Strona 1 z 1

Duzy problem z obrotami :(

PostNapisane: 18 lut 2006, 13:33
przez szwed
Witam wszystkich jestem tu nowy,szczesliwym posiadaczem madzi jestem od 2 miesiecy i mam ostatnio cholerny problem z obrotami szukalem na forum ale sa tylko podobne.W moim przypadku niezaleznie czy stoje na luzie czy na biegu i mam wlaczony np.nawiew,swiatkla obroty plywja mi od 200 do 900 i widac jak przygasa podswietlanie licznika raz na swiatlach jak mialem wlaczone cos jeszcze to mi nawet zgasl.Jak cos wylacze i wskazowka sie uspokoji to zatrzymuje sie gdzies na 400-600.Co to moze byc?mial ktos taki problem?Z gory dzieki za odpowiedz.
Ostanio wywalilem kata i wstawilem strumiennice moze to cos ze sonda?

PostNapisane: 18 lut 2006, 14:08
przez MartiniS
Witam

Gdzieś mój temat o tym na forum zalega, ale do rzeczy. Nie wiem czy Ci to pomoże, ale miałem te same problemy, u mnie zwyczajnie była przepustnica do czyszczenia, a dokładnie to jej kanał obejściowy. Do tego były/są problemy z zaworem regulacji biegu jałowego, ale jak ten padnie to tylko wymiana zdaje sie :( U mnie nie padł kompletnie, bo na obrót kierownicą reaguje podbiciem obrotow. A u Ciebie jak?

BTW. Uzupełnij profil, bo nie wiemy o jakie autko chodzi – no i popraw temat :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lut 2006, 14:22
przez szwed
Dzieki,jeszcze jak bys mog mi napisac czy mozna zrobic to samemu i gdzie to znajde bo zabardzo sie na tym nie znam,auto to mx-3 1.6 16V SOHC wersja usa.profil juz uzupelniam

PostNapisane: 18 lut 2006, 16:32
przez Orby
MartiniS, ja mam ten problem ze jak stoje na wolnych obrotach to w momecie przekrecania kierownicy one sie podnosza i zaraz opadaja, a do tego jak silnik sie dobrze nagrzeje to obroty sa tak mniej wiecej 650 i sa drgania w samochodzie, jak to wyeleminowalec ? Napisz prosze odp, albo podaj mi topic, bo nie moge znalesc.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lut 2006, 17:36
przez MartiniS
Orby napisał(a):MartiniS, ja mam ten problem ze jak stoje na wolnych obrotach to w momecie przekrecania kierownicy one sie podnosza i zaraz opadaja

Ale to akurat nie problem, tak ma być drogi kolego :) Działanie pompy wspomagania wymaga podniesienia obrotów by silnik się nie przydławił. Jeśli tak się dzieje, jako wyżej napisałem, to wszystko w najlepszym porzadku :)
szwed napisał(a):Dzieki,jeszcze jak bys mog mi napisac czy mozna zrobic to samemu

Samemu, no możesz się pobawić, ale ja bym to oddał w ręce specjalistów...kosztowało mnie to zdaje się 40 PLN. Zdjęcie przepustnicy wymaga dokupienia/dorobienia uszczelki między nią a kolektorem dolotowym. Przepustnice trzeba zdjąć, pamiętając o tym by nie zmienić położenia TPS'u.

PostNapisane: 18 lut 2006, 18:19
przez szwed
A nie wystarczy sciagnac gumowego weza z jednej strony?od tej strony co jest uszczelka mozna nie odkrecac?Powiedz mi jeszcze czy mozna samemu pobawic sie w ustawienia obrotow ta srubka na przepustnicy?

PostNapisane: 18 lut 2006, 18:24
przez MartiniS
Jeśli to w ogóle chodzi o przepustnice, to jest ona tak zasyfiona, ze nie jestem przekonany czy takie czyszczenie coś da. Ja bym ją zdjął i dokladnie wyczyścił.
szwed napisał(a):Powiedz mi jeszcze czy mozna samemu pobawic sie w ustawienia obrotow ta srubka na przepustnicy

Ustawieniem obrotów możesz sie zając dopiero jak będziesz miał pewność, że masz czystą przepustnice. Opis tej procedury znajdziesz w archiwum :)

PostNapisane: 18 lut 2006, 21:08
przez szwed
Dobra to juz prawie wszystko wiem jutro sie za to wezme moze mi tylko ktos wyjasnic co to jest TEN i GND gdzie je znajde i gdzie je zewrzec?nie chcialbym czegos spier....Z gory dzieki

PostNapisane: 18 lut 2006, 21:23
przez MartiniS
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Tu masz schemat złącza diagnostycznego...w MX nie jestem pewien gdzie jest, u mnie taka mała puszeczka przy pompie wspomagania hamulca i akumulatorze z napisem "diagnosis".

PostNapisane: 19 lut 2006, 12:11
przez Orby
MartiniS dzieki za informacje, napewno pojade do mechaniaka w takim razie i im zlece to dzialanie.
Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lut 2006, 02:08
przez szwed
Dobra wiec dzisiaj to zrobilem, wyczyscilem przepustnice i podregulowowalem obroty jak narazie jest dobrze,obroty ustawilem na 1100 wiec jak jest wszystko wlaczone do tego wcisne hamulec i skrece kierownica to nawet jak spadna to gdzies tak do 900 i zaraz sie podnosza.Dzieki za rady!

PostNapisane: 20 lut 2006, 02:16
przez MartiniS
Cała przyjemność po naszej stronie ;)