witam, mam problem ze swoim samochodzikiem, bardzo długo musi myśleć zanim wyłączy ssanie, nawet na zagrzanym trzyma lekko ponad tysiąc obrotów i jak się namyśli to zmniejsza, do tego brzęczy na zapłonie i lubi się przywiesić.
dlatego chciałbym go wymontować i wyczyścić, tylko potrzebuję waszej pomocy co i jak oraz jaka jest procedura. na forum szukałem, ale nie znalazłem (może nie umiem)
2 sprawa to kiepsko grzejąca dmuchawa. wiem ze to przez brak filtra kabbinowego. na forum mx3 było napisane jak się zdejmuje deskę, niestety ta strona nie chce mi wejść :/ więc prosze was o instrukcję.
z góry dziękuje za pomoc. pozdrawiam.
Problem z silniczkiem krokowym 1.6 16v sohc
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 19:19 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
- Od: 4 lip 2012, 13:56
- Posty: 54
- Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc
SIemka.
Silniczek krokowy pewnie masz do wymiany (bo Ci się zawiesza)– też tak miałem.
A co do dmuchawy to gdzie wyczytałeś, że przez brak fltra kabinowego gorzej grzeje?;p Najprawdopodobniej nagrzewnica do wymiany, bądź termostat się wiesza...
Silniczek krokowy pewnie masz do wymiany (bo Ci się zawiesza)– też tak miałem.
A co do dmuchawy to gdzie wyczytałeś, że przez brak fltra kabinowego gorzej grzeje?;p Najprawdopodobniej nagrzewnica do wymiany, bądź termostat się wiesza...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Kupiłem używkę na allegro z gwarancją sprawności. Oddałem do specjalistycznego warsztatu gdzie podłączyli na sucho i sprawdzili, czy się zacina czy nie.
Ale skoro masz tylko liście w nagrzewnicy to po co ją aż wyciągać? Poprostu wyciągnij grubą rurę od dmuchawy i wsadz tam rurkę odkurzaczza a potem kompresowem przedmuchaj... Na pewno się da bo sam tak wyciągałem liście...
Ale skoro masz tylko liście w nagrzewnicy to po co ją aż wyciągać? Poprostu wyciągnij grubą rurę od dmuchawy i wsadz tam rurkę odkurzaczza a potem kompresowem przedmuchaj... Na pewno się da bo sam tak wyciągałem liście...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Jeśli nikt nie odpowie to ja jutro dam Ci znać Ale nigdy nie słyszałem, żeby coś tam brzęczało...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
jeszcze zapytam o 2 sprawy. kiedy u was mazda wyłącza ssanie? wskazówka jak pokazuje połowę skali czy już jak wchodzi na skalę to ssania nie ma?
u mnie nawet na połowie skali jeszcze lubi być na 1100 dlatego zdaje mi się że coś jest nie tak, do tego minimalne wachlowania obrotów tylko na benzynie, ale mam uszkodzony elektrozawór regulatora ciśnienia na benzynie czy coś takiego.
przy wymianie krokowego, jak odłącze te 2 przewody od cieczy chłodzącej to ucieknie płyn czy nie? trzeba je jakoś zatkać?
u mnie nawet na połowie skali jeszcze lubi być na 1100 dlatego zdaje mi się że coś jest nie tak, do tego minimalne wachlowania obrotów tylko na benzynie, ale mam uszkodzony elektrozawór regulatora ciśnienia na benzynie czy coś takiego.
przy wymianie krokowego, jak odłącze te 2 przewody od cieczy chłodzącej to ucieknie płyn czy nie? trzeba je jakoś zatkać?
- Od: 4 lip 2012, 13:56
- Posty: 54
- Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc
wyjąłem przepustnicę, wszytko wyczyściłem, elektrozawór wolnych obrotów też przepłukałem. niestety nie założyłem nowych uszczelek tylko dałem na sylikon dirco, bo uszczelek nigdzie nie mogę dostać.
wiecie moze skąd wezmę tą uszczelkę pod silniczek krokowy? ma ona swoją nazwę czy symbol?
po złożeniu wydaje mi sie ze jest nawet gorzej, samochód pracuje na 1500 obrotów, a jak sie zagrzeje to trzyma 1200 i po jakimś czasie opada do 800 ale dotknięcie gazu powoduje wzrost obrotów i utrzymywanie się na tym poziomie przez jakiś czas (najczęściej to 1200 albo 1000 rpm)
chyba jak nie założę sprawnego krokowego to nie będę mógł dalej zdiagnozować co moze być nie tak.
jakieś rady?
wiecie moze skąd wezmę tą uszczelkę pod silniczek krokowy? ma ona swoją nazwę czy symbol?
po złożeniu wydaje mi sie ze jest nawet gorzej, samochód pracuje na 1500 obrotów, a jak sie zagrzeje to trzyma 1200 i po jakimś czasie opada do 800 ale dotknięcie gazu powoduje wzrost obrotów i utrzymywanie się na tym poziomie przez jakiś czas (najczęściej to 1200 albo 1000 rpm)
chyba jak nie założę sprawnego krokowego to nie będę mógł dalej zdiagnozować co moze być nie tak.
jakieś rady?
- Od: 4 lip 2012, 13:56
- Posty: 54
- Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc
Ja miałem niezłe cyrki po wyczyszczeniu przepustnicy mianowicie obroty na ssaniu dochodziły do 2000 tyś obr/min. A po rozgrzaniu koło 1000 i rzadko spadały do 750 +/–
Przyczyna: nie szczelna klapka na przepustnicy musiałem ją domknąć i ustawić TPS następnie wyregulować wolne obroty (bypass) po tym zabiegu chodzi jak nowa.
Jeżeli nic nie przestawiałeś czyli jeżeli nie ruszałeś TPS-u i śrubki na ampul to spróbuj wyregulować obroty na (bypass-ie) znajduje się na górze przepustnicy oczywiście w trybie serwisowym i na rozgrzanym silniku.
Przyczyna: nie szczelna klapka na przepustnicy musiałem ją domknąć i ustawić TPS następnie wyregulować wolne obroty (bypass) po tym zabiegu chodzi jak nowa.
Jeżeli nic nie przestawiałeś czyli jeżeli nie ruszałeś TPS-u i śrubki na ampul to spróbuj wyregulować obroty na (bypass-ie) znajduje się na górze przepustnicy oczywiście w trybie serwisowym i na rozgrzanym silniku.
- Od: 18 sty 2011, 00:32
- Posty: 77
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.
już to zrobiłem i mazda ma dobrze ustawione obroty, pracuje prawie dobrze, tylko zauważyłem ze jak się pojeździ więcej (powiedzmy więcej niż 10km) to obroty na jałowym zachowują się tak: spadają do 500 potem na 750 potem na 600 i 750,
czy to ewidentnie problem krokowego w tym momencie?
na trybie diagnostycznym obroty ustalone są na 750,
czy to ewidentnie problem krokowego w tym momencie?
na trybie diagnostycznym obroty ustalone są na 750,
- Od: 4 lip 2012, 13:56
- Posty: 54
- Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości