Witam
Mam problem ze swoją Mazdą. Jadąc do pracy poczuliśmy dziwny zapach spalenizny przez krótki moment, oraz problem z radiem, które przygasało. Po pracy nie załączałam radia, ale zauważyłam, że nagle coś się stało z prędkościomierzem, bo zaczęła wariować wskazówka, aż w końcu spadła do zera, mimo że przecież dalej jechałam. Po przyjeździe do domu okazało się, że po zgaszeniu auta już nie mogłam ponownie go odpalić. Aktualnie kontrolki się świecą, ale po kilku sekundach od załączenia zapłonu, część gaśnie. Przy próbie odpalenia słychać pod maską jedynie stuk oraz zauważyłam, że jednocześnie podczas próby odpalenia rolki, w tym ta od alternatora próbują ruszyć, ale przesuwa się jedynie o pół centymetra. Ponadto, co dziwne, odpala się wentylator chłodnicy (?).
Dotychczas sprawdziłam wszystkie bezpieczniki pod deską rozdzielczą i pod maską. Wszystkie są ok. Kabelki nigdzie nie są przytarte, czy przepalone.
Nie wiem, czy to może mieć związek, ale 3 miesiące temu miałam wymieniony rozrząd i pasek klinowy, i prawie od początku po naprawie coś piszczało. Moi koledzy stwierdzili, że mam luźną jakąś rolkę od rozrządu. Ale mimo to wszystko działało. Autko jeździło i odpalało.
Teraz stoi pod blokiem, nie mogę Mazdy odpalić, dodatkowo radio pomimo włączonego zapłonu również nie odpala.
Proszę o rady, gdzie szukać problemu i jak go rozwiązać.
Pozdrawiam
Ania
Problem z odpaleniem silnika 1.6
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 16:07 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
- Od: 27 lut 2015, 17:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107KM 1995r.
Hmm stuka to pewnie rozrusznik a dokładnie bendiks. Tylko dziwne że nie kręci, jakby silnik stał lub nie miał siły zakręcić
Dziwne pytanie zadam, może padł alternator i akumulator się rozładował?
Dopisano 28 lut 2015, 10:03:
Ten smród spalenizny jest podejrzany, podepnij naładowane aku, i bez włączania zapłonu zmierz pobór prądu. Może gdzieś się zwarcie zrobiło i prąd pobiera.
Dziwne pytanie zadam, może padł alternator i akumulator się rozładował?
Dopisano 28 lut 2015, 10:03:
Ten smród spalenizny jest podejrzany, podepnij naładowane aku, i bez włączania zapłonu zmierz pobór prądu. Może gdzieś się zwarcie zrobiło i prąd pobiera.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 18:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Niestety, na razie nie mam dostępu do takiego miernika. Do poniedziałku zaopatrzę się w takowy i spróbuję porobić pomiary.
Czy w przypadku jeżeli byłaby przyblokowana któraś z rolek przy rozrządzie, lub zatarty alternator, warto próbować rozruch samochodu przez kable z innego akumulatora?
Wyczytałam też, że można sprawdzić, czy alternator się zatarł, przez zdjęcie paska klinowego i probie ręcznego zakręcenia wirnikiem, czy to prawda?
Przepraszam, jeśli piszę jakieś herezje, ale jestem w tym zielona.
Czy w przypadku jeżeli byłaby przyblokowana któraś z rolek przy rozrządzie, lub zatarty alternator, warto próbować rozruch samochodu przez kable z innego akumulatora?
Wyczytałam też, że można sprawdzić, czy alternator się zatarł, przez zdjęcie paska klinowego i probie ręcznego zakręcenia wirnikiem, czy to prawda?
Przepraszam, jeśli piszę jakieś herezje, ale jestem w tym zielona.
- Od: 27 lut 2015, 17:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107KM 1995r.
hmm jakby alternator się zatarł to zerwało by Ci pasek pewnie, gorzej jak silnik stoi...
Jak założysz sprawne naładowane aku i nadal bedzie stał to zdejmij paski osprzętu i spróbuj zakręcić
a to że jak nie odpala i włącza się wentylator to normalne, też tak mam jak padnie aku i nie zakręci
Jak założysz sprawne naładowane aku i nadal bedzie stał to zdejmij paski osprzętu i spróbuj zakręcić
a to że jak nie odpala i włącza się wentylator to normalne, też tak mam jak padnie aku i nie zakręci
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 18:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
tadziol napisał(a):witek napisał(a): może padł alternator i akumulator się rozładował?
i od tego trzeba zacząć.
Dzisiaj udało się porobić pomiary. Pobór prądu z akumulatora po zamknięciu około 20 mA. Bateria daje napięcie od 12 do 12.7 V. I z tego akumulatora nie zakręci w ogóle. Podpięliśmy więc przez kable do kolegi samochodu, u którego miernik pokazywał przed odpaleniem około 13.7 V, a po odpaleniu nawet 15.5 V. Mimo to, był problem z odpaleniem. Dopiero jak dodałam trochę gazu przy rozruchu to silnik wystartował.
Odnośnie problemu, to oprócz akumulatora, który raczej jest już padnięty (pomiar, gdy silnik chodził ledwie od 10.5 do 12 V), to chyba jakaś rolka. Przez około 3-5 minut był dziwny pisk, ale taki jakby coś o coś tarło, albo był opór i może pasek się ślizga. Po minucie – dwóch znowu zapach spalenizny. A po około 3-5 minutach wszystko ustaje – nic się nie pali i nie piszczy. Co to może być? Alternator, jakaś rolka z rozrządu...
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe i przyszłe rady
- Od: 27 lut 2015, 17:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107KM 1995r.
Zmień akumulator na sprawny, zobacz naciągnięcie paska alternatora i wtedy odpalaj
Być może takie obciążenie daje aku dla alternatora że aż pasek pali i alternator też długo nie pociągnie
Być może takie obciążenie daje aku dla alternatora że aż pasek pali i alternator też długo nie pociągnie
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 18:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):Zmień akumulator na sprawny, zobacz naciągnięcie paska alternatora i wtedy odpalaj
Być może takie obciążenie daje aku dla alternatora że aż pasek pali i alternator też długo nie pociągnie
Dzisiaj, w dzień wyjazdu z Niemiec, w celu naprawy madzi w Polsce, zaczął palić się, dymić alternator. Akumulator został założony nowy niecały tydzień temu i auto bez problemu odpalało, przestało piszczeć, ale z paska dalej się dymiło, a teraz jeszcze alternator.
Ja wracam z kolegą do Polski, a madzia na lawecie. Mam nadzieję, że Pan Tadeusz coś poradzi na moje problemy, bo już bez warsztatu się nie obędzie.
- Od: 27 lut 2015, 17:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107KM 1995r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość