Strona 1 z 1

Wzrastajace obroty po wciśnieciu sprzegla

PostNapisane: 7 mar 2006, 13:45
przez polnik@studio
Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

pozdrawiam Krzysiek

PostNapisane: 7 mar 2006, 14:11
przez ravo
polnik@studio napisał(a):Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

mam tak samo a mam wymienione cale sprzeglo, wydaje mi sie ze to jest normalne ale moge sie mylic :P

PostNapisane: 7 mar 2006, 16:01
przez polnik@studio
ok thx

pozdrawiam Krzysiek

PostNapisane: 7 mar 2006, 16:23
przez GofNet
U mnie podczas zmiany biegów na następny przez chwilę (sekundę) obroty są na poziomie nieco wyższym, niż "wolne obroty", ale to normalne i wielu Japończykach tak jest (np. Nissan). Ma to na celu wejście silnika w "komfortową sytuację" po przejściu na inny bieg – przydaje się zwłaszcza podczas redukcji biegów i w następstwie manewru wyprzedzania.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 7 mar 2006, 16:41
przez MartiniS
GofNet napisał(a):U mnie podczas zmiany biegów na następny przez chwilę (sekundę) obroty są na poziomie nieco wyższym

A za to to chyba odpowiada VSS... ;)

PostNapisane: 7 mar 2006, 17:28
przez GofNet
A za to to chyba odpowiada VSS...
A VSS nie występuje w automatach?

PostNapisane: 7 mar 2006, 18:24
przez Marcino
U mnie obroty nie wzrastają natomiast jest inna sprawa.
Obojętnie kiedy złapię drązek zmiany biegów (oczywiście na załączonym silniku) to słychać taki delikatny szum

Re: Wzrastajace obroty po wciśnieciu sprzegla

PostNapisane: 8 mar 2006, 01:05
przez MAXX
polnik@studio napisał(a):Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

pozdrawiam Krzysiek


Po mojemu jest to normalne a nawet jestem pewny – tak działa czujnik luzu

jak go nie miałem ( tzn urwały mi sie kabelki ) to po wrzuceniu biegu nie zwiększały sie obroty

jak go wymieniłem przy kazdym wrzuceniu biegu oborty sie zwiększały

PostNapisane: 8 mar 2006, 01:24
przez Fiveopac
Byl niedawno poruszany ten temat. Jest to zupelnei normalne i wrecz pozadane :] Jest tez inny efekt, po spuszczeniu silnika z wyskoich obrotow, napierw spadaja do 1500 potem dopiero wolniej schodza na 850 :) Pewnie zeby nie zadusic silnika ale to pewnie tylko japońce wiedzą ;)

PostNapisane: 8 mar 2006, 11:48
przez tomekef
No wlasnie , dobry temat.Ja niedawno kupilem mazde (poprzednio jezdzilem escortem 1,6 105 km) i takze zauwazylem ze po wcisnieciu sprzegla "skacza' mi obroty – myslalem ze wynika to ze zlej techniki jazdy ( z boku to wyglada jak nauka jazdy – smiesznie)poniewaz jesli zmieniam bieg bardzo powoli (puszczam gaz – 2 sek – sprzeglo – 2 sek – bieg – 2 sek itd ) to wydaje mi sie ze tego objawu nie ma.
A jesli chodzi o wolne schodzenie z obrotow to zauwazylem ze przy krzywce na koncu linki gazu jest cos w rodzaju membrany z przyciskiem o ktory w koncowej fazie opiera sie ta krzywka .W momencie w ktorym oprze sie ona o ten przycisk obroty ( i sama krzywka ) zaczynaja spadac wolniej.nie mam pojecia po co jest ten uklad. :(

PostNapisane: 8 mar 2006, 14:19
przez Pepey
u mnie tez tak jak jak napisal gofnet! takze nie powinienes sie przrejmowac

PostNapisane: 8 mar 2006, 14:44
przez tomekef
gofnet napisal :
Ma to na celu wejście silnika w "komfortową sytuację" po przejściu na inny bieg – przydaje się zwłaszcza podczas redukcji biegów i w następstwie manewru wyprzedzania.


ale co na to tarcza sprzegla ? :|

PostNapisane: 8 mar 2006, 16:13
przez MartiniS
tomekef napisał(a):ale co na to tarcza sprzegla ?

A czemu ma płakać...<co?>

PostNapisane: 8 mar 2006, 17:47
przez eMiX3
zupelna normalka. ja mam na zimnym silniku taki bajer ze mam na jalowce obrotu okolo tysiaczka, po przejechaniu 3-5 km mam swoje kochane 700 obrocikow

PostNapisane: 8 mar 2006, 17:50
przez MartiniS
eMiX3 napisał(a):ja mam na zimnym silniku taki bajer ze mam na jalowce obrotu okolo tysiaczka, po przejechaniu 3-5 km mam swoje kochane 700 obrocikow

A to chyba żaden bajer tylko zwyczajne "ssanie" :D Wszyscy mamy ten wypas w samochodach, nawet jeśli ktoś popelnia błąd i nie ma Mazdy ;)

PostNapisane: 8 mar 2006, 19:34
przez GofNet
Ale co na to tarcza sprzęgła?
Moja nic do mnie nie rozmawia ;). Może dlatego, że ja nie gadam do rzeczy :D.

PostNapisane: 9 mar 2006, 20:54
przez sonly
Najczesciej na zimnym silniku te obroty tak skacza.po odpaleniu silnika i wcisnieciu sprzegla wzrastaja, a kiedy puszcze pedal to maleja- bynajmniej ja tak zauwazylem ze na zimnym. jak sie nagrzeje to nie widze wiekszej roznicy,
pozdrawiam

PostNapisane: 9 mar 2006, 21:47
przez Marcino
Normalna rekcja jak się ma gęsty olej w skrzyni biegów, gdyż wiadomą żeczą jest że olej w niskich temperaturach gęstnieje

PostNapisane: 9 mar 2006, 23:46
przez GofNet
Normalna rekcja jak się ma gęsty olej w skrzyni biegów
To na pewno. Widać do tuż po uruchomieniu silnika w okresie zimowym.