Wzrastajace obroty po wciśnieciu sprzegla

Postprzez polnik@studio » 7 mar 2006, 13:45

Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez ravo » 7 mar 2006, 14:11

polnik@studio napisał(a):Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

mam tak samo a mam wymienione cale sprzeglo, wydaje mi sie ze to jest normalne ale moge sie mylic :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez polnik@studio » 7 mar 2006, 16:01

ok thx

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez GofNet » 7 mar 2006, 16:23

U mnie podczas zmiany biegów na następny przez chwilę (sekundę) obroty są na poziomie nieco wyższym, niż "wolne obroty", ale to normalne i wielu Japończykach tak jest (np. Nissan). Ma to na celu wejście silnika w "komfortową sytuację" po przejściu na inny bieg – przydaje się zwłaszcza podczas redukcji biegów i w następstwie manewru wyprzedzania.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MartiniS » 7 mar 2006, 16:41

GofNet napisał(a):U mnie podczas zmiany biegów na następny przez chwilę (sekundę) obroty są na poziomie nieco wyższym

A za to to chyba odpowiada VSS... ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez GofNet » 7 mar 2006, 17:28

A za to to chyba odpowiada VSS...
A VSS nie występuje w automatach?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Marcino » 7 mar 2006, 18:24

U mnie obroty nie wzrastają natomiast jest inna sprawa.
Obojętnie kiedy złapię drązek zmiany biegów (oczywiście na załączonym silniku) to słychać taki delikatny szum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez MAXX » 8 mar 2006, 01:05

polnik@studio napisał(a):Przy nacisnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu , a nie puszczeniu sprzęgła obroty wzrastają do około 1000. Zauważyłem to wczoraj. Czy to jest coś nie tak czy poprostu tak jest.

pozdrawiam Krzysiek


Po mojemu jest to normalne a nawet jestem pewny – tak działa czujnik luzu

jak go nie miałem ( tzn urwały mi sie kabelki ) to po wrzuceniu biegu nie zwiększały sie obroty

jak go wymieniłem przy kazdym wrzuceniu biegu oborty sie zwiększały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Fiveopac » 8 mar 2006, 01:24

Byl niedawno poruszany ten temat. Jest to zupelnei normalne i wrecz pozadane :] Jest tez inny efekt, po spuszczeniu silnika z wyskoich obrotow, napierw spadaja do 1500 potem dopiero wolniej schodza na 850 :) Pewnie zeby nie zadusic silnika ale to pewnie tylko japońce wiedzą ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez tomekef » 8 mar 2006, 11:48

No wlasnie , dobry temat.Ja niedawno kupilem mazde (poprzednio jezdzilem escortem 1,6 105 km) i takze zauwazylem ze po wcisnieciu sprzegla "skacza' mi obroty – myslalem ze wynika to ze zlej techniki jazdy ( z boku to wyglada jak nauka jazdy – smiesznie)poniewaz jesli zmieniam bieg bardzo powoli (puszczam gaz – 2 sek – sprzeglo – 2 sek – bieg – 2 sek itd ) to wydaje mi sie ze tego objawu nie ma.
A jesli chodzi o wolne schodzenie z obrotow to zauwazylem ze przy krzywce na koncu linki gazu jest cos w rodzaju membrany z przyciskiem o ktory w koncowej fazie opiera sie ta krzywka .W momencie w ktorym oprze sie ona o ten przycisk obroty ( i sama krzywka ) zaczynaja spadac wolniej.nie mam pojecia po co jest ten uklad. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez Pepey » 8 mar 2006, 14:19

u mnie tez tak jak jak napisal gofnet! takze nie powinienes sie przrejmowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez tomekef » 8 mar 2006, 14:44

gofnet napisal :
Ma to na celu wejście silnika w "komfortową sytuację" po przejściu na inny bieg – przydaje się zwłaszcza podczas redukcji biegów i w następstwie manewru wyprzedzania.


ale co na to tarcza sprzegla ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez MartiniS » 8 mar 2006, 16:13

tomekef napisał(a):ale co na to tarcza sprzegla ?

A czemu ma płakać...<co?>
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez eMiX3 » 8 mar 2006, 17:47

zupelna normalka. ja mam na zimnym silniku taki bajer ze mam na jalowce obrotu okolo tysiaczka, po przejechaniu 3-5 km mam swoje kochane 700 obrocikow
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez MartiniS » 8 mar 2006, 17:50

eMiX3 napisał(a):ja mam na zimnym silniku taki bajer ze mam na jalowce obrotu okolo tysiaczka, po przejechaniu 3-5 km mam swoje kochane 700 obrocikow

A to chyba żaden bajer tylko zwyczajne "ssanie" :D Wszyscy mamy ten wypas w samochodach, nawet jeśli ktoś popelnia błąd i nie ma Mazdy ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez GofNet » 8 mar 2006, 19:34

Ale co na to tarcza sprzęgła?
Moja nic do mnie nie rozmawia ;). Może dlatego, że ja nie gadam do rzeczy :D.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sonly » 9 mar 2006, 20:54

Najczesciej na zimnym silniku te obroty tak skacza.po odpaleniu silnika i wcisnieciu sprzegla wzrastaja, a kiedy puszcze pedal to maleja- bynajmniej ja tak zauwazylem ze na zimnym. jak sie nagrzeje to nie widze wiekszej roznicy,
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2006, 21:38
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: MX3 1.8 24V6 K8

Postprzez Marcino » 9 mar 2006, 21:47

Normalna rekcja jak się ma gęsty olej w skrzyni biegów, gdyż wiadomą żeczą jest że olej w niskich temperaturach gęstnieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez GofNet » 9 mar 2006, 23:46

Normalna rekcja jak się ma gęsty olej w skrzyni biegów
To na pewno. Widać do tuż po uruchomieniu silnika w okresie zimowym.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323