11:28
przez YamroZ
Witam !

Uzupełniałem ostatnio olej w serduszku mojej Magdaleny. Serduszko V6 1.8 gwoli ścisłości. Niestety, zalałem ciut za dużo (na bagnecie jakies 4-5mm ponad max, szacuję na jakieś 0.3l) Jeździłem tak 2 dni, nie pojawił żaden dym z rury, a silnik pracuje bardzo ładnie.
Moje pytania są takie:
Czym to może grozić ?
Czy mogę spuścić trochę oleju zassawszy go wężykiem igielitowym (oczywiście po ostygnięciu silnika ;) czy muszę wymieniać olej gdzieś na warsztacie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam

YamroZ

PostNapisane: 10 lip 2006, 11:34
przez tomekrvf
Przez wlew oleju będzie ciężko trafic do miski, prędziej odessiesz przez miarkę.
Lepiej olej upuścić chyba że bierze odpowiednią ilość oliwy i szybko sobie z tym poradzi

PostNapisane: 10 lip 2006, 16:17
przez Orin
Wybierz nadmiar bo inaczej tłoki mogą uderzać o lustro oleju... pzdr

PostNapisane: 10 lip 2006, 18:48
przez scanioll
Uderzać o lustro oleju :| :| :| :| :| :| :| :|


Nie daję rady <lol>

PostNapisane: 10 lip 2006, 23:07
przez GofNet
Orin napisał(a):Wybierz nadmiar bo inaczej tłoki mogą uderzać o lustro oleju...
Nie daję rady
Co się śmiejesz? Przecież taki tłok jak udeży z zawrotną prędkością swoim denkiem w lustro oleju, to może je nawet stłuc!

Na poważnie. Słyszałem, iż niekiedy nadmiar oleju kończy się:
– drastycznym wzrostem jego spalania;
– uszkodzeniem silnika (wał czy korbowód...)

Z tym pierwszym się już spotkałem u kumpla. Auto kopciło, jak stara Beczka. Z tym drugim jeszcze nie.

Najłatwiej jest zrobić tak, jak napisał Tomekrvf:
tomekrvf napisał(a):Przez wlew oleju będzie ciężko trafic do miski, prędziej odessiesz przez miarkę.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 10 lip 2006, 23:35
przez Jaksa
Orin napisał(a):tłoki mogą uderzać o lustro oleju


scanioll napisał(a):Nie daję rady
Płakać czy śmiać się ?

PostNapisane: 10 lip 2006, 23:54
przez tomekrvf
Orin napisał(a): tłoki mogą uderzać o lustro oleju

Raczej przeciwwagi na wykorbieniach ale do tego trzeba przesdzic z poziomem jakies trzy centymetry.
Ja jeździłem z zbyt wysokim poziomem oleju (5 mm) w BG jakies 600 km. Byłem nawet na dwóch KJSach i za cholerę silnik nie chciał tego sam wciągnąc mimo że warunki były baardzo sprzyjające. Skończyło się upuszczeniem oleju

PostNapisane: 11 lip 2006, 08:11
przez prz3mo
Zbyt wysoki poziom moze wydymac uszczelke pod glowicą.
Podjedz na jakas stacje diagn., zeby troche odessali (minuta roboty)..

PostNapisane: 11 lip 2006, 08:44
przez tomekrvf
prz3mo napisał(a):Zbyt wysoki poziom moze wydymac uszczelke pod glowicą

Bardzo odważne stwierdzenie....

PostNapisane: 11 lip 2006, 09:37
przez prz3mo
tomekrvf napisał(a):Bardzo odważne stwierdzenie....


O takich przypadkach slyszalem, bardziej optymistyczna wersja to tylko wydymanie uszczelki pod pokrywa zawrow...
Oczywiscie, jesli jest tylko ciut wiecej niz "max" to moze sie nie stac nic zlego.. Ale po co ryzykowac? :)

PostNapisane: 11 lip 2006, 10:11
przez b2
skoro tp v6, to ja bym po prostu dał pare razy z buta aż po redline i poziom oleju sam się zmniejszy :P

PostNapisane: 11 lip 2006, 11:19
przez YamroZ
Cześć

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Z tego co widzę to opinie są bardzo różne, to samo pytanie postawiłem na forum autokacik.pl i tam też ludzie mówili przeróżne rzeczy. Od 'nic się nie stanie' po 'ciśnienie wywali uszczelki'.
Przeważa jednak opinia, że układ smarowania jest otwarty i przestrzeń powietrzna pod korkiem działa jak zbiornik wyrównawczy. Do pewnego poziomu nie ma się co martwić a powyżej silnik i tak powinien sobie jakoś poradzić wydmuchując olej przez filtr powietrza albo otworem pomiarowym.

Uznałem jednak, że nie ma co eksperymentować na swoim silniczku i odessałem nadmiar na stacji obsługi, faktycznie 5 min. na dodatek za darmo :)

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

YamroZ

PostNapisane: 11 lip 2006, 12:48
przez Yard
...a nie najprościej spuścić przez spust w misce? :|

PostNapisane: 11 lip 2006, 15:59
przez GofNet
Yard napisał(a):a nie najprościej spuścić przez spust w misce?
Ale byłoby trza się pobrudzić :|.

Olej docelowo żyje dolnych częściach silnika. Miska olejowa jest jego domem. Stamtąd zasysany przez smoka leci systemem "naoliwiającym" do otworów, którymi dostaje się akurat tam, gdzie występuje tarcie. Większy poziom oleje nie oznacza większego ciśnienia, gdyż za ostatnie odpowiada pompa olejowa. Może doprowadzić do wywalania oleju bodaj przez odmę, do filtra powietrza, ale już od razu wydmuchać uszczelkę?!

Jeżdząc autem olej nie tylko jest wtłaczany do układu, ale również i pływa sobie obijając się tu i tam. Jakoś jego nadmiar w chwilach ostrej jazdy krzywdy silnikowi nie robi.

Nie uważam, aby nadmiar (rozsądny) zaszkodził silnikowi. Wystarczy prześlidzić schematycznie cały układ smarowania, aby dojść do podobnego wrażenia.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 lip 2006, 16:38
przez MarcinB
W instrukcji od 323F piszą coś takiego: "Zbyt wysoki poziom oleju, powyżej znaku F doprowadzi do uszkodzenia silnika". Zastanawia fakt, że nie jest tam napisane tak jak przy większości przestróg, że może doprowadzić tylko, że doprowadzi więc chyba jest coś na rzeczy.

PostNapisane: 11 lip 2006, 16:44
przez Briareos
ZBYT wysoki. Chodzi o to żeby nie podnieść lustra oleju w misce do poziomu przeciwwag na wale. Powstanie bowiem piękna maszyna do robienia piany olejowej, która kiepsko smaruje (za to "mgła" olejowa pięknie napędza silniki wysokoprężne :))
Problemem może być zaburzenie przewietrzenia komory korbowej, tzn. wyższe lustro – większe ciśnienie, co przy przytkanych odmach może zacząć wciskać olej do cylindrów przez gniazda zaworów.

PostNapisane: 11 lip 2006, 21:16
przez Alexs
YamroZ napisał(a):to samo pytanie postawiłem na forum autokacik.pl


bardzo nie profesjonalne forum, lepiej tam o nic nie pytać,szkoda czasu, albo nie doradzą bo nie mają wiedzy albo namieszają w glowie i jescze większy problem. Typowe forum do gadania o "pupie maryni".

Co do oleju przelanego to przesada z wydmuchanymi uszczelkami pod głowicą itp... pierwsza rzecz która sie może ale nie musi przydażyc to uszczelniacz wału...pierwszy od strony rozrządu i ew. od str. sprzęgła tu już więcej roboty przy wymianie bo skrzynkę trzeba wyjąć.
Proponuję odessać strzykawką i długą rurką przez otwór w którym jest bagnet, albo podjechać do najbliższego serwisu gdzie mają odsysarkę profesjonalną, np Shellautoserv,
pozdrawiam

PostNapisane: 11 lip 2006, 23:58
przez leddi
Widzę różne odważne rady <lol> od 5 lat jeżdżę z olejem ponad max jakieś 4,5 mm powód: bo czasami się wściekam i podczas ostrych nawrotów pomimo podwójnej miski olejowej w GTR, może zbraknąć oleju szczególnie na górze silnika i wtedy zaczynają klekotać zawory (konkretnie szklanki czyli hydrauliczna regulacja). Dlatego tez nawet polecam aby utrzymywać olej ciutkę ponad max szczególnie kiedy lubimy troszke powariowac. Wszyscy moi znajomi trzymaja olej ponad max i wszystko jest OKI silniczki cykają jak w zegarku <jupi>

PostNapisane: 12 lip 2006, 00:11
przez scanioll
Dziewczęta ! YamroZ napisał , że już sobie poradził z problemem. :D Nie ma co debatowac

Zbyt duży poziom oleju

PostNapisane: 21 lip 2006, 20:03
przez Sł@w
Witam!
U siebie jak wymieniałem olej w MADZI 323 BG 1,3 16V to też mi się troszkę za dużo nalało :D i wyciągnąłem przez miarkę wkładając wężyk i na końcu strzykawka i tak wyciągnąłem ok 150ml po czym na bagnecie poziom był już ok.
Polecam bo sprawdzałem u siebie!
Pozdrawiam!!!